6 důvodů, proč si koupit zadokolku

Zadokolky tu vlastně byly mnohem dříve, než auta s pohonem předních kol. „Táhnout“ auto je totiž mnohem bezpečnější, konstrukčně jednodušší a pro naprostou většinu řidičů příjemnější, než jej „tlačit“. Jenže co ta menšina?

Pořád tady bude menšina z řad petrolheadů, kteří puritánsky nedají na pohon zadních kol dopustit. A jejich argumenty jsou hodně silné. Co vy na ně?

1. Rychlejší rozjezd

Jak co nejrychleji vystřelit z boční ulice na hlavní? Co se stane s předokolkou, když na to šlápnete – čumák se zvedne a nadlehčí, přední kola ztratí přítlak k vozovce a při snaze o rychlý rozjezd se protočí. A protačející se kola rozhodně rychlý rozjezd nepřinesou. Naproti tomu zadokolka si na zadní kola doslova „dřepne“. Vůz se prakticky vzpíná, přední kola se chtějí odlepit od země a zadní kola jsou přitlačená k silnici. Pokud to není záměr, tak se fakt neprotočí a můžete vystřelit vpřed takovou rychlostí, co výkon motoru dovolí.

Dragster: zadokolka, která to umí z místa hodně dobře vypálit.

Dragster: zadokolka, která to umí z místa hodně dobře vypálit.

2. Ideální rozložení hmotnosti

Ideální auto je takové, které má 50 % hmotnosti na přední a 50 % hmotnosti na zadní nápravě. Žádné kolo pak není přetěžované, což přináší desítky výhod, mezi nimi o značné posunutí limitů automobilu. Udělat rozložení 50:50 u auta, které má „vše vepředu“ není jednoduché, pokud se záměrně nezvýší hmotnost nad zadní nápravou třeba tím, že si do kufru hodíte pytel cementu. Jenže hmotnost navíc = chyba. U aut s klasickým konceptem, tedy motorem vpředu a pohonem zadních kol, se toho dosahuje mnohem snáz, protože těžká mechanika může být právě mezi zadními koly.

Někdo jako Sheldon Cooper vysvětluje rozložení hmotnosti. Používá tam řecká písmena, takže tomu asi rozumí.

3. Lepší řízení

Jakými koly zatáčíte? Předními. A teď si představte chudák pneumatiku. Nejenže ta malá gumová obruč musí měnit směr jízdy tunového aut, ale ještě ho také musí táhnout. No potěš koště. Lepší je, když jsou funkce pneumatik rozdělené. Zadní pneu se starají o to, aby auto tlačily vpřed, přední pak udávají směr jízdy. Na ovladatelnost je to takto mnohem příjemnější.

https://www.youtube.com/watch?v=In9Am2H41g8

Přední kola zatáčí, zadní tlačí. Nebo ne?

4. Můžete jezdit bokem

Popravdě k tomu není žádný důvod. Jezdit bokem je značně nepraktické, je to k ničemu a bavit vás to bude jen chvíli. Ale jsou masturbátoři, kteří na tom ujíždí, tak proč ne. Jezdit bokem s předokolkou lze. Jenže je to jako provozovat anální sex. S chlapem. Prostě to není ono. Když anál, tak se ženskou, když bokem, tak se zadokolkou. Tím, že se pohání zadní kola, mají chuť vyrazit dopředu, ať to stojí, co to stojí. No a nejlíp to jde, když nejsou v ose s předními koly, ale začnou předbíhat. A už to mažete bokem!

Kdyby to nebylo jasné, tohle auto jede zleva doprava. Dveřmi napřed. 

5. Mají to i Formule 1

Formule 1 je výkladní skříň motorsportu. Nejvýkonnější, nejrychlejší, nejsilnější, zkrátka nej. No a jaký pohon mají F1? No samozřejmě zadních kol. A co je dobré pro formuli, to je dobré pro i pro vás.

https://www.youtube.com/watch?v=Iv6jO-x9jWo

Třista z místa, aneb kdo z vás to má?

6. Ostatní si o vás budou myslet, že umíte řídit

Kruh se uzavírá. Pořád platí, že petrolheadi si kupují zadokolky a společnost to tak vnímá. Pokud si tedy koupíte zadokolku, k tomu ještě pořádný motor s výkonem aspoň 300 koní, stoupne vaše image řidiče. Zkrátka si ostatní budou myslet, že když jste si takové auto vybrali, tak asi budete umět hodně dobře řídit a máte to v paži. Že je realita většinou úplně opačná, na tom zase tolik nesejde.

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Mitsubishi Pajero: Pán terénů

BMW 1: Ochlazení po duši