Recenze: Logan – Wolverine naposledy a brutálně

Třetí samostaný film s Wolverinem právě řádí v kinech. Hugh Jackman se s rolí loučí a Logan je finální kapitolou nejslavnějšího z X-Menů. Je to zakončení důstojné?

Poslední krvavá kapitola

Logan zestárl a je stínem své minulosti. X-meni už nejsou, stejně jako mutanti, kteří byli téměř vyhlazeni. Spolu s profesorem Xavierem se skrývá v poušti u hranic Spojených států a Mexika. Živí se jako řidič limuzíny a snaží se držet od problémů stranou, stejně jako se schovat před svojí minulostí. Zaběhlou rutinu změní malá dívka Laura, která má schopnosti nápadně podobné těm Loganovým. Když se objeví na scéně, je utajení prozrazeno a Logan s profesorem musí čelit nelítostným pronásledovatelům, kteří chtějí Lauru získat za každou cenu.

Starej dobrej Logan

Hugh Jackman i režisér James Mangold dopředu avizovali, že předlohou filmu bude komiksová série Old Man Logan. V ní se prošedivělý Logan pohybuje v postapokalyptickém světě na území ameriky, kde systém padl a všude se to jen hemží padouchy. Film se dějem jen inspiruje a rozvíjí vlastní příběh, který se diametrálně liší od jakýchkoli jiných komiksových adaptací. Snímek je v podstatě road movie s prvky westernu a celý stojí na třech hlavních protagonistech. Hugh Jackman do postavy, která ho proslavila, vložil ze sebe to nejlepší, co mohl. Patrick Stewart je jako Profesor X výborný a překvapivě slušný výkon podává debutující Dafne Keen, jejíž postava Laury vyžaduje sloučení dětské nevinnosti a zuřící šelmy.

R jako Restricted

Filmový Wolverine si už dávno zasloužil eRkový rating, a díky velikému úspěchu Deadpoola jsme se dočkali. Studio 20th Century Fox dalo zelenou a film se stal mládeži nepřístupným, což u nás znamená přístupnost od patnácti let. Tvůrci uvolněné ruce využili na maximum, takže Logan nejen, že fuckuje jako o život, ale pěkně se rozzuří a protivníky porcuje jako na jatkách. Je skutečně škoda, že nám filmaři nepředvedli nepřístupného Wolverina už dřív, protože řezničina s drápy z adamantia se bez krveprolití neobejde. A jak řekl režisér Mangold, násilí ve filmech, zobrazované bez viditelných následků, je horší než to, které je zobrazené přímo, protože nevidíme jeho skutečný dopad a důsledek. Nezbývá, než mu dát za pravdu.

Těžká zkouška

Samotný Logan je celý film pod tlakem a zažívá nejen nekonečný stres, ale přijímá tvrdé rány jako nikdy předtím. Je ždímán na maximum a taková je i atmosféra celého filmu. Zahořklý hrdina se jen neochotně vydává na další dobrodružství a sáhne si v něm na úplné dno svých schopností. První reakce na snímek nepřeháněly, nejméně komiksový film s Wolverinem je skutečně tím nejlepším. Drsný a surový, dramatický a plný emocí. Logan patří mezi filmy, které mají sílu vás popadnout za límec odhodit dál. Nezbývá vám, než se zajít podívat do kina, jak se náš nejoblíbenější mutant porve s tím, co ho čeká.