Recenze: John Wick postřílí všechny!

John Wick, legenda mezi elitními zabijáky, se s prstem na mušce vrací ve smršti střeleckých orgií, aby zabil každého, kdo se mu zkusí postavit do cesty.

Nekončící akce

John Wick: Chapter 2 začíná přesně tam, kde první film skončil. Po smrti Iosefa Tarasova, který zabijákovi na odpočinku se svými kumpány nerozumně zabil štěně a ukradl auto, John Wick pokračuje v krvavé cestě pro svůj Mustang. Ještě před titulky se rozjíždí surová akce, která nezmění tempo a nezpomalí v podstatě po celý film, který je přitom na akční jízdu nebývale dlouhý. Pro Keanu Reevese je to nejlepší kapitola od dob Matrixu, protože jeho filmové nezdary rozčísl právě výborný John Wick (2014).

Přímo do hlavy

V samotném úvodu John Wick poněkud unáhleně uklidí pistoli zpět do truhly, aby ho v zápětí požádal o pomoc jeden ze stínů minulosti. Wick je vázán přísahou, přesto odmítne, a tím si zadělá na pořádný malér. Nezbývá, než vzít zbraň do ruky, a zkosit všechny hajzly v cestě. Příběh samotný ustupuje do pozadí a nabízí minimum oklik, zato akční scény jsou dokonale zpracovanou choreografií baletu smrti a pastvou pro oči. Rating R znamená otevřené násilí a krev, a přiznejme si, filmů, kde se podřezávají krky, a přitom nevidíme ani kapku krve, už máme dost. Výstřiků krve si užijeme dosyta, protože John Wick rozdává headshoty z bezprostřední blízkosti a do většiny grázlů našije rovnou tři rány. Druhý díl je takovým nášupem nebo rozšířením k tomu prvnímu, není takovým překvapením, zato velice chtěným přídavkem.

Skrytý svět zabijáků

Větší prostor tentokrát dostal i Ian McShane coby ředitel hotelu Continental pro nájemné zabijáky v New Yorku. Ředitelem pobočky v Římě, kam si John Wick zaletí, je pro změnu sám Franco Nero, i když se jen mihne, stejně jako Laurence Fishburne coby Bowery King. Tvůrci filmu posouvají dál myšlenku, že jsou elitní vrazi propojení a dokonce podléhají jakési vyšší radě. S tímto tématem se evidentně setkáme znovu ve třetí kapitole, protože závěr filmu dává jasně na srozuměnou, že tohle není konec. Což je dobře, protože pořád zbývá řada způsobů, jakými lze odstřelit nepřítele, a my je chceme vidět! Akce je reálná, rychlá, ale přehledná. Konečně někdo ukazuje opravdové ovládání zbraněChoreografie přestřelek je největším lákadlem filmu a sledovat Johna Wicka, jak brilantně zachází s Glockem, vás rozhodně nudit nebude!

Na závěr ukázka, jak Keanu Reeves válí při skutečné střelbě: