Recenze: Doctor Strange přichází na scénu

Marvel představuje zbrusu nového hrdinu, který neumí nic menšího než čarovat. Není to už pro diváky příliš velké sousto? Nebo zapadne mezi ostatní Avengers?

Stučně k filmu

Stephen Strange (Benedict Cumberbatch) je špičkový neurochirurg, který se věnuje těm nejnáročnějším operacím. Je to génius a egoista, který ovšem svou arogancí a sebestředností leckoho otráví. Po těžké autonehodě, kterou málem nepřežije, jsou jeho ruce sešroubovány a Strange se musí učit jimi vůbec pohybovat, bez možnosti znovu provádět svoji profesi. To ho vnitřně ničí, a po vyzkoušení všech možností vyhledá muže, který se údajně vyléčil v Himalájích. Vypraví se do Kamar-Taj, aby tam vyléčil svoje zranění, a nalézá mnohem víc, než by si uměl představit. Údajný léčitel mu nabídne vstoupit do spolku kouzelníků, chránících Zemi před nadpřirozenými hrozbami.

Další zrod superhrdiny

Znovu jsme svědky zrození hrdiny, kdy se z neobyčejného člověka stane člověk s nadlidskými schopnostmi. Může za to vždycky nějaká ta nehoda. To už tu bylo samozřejmě několikrát, a proto se příběh neubrání jistému klišé. Film nicméně nenechá diváka, aby se ani chvíli nudil, a to platí nejen pro zanícené fanoušky komiksových hrdinů, ale i neznalého návštěvníka kina. Doctor Strange se poprvé objevil v komiksech z roku 1963, od roku 1974 vycházel ve vlastní sérii. Marvel s ním vyrukoval až nyní, ve třetí fázi svého filmového universa, a postava se připojí ke stávajícím hrdinům a bude hrát důležitou úlohu v Avengers: Infinity War, které uvidíme v kinech 4. května 2018.

Kouzla a čáry

Poprvé jsme nadpřirozené síly viděli v Avengers: Age of Ultron, kdy se k týmu přidala Wanda Maximoff. S pomocí této postavy si Marvel připravil půdičku pro vstup nového elementu do svých filmů – magie. Po shlédnutí Doctora Strange není pochyb, že tento prvek nebude na škodu a zapadne do marvelovského vesmíru vedle ostatních zažitých hrdinů, jako jsou Iron Man nebo Kapitán Amerika. Strange nám představuje jiný rozměr podívané, než na jaký jsme byli zvyklí z předchozích filmů, a je to parádní vizuální ohňostroj. Astrální dimenze, ohýbání prostoru a reality, posouvání času, s tím vším si filmaři pohráli a uchopili to za správný konec. Veškerý strach z kýčovitosti se nenaplnil. Na Marvel Studios je zkrátka spoleh, že se film podaří.

Nový Tony Stark?

Benedict Cumberbatch je v roli Stephena Strange výborný a je skvělou volbou. Přestože je to namyšlený sobec, od začátku si diváka získá na svou stranu. Jeho humor, sebestřednost, ale i genialita v podobě schopnosti rychle studovat téměř cokoliv, někoho mírně připomíná. Jeho charakter lehce koresponduje s Tony Starkem, což nejspíš není náhoda. Iron Man se už dalšího samostaného filmu nedočká a v kuloárech se kdysi mluvilo právě o tom, že v dalších filmech Strange zastane podobnou úlohu. Tony Stark se samozřejmě objeví v dalších Avengers, prostor však dostanou noví hrdinové jako Black Panther nebo právě Doctor Strange.

Zajděte do kina!

Za zmínku stojí kromě hlavního představitele také záporák Kaecilius, kterého ztvárnil Mads Mikkelsen, známý z Casina Royal nebo seriálu Hannibal, který zkrátka hrát umí. Další výraznou postavou je Prastará v podání Tildy Swinton. Vlídná mentorka řádu kouzelníků, která žije již celá staletí, nám ve filmu předvádí ty nejlepší bojové scény mezi kouzelníky, a její postava dokonale oplývá aurou majestátu nejvyššího z mágů. Doporučujeme zajít do kina všem, které zajímá, jak to funguje pohromadě, a pokud patříte mezi fanoušky stáje Marvel, rozhodně nesmíte film vynechat, abyste byli v obraze, protože Doctor Strange se na skok objeví už za rok v Thor: Ragnarok. Pokud máte možnost zajít do kina v Praze a máte chuť na 3D, určitě zajděte do IMAXu, protože z vlastní zkušenosti je to prostě nejlepší 3D v České republice.

Premiéru si v IMAXU nenechaly ujít ani celebrity

A co na film naši slavní? V kině IMAX se jednoduše sešli všichni fanoušci marvelovského světa! Slavnostní premiéru nového počinu tohoto studia – filmu Doctor Strange si nenechaly ujít známé osobnosti, které byste z mnohých fotografií ani nepoznali! Jinou realitu zažil třeba herec J. A. Duchoslav, zpěvák Radoslav Banga (Gipsy.cz), modelka Veronika Procházková – Chmelířová, operní pěvkyně Andrea Kalivodová, zpěvák Jan Bendig se zpěvačkou Elis nebo moderátorka a modelka Monika Leová.

Něco ze zákulisí premiéry

Film Doctor Strange je nabitý 3D efekty, diváci se ocitají v jiných realitách a lámání prostoru spolu s velkými kouzly také nejsou výjimkou! A tak není divu, že se jako v jiném světě, kde lidské vnímání nabírá zcela jiných obrátek, snadno ocitly i známé české tváře, které přišly na slavnostní VIP premiéru tohoto filmu. Zamotané hlavy z neskutečných 3D efektů se nezalekly ani dvě těhotné dámy. Operní pěvkyně a filmová nadšenkyně Andrea Kalivodová přišla v doprovodu svého manžela. Moderátor Petr Vojnar je v současné chvíli nadšený budoucí tatínek! A tak večer v kině nemohl strávit s nikým jiným, než po boku své těhotné přítelkyně. Známé duo zpěváků Bendig a Elis, tentokrát přibralo do party i mladého hudebníka Milana PeroutkuNa premiéře se objevila i sexy modelka Veronika Procházková (Chmelířová), která se netajila tím, že manželství s jejím hokejistou není úplně procházka růžovým sadem
a i tentokrát dorazila v doprovodu své kamarádky! (Taky pěkná.) Oproti tomu filmová fanynka, moderátorka Monika Leová, si premiéru užívala po boku svého dlouholetého přítele, se kterým plánují svatbu!

Tak co, vyrazíte?