Spolujízda. Film, který vás bude nečekaně bavit od začátku až do konce. Naše recenze napoví

Akční komedie s nesourodou dvojicí a překvapivě brutální akcí. Snímek Spolujízda je sice bláznivý, ale tím nejlepším možným způsobem. Ústřední dvojici to navíc dobře klape.

Spolujízda. Film který vás bude nečekaně bavit od začátku až do konce

Spolujízda je zábava od začátku do konce

Spolujízda na první pohled vypadá jako film, který můžete v kině klidně vynechat. Nesourodá dvojice hlavních hrdinů, jeden velký hromotluk a druhý malý srab, to už jsme viděli několikrát. Ztřeštěné trailery ale zaujaly a výsledek je ve skutečnosti ještě mnohem lepší. Spolujízda (Stuber) je občas zběsilá akční komedie, která ale srší humorem i novými neokoukanými nápady.

Velký tvrďák v akci naslepo

Velký tvrďák je tady policista Vic (Dave Bautista), který hned v úvodu přijde o svoji parťačku, zatímco mu padouch (Iko Uwais) proklouzne mezi prsty. Vic se nějakou dobu soustředí na jeho dopadení, a naděje mu svitne jednoho večera, když dostane echo o předávce drog. Problém ale je, že je Vic krátkozraký, a tenhle problém se rozhodl řešit operací očí, která se odehrála právě dnes ráno. Nedokáže se tak na místo dostat sám, a zavolá si Uber.

Ihned vplujete do děje

Do cesty se mu dostane druhý hlavní protagonista, kterým je řidič Stu (Kumail Nanjiani). Odtud také název filmu Stuber. Opatrný Pákistánec je ovšem úplným protikladem Vica. Poctivě jezdí vždy na čas, jeho auto je vyluxované do posledního smítka. Úzkostlivě se snaží vycházet i s těmi největšími idioty, které veze, jen aby od nich získal své vysněné pětihvězdičkové hodnocení v aplikaci Uber. To se zdá ale jako nemožné, a Stu se tak klepe, aby mu průměr nespadl pod 4, aby nedostal padáka. Jeho den se tak nečekaně změní, když mu do auta vleze neomalený Vic. To odstartuje celou eskapádu situací, které vás skutečně pobaví.

Recenze Spolujízda

zdroj: cinemart

Akce i zábava po celý film

I přes zdánlivé klišé to téhle dvojici opravdu šlape. Přimhouřený Dave Bautista, který téměř nic nevidí a vráží do všeho kolem, má nepopiratelné charisma a možná ze všech svých dosavadních rolí tu dává největší prostor, abychom ho začali mít rádi. Kumail Nanjiani je také dobrou volbou, protože oba dva jsou v podstatě neokoukaní herci. Chemie mezi nimi funguje, oba dva výborně hláškují a jejich vzájemné špičkování neztratí tempo během celého filmu. Ten je skutečně nabitý akcí, která je překvapivě drsnější, než bychom čekali. Kdo má rád buddy movies typu Smrtonosná zbraň, bude nadšený.

Elektromobil v akci

Spousta humorných situací navíc vychází ze současné popkultury. Drsňák Vic to neumí s mobilem a aplikaci Uber mu stáhne jeho dcera. Navíc na displej nevidí a jeho neznalost technologií nebo sociálních sítí dohání Stu, který během perného dne textuje se svojí kamarádkou, na které mu záleží trochu víc, než ona tuší. Stejně tak pobaví  zapojení elektromobilu Uberu do automobilové honičky. Scéna, kdy se auto zastaví, protože mu dojde baterie, a Stu nechápajícímu Vicovi vysvětluje, že auto nejde přepnout na benzín, patří za nás k tomu nejlepšímu.

Kontrasty hrdinů spolu skvěle ladí

Kontrast mezi tvrdým poldou a hysterickým řidičem se povedl na výbornou, a takhle dvojka není ani jednou trapná. Naopak jejich dialogy jiskří, a protagonisté se stihnou během filmu ještě navzájem poučit. Vicovo drsňáctví se tu postaví vedle Stuovy pečlivosti a emocí, a oba dva si odnesou něco z toho druhého. Tyhle prvky jsou do snímku implementované scénáristicky velice chytře, takže výsledek je zase jen plusem. Navíc se jedná o skvělou oddechovou. Kdo je unavený filmy se superhrdiny, tenhle druh zábavy je z úplně jiného soudku. Podobné filmy jsou Zabiják & bodyguard nebo Centrální inteligence. Čekejte akci od začátku do konce!