Škoda Scala přináší nejnovější technologie. V nabídce motorů je benzín, nafta i CNG! Čím je výjimečná a proč se na ni těšit?

Vozy Škoda měly vždy jedno společné – výborný poměr cena/výkon. Za své peníze jste dostali kvalitní techniku, kterou často najdete u vozů Volkswagen nebo Audi, ale za nižší cenu. Škoda Scala už ale nechce být jen o dobré ceně. Co nabídne navíc?

Škoda Scala

Kam vůbec Scalu zařadit? Jelikož končí model Rapid, bude Scala logickým pokračovatelem. Velikostí tedy zapadne mezi Fabii a Octavii, nejčastěji se o ní mluví tak, že připomíná Audi A3.

Jen LED

Zapomeňte na halogeny, zapomeňte na xenony. Nová Scala bude pro svícení používat jen LED. Jak zadní světlomety, tak světla pro denní svícení, potkávací i dálkové světlomety, všude najdeme LEDky. Ty generují příjemné bílé světlo, svítí stejnoměrně s mnohem vyšší svítivostí. Výhodou je také design – světlomet pro LED může vypadat úplně jinak.

LED světlomety zajistí bezpečnou jízdu i v noci.

Nejmodernější technologie

Jak jsme zmínili na začátku, Škoda si může sáhnout na nejlepší technologie, které nabízí koncern Volkswagen. Scala tak dostane adaptivní tempomat, asistenta pro jízdu v jízdních pruzích, parkovacího asistenta, který umí zcela sám zaparkovat. Infotainment nabídne displej o úhlopříčce 9,2“ a chybět nebude ani phonebox, který podporuje i bezdrátové nabíjení smartphonů.

Scala si bude se smartphony dobře rozumět.

Zapomeňte také na klasické budíky. Kdo si připlatí, ten může mít virtuální kokpit s displejem o úhlopříčce 10,25“. Jakmile si jednou na displej zvyknete, klasické budíky už chtít nebudete. Je to jako přechod od tlačítkového telefonu na dotykový. Ale ne všechny technologie jsou krokem vpřed. Podle fotografií to vypadá, že Scala přijde o mechanickou změnu hlasitosti rádia. Na displeji jsou jen tlačítka, která nejsou příliš praktická.

USB portů není nikdy dost. Ale USB-C? Není na to brzy?

Obří kufr

Nebyla by to Škodovka, kdyby nenabízela velký zavazadelník. Ten vzhledem ke stavbě karoserie nebude tak velký, jako v případě Škody Rapid, ale i tak je 467 litrů velmi slušných. Navíc bude kufr elektricky ovládaný, to je v této třídě novinka.

Fotku kufru zatím nemáme, ale vypadá to, že vzadu bude hodně místa.

Přehled nabízených motorizací

Zatímco malé Škodovky postupně přichází o naftové motory, Scala nabídne plné portfolio. Startovat bude se základním benzínovým motorem 1.0 TSI, nároční řidiči raději sáhnou po výkonném 1.5 TSI, který nabídne až 110 kW, tedy 150 koní. Naftovým motorem bude 1.6 TDI, který z vozů Škoda dobře známe. Kdo najezdí ročně desetitisíce kilometrů, a jsou tedy pro něj důležité náklady na provoz, ten sáhne po motoru 1.0 G-TEC s výkonem 66 kW, který spaluje zemní plyn CNG.

Vždy on-line

Škoda Scala bude vždy připojená k internetu. Obsahuje totiž eSIM, bude tedy vždy on-line. Majitel pak bude moci přes aplikaci v mobilu kontrolovat stav vozu, odemknout ho nebo zamknout, objednat se do servisu a podobně.

Scala bude vždy on-line. Takže si ji budete moci kontrolovat vzdáleně přes telefon.

Bezpečnost především

Zmínili jsme, že Scala dostane nejmodernější asistenty, nabourat s vozem tak nebude úplně jednoduché. Pokud už se tak stane, nastoupí airbagy, těch bude mít Scala dokonce 9. Po nehodě se automaticky aktivuje nouzové volání.

Zapomeňte na budíky, je tady nová éra.

Co říkáte na Škodu Scala vy? Půjdete do ní? Napište dám do komentářů!

Autor: Analytik

Náš autotest: Škoda Fabia prošla modernizací a našla si správné zákazníky. Má nějaké slabiny?

Náš autotest: Citroën Berlingo stojí jen pár korun. Na čem se šetří a v čem spočívá jeho vysoká oblíbenost u nás?