Mitsubishi Pajero: Pán terénů

Mitsbishi Pajero už není žádný junák, nová generace tu bude co nevidět, přesto má svým zákazníkům co nabídnout. Je to totiž jeden z nejlepší tereňáků vůbec.

Klasickým off-roadům téměř odzvonilo. Vystřídaly je vozy SUV luxusních značek. Ty sice v terénu nedokážou tolik, ale polní cesta, louka nebo malý brod je nezastaví a to většině zákazníků stačí. Pokud ale přijde na lámání chleba, je samozřejmě lepší sáhnout po opravdovém off-roadu, jako je Mitsubishi Pajero.

Slavné jméno

Pokud vám jméno Pajero nic neříká, tak jste asi několik posledních desítek let žili na jiné planetě. Pajero je od roku 1982 nekompromisní off-road, který má na triku třeba 12 vítězství v rallye Dakar. V 90. letech to bylo oblíbené podnikatelské auto, jeho role byla podobná, jako dnes plní Audi Q7.

4. generace

Když jsme psali, že není junák, nebyl to vtípek. Testované auto sice prošlo několika facelifty, ale pořád jde o vůz 4. generace, která přišla v roce 2006. Z venkovního pohledu byste ale vozu stáří netipovali. Jeho vnější design je skutečně nadčasový a auto stále vzbuzuje respekt.
To se ale nedá říci o interiéru, který už má zkrátka své nejlepší roky za sebou a hlavně informační a zábavní systém potřebuje výrazně oživit.

Každé auto je jen tak dobré, jako jeho řidič. Převrátit Pajero na střechu v mírném svahu? I to se někomu může povést. 

Jedéééém

Silnice nejsou dominantou tohohle auta, ale zase to není tak hrozné, jak byste čekali. 180 km/h na dálnici Pajero zvládne, ale je vidět, že to není jeho parketa. Motor je sice jen 4válec, ale o neobvyklém objemu 3,2 litru. Spíše než výkonem (147 kW) oplývá silou (441 Nm), z čehož je jasné, že spíše se mu líbí ve středních otáčkách.
Pak ale vjedete do terénu a musíte smeknout. Pro Pajero snad není terén, kterým by neprojelo. Zvládne toho neuvěřitelně mnoho. Pomáhá tomu jak automatická převodovka, tak speciální páka, kterou se mění režimy pro jízdu v terénu. Pajero je totiž standardně zadokolka, přiřadit lze pohon předních kol, zamknout mezinápravový diferenciál a ještě k tomu přidat redukci, která je určená pro pomalé šplhání do prudkých kopců a vůbec pomalou jízdu terénem.

Dobrá koupě

Testované auto bylo v opravdu luxusní výbavě. Kožené sedačky, subwoofer v kufru, parkovací kamera, nebylo si na co stěžovat. Přesto se cena drží rozumně. Za auto „v plné palbě“ dáte 1,3 milionu, rozumně vybavenou verzi koupíte za milion. Pokud tedy přemýšlíte o drsném off-roadu, kupujte. Pokud jezdíte po silnici a tu a tam vyrazíte na polňačku, raději ruce pryč.

Název Mitsubishi Pajero LWB
Nejvyšší výkon 147 kW
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,1 s
Maximální rychlost 180 km/h
Pohotovostní hmotnost 2385 kg
Průměrná spotřeba 8,5 l/100 km
Rozměry 4900 × 1 875 × 1 860 mm

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: 

10 nejvtipnějších případů v autoservisech

Škoda Octavia RS. S tímhle autem půjdete za mříže!