Autotest: Audi A4 allroad – to nejlepší na české silnice

Nenápadný kombík toho v sobě skrývá víc, než byste čekali. Je vám Superb málo a k tomu jezdíte po horších cestách? Právě pro vás je připravené Audi A4 allroad quattro.

Už je to půl roku, co jsme vám představili Audi A4 v provedení limuzína. S příchodem podzimu představila ingolstadtská automobilka speciální novinky. Provedení kombi určené na všechny typy silnic. Tradičně pojmenované jako allroad. Tedy Audi A4 allroad quattro.

To už tu bylo

Pokud je vám zelená barva nazvaná „Gotland“ povědomá, pak máte dobrou paměť. Právě s touto barvou se Allroad ukázal světu poprvé, bylo to už v roce 1999. Čím se allroad liší oproti běžnému kombíku? Je to především vyšší stavba. Allroad má podvozek zvednutý o 13 mm, což už je na autě vidět. Také vytažené plastové blatníky a zadní difuzor dávají tušit, že auto je připraveno i pro jízdu po horších silnicích. V interiéru pak outdoorové provedení poznáte podle tlačítka pro sjíždění prudkých svahů.

Na silnici pán

Za posledních pár měsíců jsem najezdil s desítkami aut tisíce kilometrů. Žádné z nich nemělo tak dobré jízdní vlastnosti, jako právě allroad. Může za to hned několik faktorů. Audi A4 zůstává u koncepce, kdy je motor vpředu uložený podélně, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech. K tomu má auto trvalý pohon všech kol. A opravdu trvalý, mechanicky provedený pomocí diferenciálu Torsen. V jakémkoliv okamžiku tak poctivě zabírají všechna kola a na jízdě je to znát. Za skvělé jízdní vlastnosti můžou i pneumatiky o šířce 245 mm, které na silnici drží jako přibité. K tomu si připočtěte adaptivní tlumiče, které umí auto ve zlomku sekundy přitvrdit, takže stopu neztratí, ať už jedete přes 200 km/h po dálnici, nebo jako na fotkách zkoušíte mokrou okresku s popadaným listím. Myslíte, že to klouzalo? Ale jistě. Jenže problémy se řeší plynem. Pohon všech kol nás z toho vždycky vytáhnul!

Pro fajnšmekry

Psát o tom, jak výtečné jsou interiéry Audi je zbytečné. To asi každý ví a allroad patří k těm nejlepším. Překážkou pro nákup vozu může být jen a pouze cena. V případě výbavy „v plné palbě“, jak to tak u novinářských vozů bývá, se cena přehoupla přes 2 000 000 Kč. A to je vlastně jediný vážný nedostatek vozu. Ty peníze ale v autě jsou. Když si přesednete do Superbu za milion, budete cítit, že sedíte v low-costu. Technika Audi zkrátka něco stojí.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,6 s
Maximální rychlost 231 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 996 kg
Průměrná spotřeba 5,1 l / 100 km
Rozměry 4 938 × 1 898 × 1 534 mm
Cena od / testovaného vozu 1 330 900 Kč / 2 038 599 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Ford, Audi, Chevrolet. Tyhle automobilové skandály šokovaly svět!

Automobily v roce 2036. Co šíleného nás čeká a nemine