Náš autotest: Volkswagen Beetle Cabriolet

Léto se ještě nevzdává. Je tak ideální čas vytáhnou a provětrat kabriolet. Co třeba nějakou superstylovku?

Volkswagen Beetle, nebo chcete-li Brouk, je sám o sobě pořádná retrostylovka. A co teprve v provedení bez střechy s vkusnými doplňky R-Line? To, co zdánlivě vypadá jako holčičí, vám může dodat na zajímavosti.

Máte na něj koule?

Najít dnes zajímavé auto, za kterým se lidé s úsměvem otočí, není tak úplně jednoduché. Tohle je jedno takové. Když máte staženou střechu, rozhodně zaujme. Pány tím, že si řeknou, jak v tom sakra může jet, dámy zase takovým tím pohledem, že v tomhle by se také rády svezly. Takže zapomeňte na to, že by to bylo buzna auto. Pokud se nebojíte obléct si růžovou košili, nemusíte mít strach ani z Brouka. Vyzkoušeno za vás.

Retro frčí

Beetle Cabriolet není žádnou novinkou. Populární byl především v sedmdesátých letech a jeho koncepce zůstala svým způsobem stejná. Zakulacené tvary, plátěná střecha, čtyřmístné provedení. Jen technika prodělala zásadní revoluci. Motor se přesunul dopředu a pohání přední kola. Díky tomu vznikl slušný prostor pro zavazadla v zadní části vozu.

Klame tělem

Nejeden řidič zůstal v údivu, když jsem se kolem něj v broukovi prohnal. Ačkoliv autíčko vypadá roztomile, není to žádné ořezávátko. Benzínový motor nabídne 110 kW, automatická převodovka DSG navíc řadí rychlosti mrknutím oka. Na stovce je za 9,1! Takže Beetle má pořádně horkou krev. Díky pneumatikám 235/45 R18 drží perfektně stopu i v ostřeji řezaných zatáčkách. Ne snad, že by vybízel pro nějakou sportovní jízdu, ale můžete v něm být až nečekaně rychlí.

Střecha dolů

Největší zážitek je samozřejmě jízda se sundanou plátěnou střechou. Vše zařizuje elektromotor, vy jen držíte tlačítko. Sundání i nasazení trvá kolem 10 sekund a můžete tak činit i za jízdy, což je příjemné. V pohodě se dá jezdit do rychlostí kolem 110 km/h, pak už začne být okolní víření trochu nepříjemné. S nasazenou střechou je jízda mnohem menším kompromisem, než byste si mysleli. Ačkoliv je plátěná, dokáže velmi dobře odfiltrovat okolí. Tohle zkrátka chceš!

Z roku 2016

Beetle už delší dobu neprošel žádnou modernizací, ale to neznamená, že by byl zastaralý. Má k dispozici moderní motory, ale také moderní technologie. Přes USB připojíte nejen USB flash disk s písničkami, ale klidně i svůj telefon, který je pak možné zrcadlit na displeji vozu. Beetle se umí připojit i k internetu a využívat tzv. služby Car-Net, jako je vyhledávání pomocí Googlu, přehled cen paliva na benzínkách, nebo živé dopravní zpravodajství.

Pro radost

Chcete víc než vozítko? Hledáte auto, která vám bude dělat radost? Beetle Cabriolet sem rozhodně patří. Základní cena startuje jen lehce nad půl milionem Kč, což na stylový kabriolet není ale vůbec špatná cena.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,1 s
Maximální rychlost 201 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 452 kg
Průměrná spotřeba 5,7 l / 100 km
Objem zavazadlového prostoru 225
Cena od / testovaného vozu 521 900 Kč / 709 900 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Nové kontrolky v autě. Znáte je všechny?

6 důvodů, proč si koupit zadokolku