Nešťastné hashtagy marketingových kampaní, které se vážně „povedly“

Slepit pár slov dohromady, hodit před to mřížku. A pak už všichni budou vědět, kam přesně si tenhle příspěvek na sociálních sítích jednoznačně zařadit, že? Ne.

hashtag

Jen abychom se naladili do patřičné formy, začneme dočista nekomerční záležitostí. Frází za hashtagem, kterou nadšená obdivovatelka knih spisovatelky Susan Boyle lákala čtenáře do svého knižního klubu. Nejspíš netušila, že její #susanalbumparty můžete číst přinejmenším na dva způsoby. A musí se nechat, že svou anal-bum-party rozhodně vzbudila rozruch.

Práce a zábava

Je-libo trochu análního potěšení jazykem? U výrobce Blackberry jej raději nehledejte. Naprosto solidní společnost, zvaná Research in Motion (zkratka RIM), poptávala nové zaměstnance pod #RIMjob. Pokud si náhodou nejste jistí, co to obnáší, koukněte třeba na PornHub. Tam už budou vědět.

Každý si hraje rád. A kde jinde by měli najít porozumění bývalí (tedy „ex“) majitelé Pokémonů než pod hashtagem #pokemonsexmasters ?

Knihy a pomoc přírodě

V australském Tenterfieldu už docela dlouho funguje záchranná stanice, kde pěstují ohrožené druhy rostlin. To záslužné zařízení se jmenuje Mole Station Nursery. Bohužel, na sociálech na něj narazíte pod silně kontroverzním hashtagem #molestationnursery. Školka, kde se obtěžují děti? Inu, podle chuti…

Řekněme, že pořádáte obří knižní veletrh. A je to událost roku, tak velká, že se jí chystá účastnit třeba i Salman Rushdie, Steven Fry anebo v té době prezidentská kandidátka Hillary Clinton. Jaký hashtag pro Cheltenhamský Literární Festival zvolit? To je jasné: #CLITFEST

Elektrizující hobit

Nedobře to dopadlo i s propagací promítání filmu Hobit ve Švýcarsku. Pro sociální sítě bylo zapotřebí odlišit, že jde o švýcarskou propagaci, a tak se za název filmu přidalo lokalizované „ch“. Výsledkem je dnes už ikonický hashtag #Hobbitch

Společnost PowerGen je poměrně velkou britskou korporací, k jejíž hlavní náplni patří výroba elektřiny. Jako náležitá špička v oboru energetického průmyslu taky umí expandovat za hranice. Třeba do Itálie. A jak lépe to na sociálních sítích zpropagovat než hashtagem #powergenitalia

Autor: Radomír Dohnal

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Kdy vznikl hashtag a co původně znamenal?

Věci, o kterých si lidé myslí, že jsou napsány v Bibli – ale nejsou tam