Mašinfíra a nebo ajznboňák na nejúžasnějších železnicích světa

Sociální jistoty, výsluhová penze a deputátní uhlí – tak to na odchodnou ze zaměstnaneckého stavu od těchto drah nečekejte. Mnohdy nejsou vůbec státní a většinou jsou rády, že vůbec jezdí. Ale přesto patří k nejúžasnějším na světě…

Nejúžasnější železnice světa

Železnice Maeklong Market (Thajsko)

Thajský Maeklong je známý dvě věcmi – svým trhem s potravinami a železnicí. Ta ale jezdí právě přes tenhle trh. A tak zdejší farmáři několikrát denně odklidí své stánky, zatáhnou přístřešky, počkají až vlak projede a pak zase vytáhnou své bedny s ovocem, zeleninou, rybami a dalšími potravinami, aby mohli dál nabízet své produkty. A kupující se rychle vrátí mezi jejich stánky na cestu, kterou tvoří právě koleje zmiňované thajské železnice.

Železnice Napier-Gisborne (Nový Zéland)

Železniční trať Naper-Gisborne je unikátní v tom, že kříží hlavní přistávací dráhu letiště Gisborne. Je to s největší pravděpodobností jediné místo na světě, kde musí vlaky zastavit na pokyn řízení letového provozu. Letadla tady prostě mají přednost. Až pak se může rozjet třeba i parní lokomotiva s vagóny, která pochází stejně jako železnice z roku 1939.

Tunel lásky (Ukrajina)

Tunnel Of Love (Tunel lásky) se přezdívá krásnému místu u města Klevan na Ukrajině. Železniční úsek o délce 3 kilometry vede k místní továrně na dřevovláknité desky. Vlak tudy jezdí třikrát denně a je jediným dodavatelem dřeva do továrny. Stromy nad tratí za léta vyrostly a vytvořily nádherný tunel, který svou romantičností přitahuje fotografy i zamilované páry. Pověst říká, že když si dvojice bude něco společně a upřímně přát, splní se jim to.

Landwasser viadukt (Švýcarsko)

Území Švýcarska je dosti hornaté, a tak ještě na konci 18. století bylo na silnice a železnice vcelku chudě a cestování tak bylo dosti obtížné. Švýcarští dopravní inženýři tak museli být v 19. a 20. století značně nápadití a odvážní, aby v náročném horském terénu vybudovali efektivní a komplexní železniční systém. Jedním z nejpůsobivějších míst a staveb švýcarských železnic je Landwasser viadukt postavený v roce 1902. Jde o jeden z nejznámějších železničních mostů vůbec a najdete ho prakticky v každé cestovatelské brožuře.

Železnice smrti (Thajsko a Myanmar)

Spojení mezi thajským městem Bangkok a Rangúnem v Maynmaru (stát dříve známý jako Barma) zajišťuje železnice, která je ze smutných důvodů nazývána železnicí smrti. Během druhé světové války se stala její stavba nevyhnutelnou, a tak na ní pracovalo nejen 180 tisíc civilních dělníků, ale bylo nuceně nasazeno také 60 tisíc válečných zajatců. Trať o délce 415 kilometrů vybudovali za pouhé čtyři roky. Tohle zběsilé tempo, obtížný terén a náročné pracovní podmínky však měly za následek smrt téměř 90 tisíc civilistů a více jak 12 tisíc zajatců. Ani tahle strašlivá čísla však nejsou konečná, neboť vlaky jezdí po hřbetech strmých skalních soutěsek a celé řadě vratkých dřevěných mostů.

Autor: Petr Lízal

Foto: Oddee.com

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

8 hrůzných důsledků stravování ve fast foodech. Dejte si bacha!

Co všechno někdy vylezlo ze záchoda. Tohle vás překvapí!