Náš autotest: Mitsubishi Space Star je malý kousek auta pro chlapy! Je lepší než čekáte

Mitsubishi přichází do segmentu miniautíček s novým modelem Space Star. Zjišťovali jsme, jestli má zákazníky vůbec čím zaujmout. Čekalo nás milé překvapení.

Mitsubishi Space Star

Co vlastně čekáte od malého městského autíčka? Že vás odveze z bodu A do bodu B. Nic víc, nic míň. A tak jsem vlastně přistupoval i malému Mitsubishi Space Star. Realita je ovšem mnohem lepší, než čekáte.

Space Star není nový název. Mitsubishi ho již dříve používalo, ale tenkrát šlo o mnohem větší auto.

Rozměry do města

Space Star je opravdový prcek. Jde o auto ještě výrazně menší než Škoda Fabia. Na délku měří jen 379,5 cm, na šířku pak pouhých 166,5 cm. Je to zkrátka auto, se kterým všude zaparkujete. Podélně se vejdete do kdejaké skulinky, na šířku vám najednou úzká parkovací místa obchodních center přijdou jako letiště.

Něco vypadá jak z devadesátek, ale infotainment je velmi moderní. Podporuje i Apple CarPlay a Android Auto!

Na druhou stranu, v šedi běžných aut se určitě neztratí. Naše provedení bylo v zářivé oranžové, která vždy z dálky svítila. A vlastně auto vypadá docela hezky. Má nečekaně velké světlomety a v zadní části sportovně působící spojler. A celkově vypadá roztomile.

Méně než tunu

Ani nepamatuji, kdy naposledy jsem řídil auto, jehož provozní hmotnost byla 950 kg. Ano, Space Star nemá ani tunu. A na silnici je to opravdu znát. Dnešní motory aut jsou jakési přidušené. Kvůli přísným emisním normám reagují na plynový pedál velmi vlažně, vlastně se jim vůbec nechce zrychlovat. U Mitsubishi je ale tohle úplně jinak a poznáte to už po pár stovkách metrů. Stačí jen jemně přitlačit na plyn a malé prdítko vystřelí vpřed. Není divu, vždyť pod kapotou má motor o objemu 1,2 litru, který se dnes dává do mnohem větších aut. Pravda, nemá pomocníka v podobě turba, ale převody jsou krátké, takže malý tříválec se rád vytáčí a z Mitsubishi dělá motorovou myš. Jeho výkon 59 kW je právě vzhledem k hmotnosti vozu více než dostačující.

Jízda pro zábavu

Jednička, dvojka, trojka a najednou jedete 100 km/h, ani nevíte, jak jste najednou zrychlili. Co je na celém autě nejlepší, to je jeho podvozek. Je naladěn velmi zábavně, proplétání se mezi auty, řezání zatáček, to všechno vás bude v autě nečekaně hodně bavit. Space Star tak připomíná vozy z 90. let. Cítíte, co se s ním děje, a nemáte pocit, že řídíte bezpohlavní euroauto. Řidič sedí prakticky uprostřed vozu a vše skvěle cítí. Najednou vnímáte, že to auto opravdu řídíte, že máte kontakt s motorem, převodovkou, silnicí. Tohle je zkrátka skvělé.

Za ty peníze

Space Star není dokonalý. Sedačky jsou průměrné, nastavení klimatizace dost oldschoolové a dovnitř vozu proniká hluk od motoru. Na druhou stranu, naše auto je v nejvyšší výbavě a bude vám na něj stačit 277 850 Kč. A to je velmi slušná nabídka za to, jakou zábavu si s autem budete moci užít. Pokud hledáte maličké auto do města, jistě najdete mnoho lepších aut. S lepším interiérem, vzhledově přitažlivější, ale určitě za něj nezaplatíte tak málo a s žádným si neužijete tolik řidičské zábavy, jako s Mitsubishi Space Star. Běžte se s ním projet!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,7 s
Maximální rychlost 180 km/h
Pohotovostní hmotnost 950 kg
Průměrná spotřeba 4,7 l/100 km
Rozměry 3 795 × 1 665 × 1 505 mm
Cena od / testovaného vozu 239 850 Kč / 277 850 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Nové auto versus rok staré auto. Vyplatí se vybírat loňský model? V čem je výhoda značkové ojetiny?

Náš autotest: BMW X2 je těžko zařaditelné! Předčil X1. V čem? Podle nás je to téměř dokonalé auto