CES: Víme, která auta budou řídit místo nás

CES (Consumer Electronics Show) je největší americká výstava spotřební elektroniky. Už se tak nějak stalo zvykem, že svá místa zde mají i automobilky. Ale nechlubí se tu supermotory, sporťáky a obřími SUV. Ukazují zde technologie pro geeky.

Běžný petrolhead se na auta na CESu dívá trochu skrz prsty. Chce totiž vidět hlavně pořádné káry, ale automobilky tu ukazují primárně technologie, které se již brzdy dostanou do sériových aut. A opravdu se je na co dívat. Pojďme si to projet podle abecedy.

Audi a Nvidia

Audi na výstavě pravidelně vystavuje s výrobcem grafických karet Nvidia. Proč? Protože právě Nvidia umí vyrábět fakt rychlé procesory. Jde o takové komponenty, které na rozdíl od běžných počítačových procesorů umí zpracovávat paralelně tisíce úkolů. K čemu je to dobré? K tomu, aby auto mohlo řídit samo. Jistě, o tom se mluví už dlouho, co je tedy nové? Auto se umí učit. Čím více ujede, tím více se naučí. Počítejte s tím, že do tří let budou auta i u nás jezdit bez řidiče.

BMW

Asi se budeme opakovat, ale také BMW hodně šlape do autonomní jízdy. Do Las Vegas přivezli z Mnichova BMW řady 5, které umí jezdit samo. Tedy na vybraných úsecích, ale je to předzvěst toho, že auta brzdy budou jezdit sama. Co česky mluvící zákazníci přímo neocení, to je digitální asistent. BMW na něm spolupracuje s Microsoftem a již ve velmi krátké době si s asistentem (přesněji je to žena) budete moci pohovořit plynulou řečí. Ale samozřejmě ne česky. I tak je to paráda. Pamatujete na KITTa?

Faraday

Znáte automobilky Faraday? Ne? Nedivíme se. Je to objev roku! Na CES automobilka ukázala svůj nový elektromobil Faraday Future FF91. A auto už má kolem 70 000 rezervací! Čím zaujme. Stačilo by napsat, že výkonem přes 1000 koní, ne? To znamená, že na stovku zrychlí za méně než 2,4 sekundy.
Podívejte se na video, jak tohle auto nakope zadek nejlepším supersportům světa.

Mercedes

Možná to začíná být trochu nuda, ale ani Mercedes nemohl neukázat své autonomní auto. Mercedes sází na vzhled SUV a pohonem na elektřinu. Také to není žádné ořezávátko, výkon je 400 koní. Trochu nám ale přijde, že Mercedes zaspal. Zatímco Audi i BMW se prohání po ulicích, Mercedes stále jen stojí na výstavách. Ale nenechme se zmást, jistě i tady platí, že tichá voda břehy mele!

Toyota

Japonská značka jde na umělou inteligenci úplně od lesa. Zatímco všichni chtějí mít auta, která sama řídí, Toyota jde směrem potřeb řidiče. Jinými slovy autonomní řízení považují za nějakou samozřejmost a soustředí se na to, co potřebuje řidič, nikoliv, co k řízení potřebuje auto. Jsme moc zvědaví, kam se tento směr bude v příštích letech ubírat. Zatím jde o velmi raný koncept.

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Autotest: Audi A4 allroad – to nejlepší na české silnice

2016: víme, jaká auta uvidíte v Ženevě