Autotest: Jaguar F-Pace – v zatáčkách jsme netušili, co se bude dít!

Nedávno jsem četl postřeh, že výrazy sportovní a SUV si protiřečí. Do značné míry je to pravda. Vozy SUV bodují spíše komfortem a prostorem. Ale výjimky potvrzují pravidlo. Za volantem vozu Jaguar F-Pace si užijete koňské dávky zábavy.

Co si vůbec představit pod pojmem „sportovní auto“? Pro každého to může být něco jiného. Pro mě je to takové auto, jehož řízení je zábavné. Které vás nutí jezdit jinak, než jste zvyklí. Auto, se kterým si hrajete, zkoušíte, experimentujete. A přesně takový, do puntíku, je Jaguar F-Pace.

Rychlost z něj cítíte, i když stojí.

Rychlost z něj cítíte, i když stojí.

Do terénu?

Už je pryč doba, kdy puritáni lomili ruce nad tím, že sportovní automobilka vyrábí velké a těžké SUV. Vlastně automobilka Jaguar patří mezi poslední, která odolávala tlaku zákazníků. Jenže doba si žádá své a tak i Jaguar představil SUV, jmenuje se F-Pace. Nabídne vše, co má správné SUV mít. Vyšší stavbu, pohon všech kol a výkonný šestiválec. Možná by si vůz poradil i s lehkým terénem, ale sem ho jeho majitelé stejně brát nebudou.

Design celého auta napovídá, že bude milovat rychlou a ostrou jízdu kdekoliv to půjde, tak pojďme na to!

300 koní radosti

Co je na celém autě nejlepší? Jsou to jeho jízdní vlastnosti. To jak se auto ovládá, jak vymetá zatáčky. O dechberoucí akceleraci do 200 km/h se stará vynikající třílitrový šestiválec spalující naftu. Nabízí 300 koní, což se vám nemusí zdát hodně, jenže F-Pace není žádný Otesánek. Při jeho výrobě se sází hlavně na lehký hliník, takže auto nemá ani 1900 kg. Navíc točivý moment 700 N.m nechává většinu konkurence daleko za sebou.

Při rychlejší jízdě zatáčkami budete mít pocit, jako kdybyste řídili zadokolku. Najednou máte pocit, že F-Pace je hravá motokára, se kterou můžete blbnout jak je libo. A že zatáčky můžete vymetat nechutnými rychlostmi. Svůj velký podíl na tom má naladění mezinápravové spojky, která posílá standardně cca 90 % točivého momentu na zadní kola. Třešničkou na dortu je pak technologie, která v zatáčkách přibrzdí vnitřní zadní kolo. Takže auto se do zatáčky vtahuje předními i zadními koly. Je to fantastické, bezpečné a bude vás to bavit.

Tohle není žádné koťátko.

Tohle není žádné koťátko.

Řeknete si, kde asi tak můžou být limity tohoto systému, takže se do zatáčky vrhnete naprosto šílenou rychlostí a čekáte, co se bude dít. Utrhne se a přetočí? Kdepak. Stačí pořádně zabrat za plyn a mezinápravová spojka vás zachrání. Úplně cítíte, jak najednou zaberou i přední kola a ze zatáčky vás doslova vymrští, jako byste byli na laně. Prostě pecka!!!

Cítíte tu vůni?

I interiér dává jasně tušit, že Jaguar patří do prémiové třídy. Sedačky jsou prostě úžasné, jejich vůni si vybavuji ještě teď. Nechybí supermoderní technologie, místo přístrojovky máte displej, hlavní displej pak slouží i pro spouštění aplikací. Nebo znáte jiné auto, které má integrovaný webový prohlížeč?

Povedený vstup

Jaguar F-Pace, to jsou jen příjemná překvapení. Jeho největšími konkurenty budou BMW X3 a X4 a také Porsche Macan. Všechna tato auta stojí podobné peníze a snaží se řidiči poskytnout co nejlepší jízdní zážitek. Jaguaru se to daří naprosto výtečně.

Kufr je docela velký, ale na zadních sedadlech mnoho místa není.

Kufr je docela velký, ale na zadních sedadlech mnoho místa není.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,2 s
Maximální rychlost 241 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 884 kg
Průměrná spotřeba 6,0 l / 100 km
Rozměry 4 731 × 1 936 × 1 652 mm
Cena od / testovaného vozu 1 189 188 Kč / 2 200 074 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Příprava vozu na zimu: nové tipy a triky

Náš autotest: Renault Talisman