Recenze: Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw předvedli, že Vin Diesel není potřeba. Jejich jízda je ještě zběsilejší

Když se k Rychle a zběsile připojil Dwayne Johnson, nabrala celá série nový směr. Později přistál na palubě i Jason Statham, a oba dva teď zachraňují svět ve vlastním přírůstku Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw. Jak jejich řádění dopadlo?

Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw není o autech, stejně tak jako hlavní série této miliardové značky. Dwayne Johnson se objevil v pátém díle, kde jde rychlé partě po krku. Série nabrala nový vítr a stal se z ní akční spektákl, kde gravitace a fyzikální zákony neexistují. Vin Diesel nenesl moc dobře, že je v kurníku druhý kohout, který si filmy krade pro sebe, přestože díky němu Rychle a zběsile zvýšilo skóre. Později se přidal i Jason Statham, a tvůrci se rozhodli dát Rocka a Kurýra do společné akce bez Diesela, patosu a ostatních v závěsu.

S čistým štítem

Právě separace od Vina Diesela a jeho party filmu jedině prospěla. Další díl Rychle a zběsile už se chystá, v pořadí devátý, ale snímek Hobbs a Shaw není svázaný minulostí předchozích dílů a tvůrci si tak mohli vymyslet úplně cokoli. Příběh se netočí kolem známých hrdinů a zároveň zbytečně nedává prostor dalším a dalším postavám, které jsou tak nějak do počtu a zbytečné. Rychlá a zběsilá parta byla už v jeden okamžik opravdu hodně rozrostlá a Hobbs a Shaw ukazují, že dva hlavní protagonisté prostě stačí.

Co menšího než zachránit svět

Příběh se točí kolem viru, který dokáže zlikvidovat celé lidstvo. Aby zabránila jeho uchvácení padouchy, bodne si ho do ruky členka policejního komanda Hattie Shaw (Vanessa Kirby). Podaří se jí uniknout, ale smrt týmu padá na její hlavu a zloduch Brixton (Idris Elba) je jí stále na stopě. K případu jsou povoláni dva specialisté. Luke Hobbs (Dwayne Johnson), kterého přemluví známý ze CIA, a Deckard Shaw (Jason Statham), kterého zverbuje britská MI6. Ten je navíc bratrem hledané uprchlice. Oba drsňáci se ale nesnáší, a než aby měli spolupracovat, vydají se do akce na vlastní pěst. Okolnosti je ale donutí přehodnotit názor, protože jejich protivník je skutečně tvrdý oříšek.

Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw předvedli, že Vin Diesel není potřeba

zdroj: cinemart

Charisma hrdinům nechybí

Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw stojí v první řadě na obou hlavních protagonistech. Dwayne Johnson je velký sympaťák a diváci ho prostě mají rádi. V tuhle chvíli se veze na nejvyšší vlně popularity a sázka na něj se vyplatí. Jason Statham je také oblíbený a nějaký pořádný velkorozpočtový blockbuster už potřeboval. Je to pro něj určitě další nakopnutí směrem nahoru a jeho „kriminální Bond“ jako kontrast k hulkovskému Johnsonovi prostě perfektně sedl. Špičkování mezi nimi si užijete dosyta, a humor je povedený a nenudí, přestože je zde občas viditelně trochu natlačený.

Nikoho nic nebolí

Ústřední dvojice spolu s Hattie v podání Vanessy Kirby pak stojí proti padouchovi, který jako by utekl z Wakandy ze světa Marvelu. Geneticky modifikovaný Brixton má nadlidskou sílu a je skoro nezranitelný. Porazit ho nebude jednoduché, ale naštěstí jsou všude kolem auta, která létají, a budovy, ze kterých se dá vyskočit. V tomhle směru se film totiž drží zajetých kolejí Rychle a zběsile, a totiž že fyzika neexistuje. Akce je přepálená až na nejvyšší level fantazie a film je jí úplně plný. Nikdo se nezabývá následky pádů nebo ran a každý čin hlavních protagonistů okamžitě vyjde, i když by byla šance asi 0,01 %.

Nepřehledná kamera v bitkách zamrzí

Trochu bolavé jsou pak pro diváka pěstní souboje. Ty jsou natočené příliš zblízka, kamera se neustále otáčí a zdaleka nejsou takové potěšení, jak bychom očekávali. Je přitom trochu paradox, že film režíroval David Leitch, který má na svědomí i prvního Johna Wicka a Atomic Blonde: Bez lítosti, kde byla právě přehledná akce a důsledná choreografie vyzdvihována. Co naplat, film není dílem jednoho člověka a pěstní bitky v Rychle a zběsile: Hoobs a Shaw zkrátka šili horkou jehlou.

Jedna velká jízda

Spousta akce je vidět i v trailerech, které ukazují její pompéznost. Kupodivu to ale u snímku vadí méně, než u posledních dílů hlavní série Rychle a zběsile. Snímek neskrývá velikou nadsázku a nebere se vážně, což je element, který Vin Diesel a jeho parta ve filmech postrádají. Film tak zvedá laťku značce Rychle a zběsile, a přestože je možná škoda, že se více neodklonil od svého mateřského prsu, můžeme s klidem prohlásit, že raději uvítáme dvojku Hobbs a Shaw než deváté nebo desáté Rychle a zběsile.

Výrazným prvkem je také nadupaný soundtrack, který je skutečně výživný a nezůstává pozadu za ostatními filmy z této rodiny. Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw jsou přesně to, co předvádí ukázky. Pokud jste z nich nadšení, budete stoprocentně nadšení i z filmu.

Jason Statham. Akční tvrďák původně prodával na ulici falešné parfémy a fotil pro letáky s oblečením. Co se o Kurýrovi nepíše

Natáčení Rychle a zběsile 9 začalo. Dwayne Johnson se neobjeví, vystřídá ho ale jiný svalovec