Instagram se opět mění. Aplikace uživatelům umožní přímý nákup nabízeného zboží. Sociální sítě nejsou zadarmo, ale musí vydělávat!

Svým uživatelům nabídne Instagram přímý nákup zboží, které se jim v aplikaci zobrazí. Tenhle fakt nám připomíná, že ani sociální sítě nejsou zdarma, i když se tak tváří.

Instagram umožní nově uživatelům přímý nákup zboží

Instagram se nyní nově spojil s několika předními značkami oblečení a doplňků, aby svým uživatelům umožnil přímý nákup jejich zboží přes aplikaci. Jsou to samé známé značky, jako Dior, Adidas, Nike Zara, Prada, Michael Kors nebo H&M. Další budou postupně přibývat. Služba Checkout bude zatím dostupná pouze pro americké zákazníky, ale v budoucnu by se měla rozšířit celosvětově. Platit bude možné přímo z karty nebo přes PayPal. Instagram si bude brát od prodejců provizi, a všichni si ze spolupráce mnou ruce. Blíže už vám totiž své produkty pod nos dostat nemohou. Vyhledávat cíleně zboží v eshopech nebo přes Amazon a ebay totiž znamená, že něco sháníte. Takhle dostanete nabídku přímo v aplikaci pro sdílení fotek a videí. Geniální tah, který byl přirozeně v plánu už dlouho dopředu.

Zjednodušení nákupu je výhodné pro obě strany

Instagram v současnosti táhne. Je jednoduchý a přímý, na rozdíl od Facebooku. Tomu to ale nevadí, protože Instagram je jeho dceřinou společností. Facebook ho odkoupil v roce 2012 po dvou letech jeho existence za miliardu dolarů . Oba tyto nástroje komunikace mají ale jedno společné – tak jako většina aplikací pro mobilní telefony jsou zdarma, pro vaše potěšení. Tedy alespoň se tak tváří, protože zadarmo přece není vůbec nic, to je známá věc. A skutečně je tomu tak, protože jak Facebook, tak Instagram obchodují a vydělávají na tom nejcenějším – na vašich soukromých údajích.

Instagram generuje zisk až nyní, konečně se zaplatil

Sociální sítě jsou jako dřímající tygr. Je to nástroj pro vaše pobavení, a proto ho každý využívá. Neexistuje ale lepší způsob, jak lidem podsunout reklamu. A na tom dnes všechno stojí, na reklamě. Facebook i Instagram ví, na co se díváte a co sledujete, a proto vám může nabídnout vhodnou reklamu přímo pro vás. Firmy ostatně za fotoreklamu nebo několikasekundovou videoreklamu tučně platí. V budoucnosti pak může Instagram připomínat portál pro nákupy. Facebook už před nějakou dobou rozjel Marketplace, který se snaží konkurovat platformám jako Letgo, Wish nebo tuzemský Bazoš. Facebook, který vlastní i aplikaci Whatsapp, se netají tím, že nakupování hraje v budoucnosti firmy velkou roli. Možnost přímého nákupu na Instagramu je tak dalším krokem, který eliminuje nutnost přesměrování na web prodejce.

Zboží naservírované přímo před vaše oči, den co den

Cílená reklama je odvětví, které je neustále na vzestupu. Za masivní růst může poptávka firem, které jsou ochotné se rozházet, aby zvýšily svůj traffic na webu a přivedly ke svým produktům potencionální zákazníky. Tahle snaha se vyplácí – zatímco je trendem kritizovat televizní vysílání, že je to samá reklama, u sociálních nebo mediálních sítí jsme schovívaví. Jakto? Bez televize se už dnes totiž mnozí obejdou, zatímco od Facebooku nebo Instagramu těžko.

Autor: Eduard Havel

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Zákaz porna! Jižní Korea zablokovala přístup k 895 webovým stránkám s pornografickým materiálem. Proč? Místní lidé protestují v ulicích!

Drby ze světa her! Které počítačové hry předpověděly budoucnost? Co musí pařit vězni v Číně a jaká hra nemá žádný konec?