2016: Superrok pro SUV! Jak to?

Víte jak poznáte, že ekonomická krize je definitivně pryč? Automobilky se nebojí experimentovat. Jen v letošním roce dorazilo na český trh 8 zcela nových typů vozů SUV. A to není známka punku. To je známka růstu.

Začínáme se rozmazlovat, stále více toužíme po vozech SUV, které bodují na mnoha frontách. Jsou komfortnější, se silnějšími motory, v lepší výbavě a samozřejmě dražší. Vlastnění vozu SUV, to je do značné míry i status. Chcete, aby vás okolí vnímalo jinak. 8 zcela nových typů vozů je pak ukázkou toho, jak automobilky tomuto segmentu věří. Nejde totiž o nějaké facelifty nebo úpravy stávajících modelů, ale o zcela nové vozy postavené na zelené louce. Podíváme se na podrobně a vezmeme to podle abecedy.

Audi Q2

Audi o modelu Q2 tvrdí, že je #untaggable. To znamená, že je nezařaditelné do konvenčních kategorií automobilů. My v tom ale máme jasno. Jde o městský crossover. Auto určené primárně do města. Pro lidi, kterým hodně záleží na designu, vzhledu, stylu… pojmenujte si to, jak chcete. Jste single, s iPhonem v ruce, pijete zásadně flat white za cenu kolem 100 Kč a mluvíte o tom, jak trapné je cestovat s nízkorozpočtovou aerolinkou? Gratulujeme, Audi Q2 je pro vás. Cena startuje na částce 584 900 Kč.

Ford EDGE

No dobře, Ford EDGE není úplně nové auto postavené na zelené louce. Za velkou louží jde o tradiční velké SUV, ale to že se Ford rozhodl jej prodávat v Evropě je jasným signálem, že poptávka po velkém SUV tady existuje. Je to koráb silnic, stejně jako třeba Ford Mondeo. Jen samozřejmě v SUV balení. Stejně jako Mondeo boduje skvělými jízdními vlastnostmi a obrovským prostorem. EDGE přinesl do třídy SUV také několik technologií, které opravdu stojí za to. Já jsem nejvíce ocenil aktivní snižování hlučnosti – i ve vysokých rychlostech si v autě užíváte naprosté ticho. Je to ale třeba i adaptivní řízení, které upravuje převod řízení nebo airbagy v bezpečnostních pásech. EDGE je zkrátka auto plné inovací. Připomeňte si náš autotest. Cena vozu startuje na částce 949 900 Kč.

Jaguar F-Pace

Tradiční britská značka sportovních vozů by měla přijít s velkým SUV? Puritáni se hroutili, lamentovali, někteří se Jaguaru vysmívali. Všechno je marné Jaguar F-Pace se povedl. Při jízdě výrazně podporuje pohon zadních kol a v zatáčkách je s ním taková zábava, jako s žádným jiným SUV. Pokud v sobě máte sportovního ducha, ale přitom chcete SUV, F-Pace bude vaše volba. Náš celý autotest najdete zde. Cena vozu startuje na částce 949 900 Kč.

Kia Niro

Že se občas podaří i krok vedle, to ukazuje automobilka Kia. Už na začátku letošního roku představila model Kia Niro. V některých státech Evropy se už prodává, u nás by měly prodeje začít každým dnem. Co se nám ale nepozdává?
Kia Niro přijíždí jako hybrid. Benzínovému motoru pomáhá ještě elektromotor. Už jste někdy dříve slyšeli u hybridu značky Kia? Toyota, Lexus, to jsou tradiční značky, které pilují své hybridy. A dát hybridní motor rovnou do SUV, které je mnohem náročnější! A chcete vůbec hybridní pohon u značky, která má stále pozici budgetového zboží, tedy spíše to nejlevnější na trhu? Je to stejné, jako byste si šli koupit šperky do Lidlu. Zkrátka tu něco smrdí. Do vydání článku ještě nebyly ceny pro český trh známé, ale v sousedním Německu Kia Niro startuje v přepočtu za 675 000 Kč.

https://www.youtube.com/watch?v=84ndmyXcRoU

Maserati Levante

Levante je stejná písnička jako v případě Jaguaru. Jenže zákazníci, kteří mají prašule to vidí jinak. V říjnu v České republice Maserati prodalo 11 vozů. Tipněte si, kolik z toho připadá na Levante. Chvíle napětí… deset prodaných vozů Levante. Takže může se vám to nelíbit, můžete s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat. Levante je v exkluzivitě ještě stupínek nad Jaguarem, jeho cena startuje na částce 1 612 000 Kč za verzi s naftovým motorem – další červený hadr? Trochu zamrzí, že vrcholem nabídky je „pouze“ třílitrový benzínový šestiválec. No dobře, nabídne 316 kW a maximálku 264 km/h, ale vždyť Maserati má pořád v nabídce i osmiválec, neslušel by vozu více?

Mercedes GLS

Jestli se někdo vyzná v paletě SUV od Mercedesu, pak má můj neskonalý údiv. Já se v jejich přehledu pravidelně ztrácím. Takže co za SUV to jezdí po silnici? Mercedes M, ML, G, GL, GLA, GLC, GLK, GLS a vlastně by sem šel započíst i model R. Každopádně novinkou pro tento rok je model GLS.
V současné době je to největší SUV od Mercedesu, které si můžete pořídit. Na délku vůz měří 513 cm, vysoký je pak 185 cm. Zkrátka taková dodávečka. Ve voze je to nejlepší, co Mercedes umí poskytnout. Také to stojí nějaké penízky. Základní „holobyt“ vyjde na 1 886 390 Kč, ale pokud budete při konfiguraci nároční, tak vám nebudou stačit ani 4 miliony. Uf.

SEAT Ateca

To SEAT Ateca je z druhého konce ceníku. Vlastně je to překvapivé, že až do roku 2016 neměl SEAT v nabídce žádné SUV. Přitom koncern VW má k dispozici takových SUV, ze kterých mohl SEAT vycházet. Španělská automobilka se ale nakonec rozhodla vyvinout SUV sama. Ano, přestože se Ateca vyrábí v České republice, návrh auta přišel ze Španělska. V koncernové hierarchii je Ateca menší než Tiguan. Srovnávat ji se Škoda Yeti nemá moc smysl, ve všech ohledech jde o mnohem modernější auto. Test vozu vám jistě brzy přineseme, už teď můžeme prozradit, že jde o velmi přívětivé a přátelské auto. O jeho prodeje se nebojíme, v základu jej pořídíte za 523 900 Kč, nejvyšší výbava Xcellence s motorem 1.4 TSI 110 kW a pohonem všech kol pak vyjde na velmi rozumných 658 900 Kč.

https://youtu.be/-HYFwS156z4

Škoda Koadiaq

Tam kde ceník SEATu Ateca končí, tam začíná nová Škoda Kodiaq. Základ vyjde na 677 900 Kč, pokud budete chtít top verzi „v plné palbě“, přichystejte si dvakrát více. Kodiaq má konkurovat především prostorností. Nabídne 3 řady sedadel, najednou tak odveze až 7 osob. Rozhodně zaujme i nevšedním designem a prověřenou technikou. První vozy Škoda Kodiaq začnou po českých silnicích jezdit po novém roce a my vám samozřejmě přineseme podrobný test vozu.

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Příprava vozu na zimu: nové tipy a triky

9 tipů pro výměnu pneumatik