Jak se stát dobrým influencerem? Tipy a rady, jak na to

Influencer je slovo, které se v současné době skloňuje snad ve všech pádech. Stát se influencerem představuje pro spoustu z nás něco lákavého. Přeci jen je to totiž snadná cesta k tomu, jak pracovat na volné noze v tom, co nás baví a v čem můžeme být úspěšní. Jak se ale stát kvalitním influencerem?

jak se stát influencerem

Jak se stát influencerem? Sociální sítě mají od určité doby nemalý vliv na život kolem nás. Ať už se jedná o YouTube, Instagram anebo třeba Facebook, každá ze sociálních sítí představuje zdroj naší inspirace, díky které jdeme s dobou a jsme neustále v obraze.

Sociální sítě nás jednoduše baví a dost často nás motivují v tom, abychom byli i my ostatním nějakou inspirací. A právě to zpravidla bývá první impuls k tomu, že se jednoho dne můžeme proměnit v influencera s bohatou komunitou, která bude s nadšením hltat naše každodenní příspěvky. 

Kdo je vlastně influencer?

Youtuber, bloger, influencer. Pokud máte občas pocit, že se v pojmech dnešní doby ztrácíte, pak vám pomůže krátké vysvětlení, kdo je vlastně influencer. Je to jednoduše člověk, který se pohybuje na sociálních sítích bez ohledu na to, jestli natáčí videa, tvoří grafiku anebo fotí…

Je to zároveň někdo, kdo je ve svém prostředí natolik známý a má za sebou početnou základnu fanoušků, kteří se o jeho tvorbu zajímají. Právě influencer je pak někým, řekněme poměrně vlivným, kdo umí marketingovou oblast vytěžit na maximum. A to zcela snadnou, nenásilnou a přitom poutavou formou.

Právě z toho důvodu bývají influenceři u firem natolik oblíbení a s radostí s nimi spolupracují. 

Jak se stát influencerem? Začnete dobrým nápadem

Pokud se chcete stát zajímavým influencerem, není od věci přijít s opravdu nevšedním pojetím obsahu, který chcete vydávat. Zkuste se inspirovat od ostatních a přitom se snažte najít svojí vlastní cestu, která bude něčím odlišná nebo výjimečná.

Co se však týče komunikace a vašeho stylu, buďte jednoduše sami sebou. Nejenom, že se vám takovým způsobem bude pracovat lépe, ale především je nutné uvědomit si, že ve své komunitě chcete získat určitou důvěrou a to se vám podaří jen tehdy, pokud budete přirození, zkrátka takoví, jací jste. 

Nastavte si kvalitní strategii

Stát se kvalitním influencerem vyžaduje nejen notnou dávku trpělivosti, ale také dobrou strategii, díky které oslovíte nové příznivce, kteří na vašem profilu zůstanou (a postupně budou přibývat další). Výsledky se samozřejmě nedostaví přes noc, na druhou stranu není úplně nejlepší získat dva fanoušky za půl roku.

Nastavte si proto jasný plán, najděte si díky zkušenostem ostatních způsob, jak zvýšit dosahy na aktuální sociální síti. Buďte vidět, pravidelně přispívejte a komunikujte, kde se jen dá. Menší propagace pak také nebudou na škodu. 

Miřte na tu správnou cílovku

Snažit se vybudovat základnu fanoušků o určité cílové skupině tak trochu patří právě k předchozímu odstavci. Je to součástí vaší strategie. Právě cílení na konkrétní skupinu vám pomůže nejen v efektivním nastavení plánu a reklam, ale hlavně si tím vytvoříte ideální podklady pro budoucí spolupráci s firmami. 

Spojte se s ostatními profily

Pokud je váš profil ve fázi, kdy určitý počet sledujících máte, ale pořád to ještě není na spolupráci s většími firmami, zkuste se nejprve zaměřit na spolupráce s ostatními blogery mimo vaší konkurenci.

Získat mohou v tomto ohledu obě strany, a to nejen z hlediska přivedení nových fanoušků nebo zlepšení dosahu. Takovéto menší spolupráce totiž bývají zajímavým kořením každého profilu, zároveň bývají dobrou vstupenkou k navazujícím spolupracím. 

Začněte aktivně oslovovat

V tomto okamžiku se dá počítat s tím, že jste nejen mezi sledujícími vidět, ale také máte hezkou základnu fanoušků. Přesně v tomto období je ten správný čas na další krok a tím je oslovení menších firem, které mají spojitost s vaší cílovou skupinou.

Zpočátku je vůbec nejlepší založit vše na barterové spolupráci, která vás opět posune do dalšího levelu. Teprve pak přijde čas na to aktivně oslovit i větší firmy, s nimiž může být spolupráce poněkud pestřejší, a to nejen z hlediska obsahu, ale také financí. Od této chvíle se pak koníček pomalu mění v činnost, která bude pro vás pravidelně výdělečná. 

Na závěr zbývá už jen říct, abyste se během plnění svých cílů vyzbrojili trpělivostí a houževnatostí. Stát se úspěšným není jednoduché, především pak na poli plném ostatních snaživých influencerů, kteří se snaží o totéž, co vy.

Buďte tady pro své fanoušky a nenechte se odradit neúspěchy. Ty jsou zkrátka součástí života a možná bez nich bychom nikdy nenašli tolik snahy a motivace, které jsou šikovným hnacím motorem. 

FOTO: 123RF

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Instagram se opět mění. Aplikace uživatelům umožní přímý nákup nabízeného zboží. Sociální sítě nejsou zadarmo, ale musí vydělávat!

Je Snapchat rasistický? Největší aféry populární sociální sítě