Recenze – Sebevražedný oddíl páchá sebevraždu

Superzločinci z DC Comics zachraňují svět před prastarým zlem a snaží se odlišit od ostatních filmů podle komiksových předloh. Povedlo se jim to?

DC Comics se snaží dohnat náskok Marvelu a převést na plátno svůj vlastní provázaný svět superhrdinů. Sebevražedný oddíl byl dlouho plánovaným titulem, o kterém se poprvé mluvilo už před mnoha lety. Očekávání byla veliká, ale bohužel se je nepodařilo naplnit.

Z vrahů zachránci

Sebevražedný oddíl (Suicide Squad) se odehrává po událostech v letošním Batman v Superman. Po Supermanově smrti zkouší Amanda Waller (Viola Davis) protlačit mezi politickými špičkami USA program na sestavení komanda z obzvlášť nebezpečných zločinců. Ti by v se případě nutnosti mohli postavit další nebezpečné hrozbě, ať už přirozené nebo té z vesmíru. Poté, co jsou ministři přesvědčeni, stačí vybraným padouchům implantovat mikročip s náloží přímo do krku a oddíl zabijáků je připraven k nasazení do akce.

Rozpustilá bloncka odhalí kůzlátka

Další a další postavy

Ponechme stranou jednoduchost, s jakou ministr obrany dovolí vypustit na svobodu nebezpečné zabijáky a šílence. V úvodu filmu se nám v rychlém sledu představí všechny charaktery formou medailonků, které divákům přiblíží jejich minulost. Tahle část filmu slibuje dobrou zábavu, formou flashbacků se dozvíme, jak se každá z postav dostala do vězení a dokonce se objeví i Batman. Scény s netopýřím mužem patří bohužel k tomu nejlepšímu, co ve filmu uvidíme, přitom se jedná o krátké vteřiny. Postav je skutečně přehršel, přitom většina z nich je ve filmu v podstatě navíc. Joker je představen jen kvůli spojení s Harley Quinn a nabízí se otázka, zda-li nebyl v trailerech jen kvůli nalákání diváka. Killer Croc řekne dvě věty, Kapitán Bumerang hraje druhé housle a Katana je ve filmu naprosto zbytečně.

Hlavními tahouny se tak stávají odstřelovač Deadshot (Will Smith) a sexy blond šílenka Harley Quinn (Margot Robbie), bývalá psycholožka, z které se stala ‚holka‘ Jokera. Jejich osobní dramata jsou to jediné, co ve filmu způsobí v divákovi nějaké emoce, pomineme-li pár vtipných hlášek. Vztah Deadshota s dcerou a nebohé Harley Quinn, zamilované do psychopata Jokera, je to jediné, co vám nejspíš utkví v paměti.

"Ani jsme moc nepokecali, viď?"

„Ani jsme moc nepokecali, viď?“

Kde je děj?

Přesně tak, příběh totiž neexistuje a v podstatě by neobstál ani u pilotu k novému seriálu. Tým je deportován z basy a vyslán do Midway City odstranit problém v podobě čarodějnice, která se připravuje podmanit si – jak jinak – celé lidstvo. Svoje poskoky si tvoří přímo z lidí, kteří se jí dostanou pod ruku. Ano, další bezejmení panáci, určení k likvidaci hlavními hrdiny. Ti se přitom drží zkrátka a ve filmu nenarazíme na žádnou zapamatovatelnou akci nebo scénu, která by vyloženě vyčnívala. Nic epického se zkrátka nekoná a do hrobu přispěl i rating filmu PG-13, díky kterému nespatříme ani kapku krve a násilí je takové nijaké. Snímek se superpadouchy přecejen sliboval něco víc cool…a ještě zbýval čas vzít si příklad z výborného Deadpoola, který se s tím vůbec nemazlil.

Závěrečná scéna pak působí vyloženě směšně a je suverénně nejhorší částí filmu. Ke slovu se tu dostává El Diablo, který s postavami šel od začátku vlastně jen proto, aby za ně vybojoval souboj s finálním bossem. Celý závěr je tak stejně odfláklý a nudný, jako v Batman v Superman.

O většině z nich jste nikdy neslyšeli.

Pro koho to vlastně je?

Fandové komiksů nebo znalci série her Arkham City/Arkham Origins/Arkham Knight určitě ocení kostýmy a provedení charakterů jako Deadshot nebo Harley Quinn, neboť všechny postavy filmu jsou komiksoví protivníci Batmana. Na druhou stranu, hry samotné skýtají daleko zajímavější příběh, než nabízí film. Nezaujatému divákovi bude snímek připadat jako slátanina, podobně jako nedávný X-Men: Apokalypsa. Těch pár hlášek z úst Harley Quinn opravdu pobaví, ale to skutečně nestačí…