Recenze Deadpool – Vypleská vás vlastní rukou

Princ v pohádce by přijel na bílém koni. Jelikož se ale jedná o R-ratingový snímek, Deadpool přijel taxíkem, se salvou nadávek a za žádného ušlechtilého hrdinu se rozhodně neprohlašuje. O záchranu své princezny se tento anti-hrdina nicméně pokouší, a my si můžeme říct, jak mu to v kinech zatím jde.

Je to už popáté, co se Ryan Reynolds protočil v hlavní nebo vedlejší roli filmu natočeného podle komiksu. Dokonce je to už i podruhé, co ztvárňuje tentýž komiksový charakter. Není tak ani divu, že vzal do rukou rovnou producentské otěže a pořádně roztrhl pytel s lákadly. Fanouškovská očekávání tak po prvních ukázkách vyletěla do oblak, a těsně před uvedením do kin se určitě kdekdo obával, zdali lze vůbec takové vysoké příčky dosáhnout.

Sakra sranda

Diváci usedají do kin, osvětlení potemňuje a atmosféra během reklam a upoutávek dosahuje bodu teploty tání wolframu. Bude to takové, jaké si to mnozí vysnili z ukázek? Za obzor už zašlo i logo Marvelu, a při úvodním intru se na napjatých obličejích v sále rozzářily první úsměvy – pohádkové vyprávění však k Deadpoolovi nesedne, takže jinak – jo, to si kčertu pište, že to bylo tak dobrý, jak to slibovali na každým rohu. Ani jste si neohřáli zadky na červeným semiši, a už jste se celý rozpálení mohli potrhat smíchy.

Zasmějete se

Zasmějete se

Bylo, nebylo

Wade Wilson (Ryan Reynolds) byl neumlčitelný vtipálek ještě vůbec předtím, než ho nepřipraveného stihla rakovina plic, mozku i jater. Všechno bez čeho by se mohl obejít, jak sám říká. Jelikož si ale našel svoji spřízněnou, obdobným způsobem zvrácenou duši, rozhodl se se svým stavem něco dělat. Přijal účast na utajeném mimovládním programu X, ve kterém z takových životních trosek, které dřív zářily například na dráze nájemných zabijáků, dělají ještě lepší než lepší zabijáky. Všechno ale něco stojí, a aby se Wilson dostal ke svým schopnostem, musí si projít peklem. Jako vždy má ale ze všeho srandu, i ze svého novodobého „doktora Smrti“ Ajaxe (Ed Skrein) neboli Francise. Ten mu to dá pěkně sežrat, z Wilsona se stane nepěkná ošklivka, a na cestě za odplatou a lékem mu ještě prohnaný, necitelný Francis unese jeho drahou Vanessu (Morena Baccarin).

Wade a jeho spřízněná duše

Wade a jeho spřízněná duše Vanessa

Grády to má celou dobu

Události tedy nabírají pěkný zvrat, pomoc musí přijít i od nejopovrhovanějšího spojence, X-Menů, a v tom momentě to všechno dostává ty správné grády. Ale ne, ty to má vlastně celou dobu. Colossus (Stefan Kapicic) a Negasonic Teenage Warhead (Brianna Hildebrand) jsou jenom takové třešničky na dortu. Scéna s bouračkou, Wilsonova minulost, zastávky v zabijáckém baru u Weasela (T. J. Miller) anebo taxikář Dopinder (Karan Soni) a slepá Al (Leslie Uggams). Všechno je do sebe propletené nevšední retrospekcí, která dohání současnost, přičemž obě roviny jsou nabombené akcí a spojuje je…. No ano! To z největších lákadel filmu vůbec, a to moment, kdy se na vás Deadpool otočí a setře čtvrtou bariéru stejně jako vás vysvětlujícím vtípkem, který o to víc vtáhne do mumraje akčně zábavného dění, v tom dobrém slova smyslu.

Nepovedený Wolverine… zesměšněn

Na rozdíl od propadáku anti-hrdiny v několik let starém, a raději zapomenutém X-Men Origins: Wolverine, tak skutečně dostáváme, co zasluhujeme my i v červenočerném spandexu nasáčkovaný Deadpool. Koneckonců na jeho nepovedenou verzi i na spoustu jiných průšvihů a sporů najdete ve filmu na tucet odkazů. Režisér Tim Miller je sice na poli kinematografie – a režie vůbec – teprve neostřílený bažant, odvaha mu ale nechybí. Anebo ho spíš možná drželi nad vodou scénáristé Rhett Rheese a Paul Wernick, kteří nám na svých zkrvavených rukách předložili povedený Zombieland.

Ten se vážně nepovedl

Ten se vážně nepovedl

Buďme trochu jako on – kritika

Abychom ale nebyli takoví klaďasové a Deadpool se za nás nestyděl, je třeba upozornit na občasné skřípnutí mezi fóry, které může být způsobené rozlišným národnostním kontextem, čímž film strádá globální univerzalitu. Padouch Ajax se svojí tělesnou strážkyní Angel Dust (Gina Carano) zase nepředvede kdovíjak zapeklitého soupeře a výzvu. Colossus je zásadový trapák a jeho zásahy do děje jsou spíš pěkně ubíjející, a taky se na pár momentů může skutečně stát, i když se to nezdá, že se budete trochu nudit. V kulometném tempu vtípků je ale zcela přirozené, že se vám mezery nebudou líbit, co naděláte.

Ajax postrádal emoce - pochopíte

Ajax postrádal emoce – pochopíte

Je to on, srdce fandů šampion

Po těch necelých 50 dnech natáčení s nízkým rozpočtem ale každý z fanoušků v Deadpoolovi určitě dostane to, co od takového hrdiny očekával. Sbouráním čtvrté dimenze vás vážně skoro vypleská vlastní rukou. Nemorálnost a přes pysky neustále jdoucí množství vtipů, do kterýchžto dvou aspektů jeho osobnosti se Ryan Reynolds hodí naprosto na míru. Šílenost a absurdita situací s ním nebere konců, a tak nezbývá než pustit X Gon‘ Give It To Ya, a hodinu a čtyřicet minut se vést na vlně smíchu. A nezapomínejte! Před koncem titulků neodcházet! Ale to už snad víte.:)

Za celou redakci vás tímto zveme do Premiere Cinemas (Praha, Olomouc, Teplice), kde jsme si film vychutnali v super zvuku DOLBY ATMOS!

Další zajímavosti o české premiéře Deadpoola najdete zde. Kdo si ji nenechal ujít a proč?