Kauza Ježek Sonic. Jim Carrey se vyjádřil k neobvyklému kroku změnit hlavní postavu kvůli nespokojenosti fanoušků

Slavný virtuální hrdina Ježek Sonic se dočká hraného filmu. Fanouškům se ovšem nelíbilo, jaký má hlavní hrdina design. Filmaři jejich stížnosti vyslyšeli, a slíbili do premiéry modrého superježka opravit. K tomuto kroku se teď vyjádřil Jim Carrey, který se ve snímku objeví.

Sonic si doběhl už i pro vlastní film

Sonic the Hedgehog se nemusí nikomu představovat. Kultovní hrdina videoher je tu s námi už od roku 1991, kdy vyšla první plošinovka na konzoli Sega. Sonic nebo Mario od konkurenčního Nintenda jsou dva nejznámější zástupci her, zvaných hopsačky, a na svém kontě mají desítky a desítky titulů na všechny možné platformy. Sonic se dočkal i seriálu, a teď se připravuje hraný film. Hraný v tom smyslu, že je vše skutečné, jen hlavní hrdina bude vytvořený digitálně. Asi jako Garfiled nebo Šmoulové.

Prý má moc svalnatá lýtka

Po vypuštění prvního traileru ale narazilo studio Paramount na nečekaný problém. Fanouškům a lidem obecně se velmi nelíbila finální podoba Sonica. Kritika se snesla na jeho příliš dlouhé končetiny a zmenšené oči, které dávají modrému sprinterovi úplně jiný výraz. Nelíbily se ani Sonicovy zuby nebo svaly na lýtkách. Animátoři měli nepochybně těžký úkol, protože „kreslená“ podoba Sonica prostě nemusí ve filmu s reálnými lidmi fungovat, ale takhle silná nevole ze strany veřejnosti je zaskočila. Trailer získal zdrcujících 700 tisíc palců dolů na YouTube a strhla se lavina, na kterou se tvůrci filmu rozhodli reagovat.

Ok, předěláme ho

Negativní ohlasy nakonec donutily přistoupit zástupce studia k neobvyklému kroku. Slíbili, že do finální premiéry snímku v kinech (20. února 2020) Sonica předělají tak, aby se více podobal originálu. Jeho vizáž tak projde redesignem ve všech už hotových záběrech. Kvůli tomuto kroku se také evidentně přesunulo datum premiéry, které bylo původně stanovené na prosinec 2019. Síla sociálních sítích se tak v kauze Sonic projevila naplno, a fanoušci mohou být zvědaví, s čím se tvůrci filmu vytasí v příští upoutávce.

Jim Carrey o kroku studia pochybuje

Ne všichni si ale myslí, že je tento přístup dobrý nápad. Své k tomu řekl teď herec a komik Jim Carrey, který ve snímku hraje ústředního nepřítele modrého ježka, kterým je šílený vynálezce Dr. Robotnik. Ten se nechal slyšel, že přizpůsobování filmu na základě nespokojených ohlasů na internetu není zrovna dobrý nápad:

Někdy zjistíte, že se kolektivní vědomí rozhodne, že něco chce, a když to pak dostane, řekne si: Ok, chtěli jsme to tak, ale vlastně na tom až tolik nezáleží.

Jim Carrey dále pokračoval, že má důvěru v autorství a tvůrčí vizi. Podle jeho slov neví, jak by se měl cítit, když se publikum podílí na redesignu Sonica, i když přiznal, že chápe, že mají fanoušci pocit vlastnictví nad postavou.

Uvidíme, k čemu to povede. Stane se, co se stane. Bude to buď dobře nebo špatně,“ uzavřel celou věc herec.

Každý nespokojený hlas vyslyšet nejde

Síla sociálních sítí dnes dokáže vyvinout skutečně ohromný tlak, ale tento krok je od studia Paramount skutečně nevídaný. Postoj Jima Carreyho je samozřejmě neutrální, protože ani jeho hraní nemá na finální podobu Sonica žádný vliv, na druhou stranu je hercovo vyjádření poměrně trefné. Jak by to vypadalo, kdyby mohl každý s přístupem k internetu kritizovat práci filmařů přímo během natáčení a měnit podobu snímku za pochodu? Měnili by filmaři casting herců jen proto, že by se obsazený herec veřejnosti nelíbil? Každý má navíc na věc trochu jiný názor, a téma tak opět přivádí celou věc k nenávisti a haterství na internetu. Tento přístup k filmu by totiž nevyhnutelně skončil katastrofou.

Co myslíte vy? Je dobře, aby filmoví tvůrci měnili postavy během procesu natáčení kvůli kritice publika?