Range Rover Evoque: Korunní princ

Pokud jste si mysleli, že Range Rover Evoque jen těží ze slavného jména, tak jste vedle jako jedle. Tohle je aristokrat se vším všudy.

Automobilky to dělají docela často. Přichystají vlajkový model, který je naprostý TOP. A pak vychrlí ještě další modely, které jakoby z velkého modelu vychází. To se pak dočtete, že vůz používá stejné zavěšení kol, stejnou převodovku, stejný volant… a čím více na to automobilky upozorňují, tím větší je to shit. A ještě aby toho nebylo málo, tak je vykradený design vlajkového modelu, takže na 10 metrů nepoznáte, o jaký model se vlastně jedná.

Evoque dorostenec

Jenže Land Rover u svého „malého“ modelu Evoque nic takového netvrdí. Ani nemusí. To že Evoque vypadá nádherně a v oranžové barvě je zcela nepřehlédnutelný bychom ani nemuseli psát, to vidíte z fotografií. Co už nepoznáte, tak na první pohled vypadá Evoque velmi kompaktně. Svažující se střecha připomíná kupátko, obrovská 19″ kola jako by snad končila v polovině auta. Jenže dojem klame, rozměry jsou mnohem větší, než se zdá. Na šířku má Evoque bez zrcátek 198,5 cm, což je o 12 cm (!) více, než má třeba Škoda Superb.

Takhle vypadá luxus

To si sednete do Evoqua a řeknete si, že tady je svět ještě opravdu v pořádku. Interiér si opravdu v ničem nezadá s velkým Range Roverem. Všude najdete jen ty nejvytříbenější materiály, nejlepší kůži a naprosto dokonalé dílenské zpracování. Naprosto skvělé jsou sedačky. Obě přední jsou elektricky nastavitelné (obě dokonce s pamětí), jsou pohodlné, pevné, zkrátka tak, jak u auta za 1,7 milionu Kč čekáte. Řidič i spolujezdec mají spoustu místa, jak na šířku (ještě aby ne!), tak na délku, ale i na výšku. Na zadních sedadlech je to o něco horší. Tu a tam někoho převézt nebude problém, ale na denní ježdění to nebude. Evoque je zkrátka koncipován pro dva pasážery.

Tomu ostatně odpovídá i zavazadelník. Kočárek sem dát nezkoušejte, 2 velké kufry a pár tašek se sem ale vejde v pohodě.

Interiér má ale jednu obrovskou nevýhodu: Jakmile z malého Range přesednete do jakéhokoliv obyčejného auta, budete se cítit jako v nějakém holobytě. Vysoký standard Evoqu je tak nějak samozřejmý a zvyknete si na něj strašně rychle.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Ne, nezkoušíme tu počítat do deseti. To jen ukazujeme, jak Range Rover Evoque řadí, když se rozjíždíte. Ano, automat má 9 rychlostí. Jednička je hodně krátká, své využití tak najde hlavně v terénu, naopak devítka je na stíhání po dálnicích. Je zatraceně dlouhá, při dálničních 130 km/h točí nějakých 1800 otáček. Velký počet rychlostí zajišťuje velmi dobré pružné zrychlení a spotřeba se i při svižné jízdě drží do 7 litrů, což je neuvěřitelné. 180 koní nevypadá na velké auto hodně, jenže zbrusu nový naftový čtyřválec opravdu umí a Evoque vystřelí vpřed v jakékoliv rychlosti. Vždyť stovku pokoří už za 9 sekund! Jen pozor na to, že rychlost opravdu hodně klame. Když jedete 130 km/h, připadá vám, že se jen tak valíte rychlostí minimálně o třetinu nižší.

Všechny cesty miluje

Jestli v Land Roveru někde nešetřili, tak to byl podvozek. I přes 19″ kola Evoque dokonale odfiltruje všechny nerovnosti na silnici, přejetí kanálu ani necítíte, když se vám podaří projet díru, ucítíte jen lehké klepnutí. Opravdu neskutečné! Od auta s vyšší stavbou tak nějak intuitivně čekáte, že zatáčky nebudou jeho doménou a najíždíte opatrně. Pak zjistíte, že to s autem nic neudělalo, jedete rychleji a rychleji a pořád se nic neděje. S Evoquem budete i v zatáčkách stejně rychlí, jako v lecjakém hot-hatchi. Zkrátka drží a drží a drží. Je to dokonalá kombinace velmi vyspělého podvozku, pohonu všech kol a vynikajících pneumatik. Tohle se moc povedlo.

Jsme u Land Roveru, takže jak je na tom Evoque s terénem? Snad žádný majitel ho nebude trápit v těžkém terénu, ale i Evoque umí opravdu hodně. Brodivost je půl metru, nechybí speciální režimy pro jízdu mimo silnici, zkrátka na horskou chatu se vyškrábete s prstem v nose.

Tohle chceš

Range Rover Evoque je naprostý miláček. Pokud jezdíte ve dvou, tak si jej naprosto zamilujete. Naše testovací verze byla vybavená hodně luxusně, takže se cena vyšplhala až na 1 719 410 Kč, což není málo, na druhou stranu z auta cítíte, že tam ty peníze jsou. V technice, v provedení, v materiálech. Je to auto, které je poctivě udělané a opravdu něco vydrží.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,0 s
Maximální rychlost 200 km/h
Pohotovostní hmotnost 1539 kg
Průměrná spotřeba 5,1 l/100 km
Rozměry 4 370 × 1 985 × 1 635 mm
Cena od / testovaného vozu 955 295 Kč / 1 719 410 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: Nissan Juke Nismo RS. Motokára na silnice

Jánošík naruby: Ekologická daň. Už od roku 2018!