Náš autotest: Ford Mondeo

Ford Mondeo je synonymem pro manažerskou limuzínu. Pro oblíbenou manažerskou limuzínu. V České kotlině se mu daří, ale má jeden velký problém.

Už jsem to zmínil nedávno při testu Renaultu Talisman. Tím problémem je Škoda Superb. Ten v disciplíně „manažerská limuzína“ drtí veškerou konkurenci. Ale Mondeo je na tom skvěle, drží si třetí příčku (druhý je Volkswagen Passat), takže má hodně trumfů v rukávu. Které to jsou?

Mistrovské dílo!

Mistrovské dílo!

Aston Martin

Hned když přišlo nové Mondeo na trh, začalo se mluvit o tom, že vypadá jako Aston Martin. Asi s tím můžeme také souhlasit, ale kdy jste naposledy viděli Aston Martina? Po pár týdnech řeči utichly a Mondeu zůstal velmi exkluzivní kabátek. Zatímco zezadu jej pozná od starší generace jen nadšenec, zepředu vás Mondeo doslova uhrane. Úzké světlomety s LED a chromovaná maska chladiče zkrátka vypadá naprosto báječně. Také boční silueta vozu řadí Mondeo mezi velmi exkluzivní vozy. To je jeden z faktorů, který pomáhá dobrým prodejům.

Sázka na komfort

Všechny předchozí generace Fordu Mondeo měly velmi vyspělé podvozky. Největší rivalové, Volkswagen Passat a na české trhu pak Škoda Superb, se nemohly jízdními vlastnostmi Mondeu ani přiblížit. To, jakou zpětnou vazbu poskytoval vůz řidiči, jak dokonale kopíroval povrch silnice a jak ochotně auto měnilo směr v jakékoliv rychlosti, bylo naprosto fenomenální. Vyježděný a náročný řidič si jízdu v Mondeu hodně užíval.

Displej přístrojovky je skvěle přehledný.

Displej přístrojovky je skvěle přehledný.

I tato generace zůstala u technicky propracovaného podvozku, ale vůz se dramaticky posunul ke komfortu. Jízdní vlastnosti se posouvají stále dál a dál, ale řidič už není tolik informován o tom, co se pod koly děje.

Limuzína hned nemusí znamenat špatně přístupný kufr.

Limuzína hned nemusí znamenat špatně přístupný kufr.

V praxi to znamená, že jízda je víc pohodová, s autem se nemusíte tolik prát. Z Mondea se zkrátka stal takový křižník na polykání stovek a stovek kilometrů.

Když jedno turbo nestačí

Pohodové zvládání dlouhých tras je snadné i díky skvělému motoru. Za tradičním označením 2.0 TDCi se ukrývá naftový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel. Motor tak nabídne 210 koní, ale především 450 N.m. Je to opravdový silák, překonat hranici 230 km/h s ním není žádný problém. Ke komfortnímu charakteru auta skvěle padne i automatická převodovka. Využívá dvě spojky, řadí hladce a plynule, není jí co vytknout.

Motor Duratorq má síly na rozdávání.

Motor Duratorq má síly na rozdávání.

Sync 3

Je to jen pár týdnů, co Mondeo dostalo multimediální systém nazvaný jako Sync 3. Název napovídá, že už jde o 3. generaci tohoto systému. Ford zapracoval především na rychlosti ovládání. Pokud systém ovládáte prstem, tak na nic nečekáte. Kliknete a je to tam. Multimédia, navigace, klimatizace, telefon, všechno běží jak z praku. Sync 3 dokáže na displeji zrcadlit displej telefonů se systémem Android a iPhonů. Co se mi ale na systému líbilo úplně nejvíc, to je možnost jej ovládat hlasem. A v češtině. Kompletně. Jak to vypadá v praxi, to si prohlédněte na našem videu. Je to lepší, než popisování toho, co systém umí.

Štika v rybníce

Ford Mondeo není na trhu žádné ořezávátko a za ta léta je vůz opravdu pečlivě odladěný. Boduje perfektním podvozkem a jistou jízdou, která může konkurovat o třídu lepším vozům. Nevýhoda vozu? Oproti některým konkurenčním vozům si tolik nedrží hodnotu při následném prodeji. Na druhou stranu jej ale také za příznivější peníze koupíte už nový.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,9 s
Maximální rychlost 233km/h
Pohotovostní hmotnost 1 600 kg
Průměrná spotřeba 4,8 l / 100 km
Rozměry 4 871 × 1 852 × 1 482 mm
Cena od / testovaného vozu 642 990 Kč / 1 201 040 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: Ford Edge

Náš autotest: Mustang Convertible. Jízdááááá!