Co dělat, když se vám rozbije auto a nemáte zrovna peněz nazbyt. Nepropadejte panice, řešení je možná na dosah

Když se vám rozbije auto, ještě to není důvod k panice a vybírání vašeho účtu do dna nebo do mínusu. Řešení je možná jednodušší, než čekáte. Pokud vlastníte starší ojetý automobil a nevíte si v danou chvíli rady, je tohle návod právě pro vás. Jak postupovat?

Co dělat, když se vám rozbije auto a nemáte peněz nazbyt. Poradíme vám

Automobil je drahý na provoz. Platit za pohonné hmoty je přitom jen něco kolem 40 % veškerých nákladů, které za vůz po dobu jeho vlastnictví necháme. To znamená, že všechny další finance jdou na údržbu, pravidelný servis, povinné ručení, nové letní nebo zimní pneumatiky i technické kontroly. Patří sem ale i nenadálé servisní úkony a opravy, které zatěžují naši peněženku nejvíc. Co dělat, když se vám rozbije auto a drahého servisu se děsíte?

S voláním do servisu počkejte

Pokud vlastníte několik let ojetý automobil, který jste právě doplatili, možná patříte do skupiny lidí, která nechce řešit opravy vozu v autorizovaných servisech. Stejně tak pokud vlastníte automobil starší například dvanácti let, nejspíš nemáte nejmenší chuť sypat do auta peníze za opravy, které svou částkou dorovnávají jeho hodnotu. Pokud patříte mezi řidiče, kteří pravidelně navštěvují autorizovaný servis a nemáte s tím nejmenší problém, tento článek nejspíš nebude pro vás.

Výměna místo opravy

S autorizovanými servisy rozličných značek bývá dnes často problém. Auta neopravují, pouze mění díly za nové. Pokud přivezete třináct let staré Volvo, budou se na vás navíc koukat, jestli jste nespadli z višně. V takových autech se už prostě odmítají hrabat a také vám to dají náležitě najevo. Možná máte s autorizovaným servisem jinou zkušenost, ale vězte,  že to chodí i takhle.

Zkuste facebook

Když se rozbije auto, je to vždycky nepříjemné. Něco se porouchalo a nevíte si rady? Slyšíte divný zvuk při startování nebo kolísají otáčky, když je auto pod plynem? Nevěšte hlavu a poraďte se nejdřív na sociálních sítích. Protože právě to je dnes náhrada za rozličná diskuzní fóra, která fungovala řadu let. Všichni už ale dnes víme, že se to změnilo. Klubová fóra pro baworáky, mercedesy nebo škody teď zejí prázdnotou, a pokud někdo reaguje, musíte nekonečně čekat. Zkuste najít skupinu fanoušků vaší značky na facebooku. Nechte se přidat, vyšlete svůj dotaz s případnou fotkou a budete překvapeni, jak rychle budou uživatelé reagovat.

Nejste první ani poslední

Spousta lidí už ten samý problém řešila, a tak hned pozná, kde by mohla být závada nebo kam máte upírat svou pozornost. A pokud problém nevyřešíte, dostanete alespoň nápovědu, jak postupovat dále. Střípky indicií vás dovedou k řešení problému dříve, než auto postavíte do servisu, kde další postup nevidíte. To se týká zejména případů, kdy v autě něco zlobí, ale na první pohled není zřejmé, o co se jedná.

Na vrakovištích je všeho dost

Možná patříte mezi řidiče, kteří vždy autu dají to, co zrovna potřebuje a neváhají si zaplatit jakýkoliv náhradní díl. Spousta lidí ale na cenu kouká a přitom vůz prostě potřebuje. Pokud před vámi leží takový nákup a máte hluboko do kapsy, zkuste si najít na internetu nejbližší vrakoviště vaší značky, kde je možné najít nepřeberné množství toho či onoho za pár korun. Pokud se bojíte, že by takový díl nemusel být v pořádku, opět se můžete obrátit na klubovou skupinu, kde lidé nabízejí náhradní díly. Vzhledem k tomu, že je zde většinou spousta členů, si nikdo nedovolí vzít někoho na hůl a být tak navždy vyloučen. Opatrnosti ale není nikdy nazbyt.

Nejlepší je vždycky známý

Stejně tak se občas vyplatí zajet do garáže k někomu, kdo se vám na auto podívá a alespoň se dozvíte, co je potřeba a na čem jste. Odvézt vůz do servisu, kde hned zjistí, že netušíte, co se děje nebo se nevyznáte, je pro vás špatně. Za autem se zavřou vrata a musíte doufat, že budou s cenovku mírní a ještě vám nenaúčtují hodiny, kdy si auto jen prohlédli. Pokud nemáte svého známého, stačí se podívat na internetu na mapu a prozkoumat nejbližší okolí, kde najdete dílny, kde vám poradí. Nejlepší je samozřejmě doporučení.

Rozbitý automat? Může to být jen pár korun

Klasickým příkladem nákladné opravy, která lze vyřešit snadnou cestou, je výměna automatické převodovky u starého auta, které má třeba najeto přes 200 tisíc kilometrů. Ano, takových jsou tu tisíce a budou jezdit spolehlivě dál. Repase automatu v autorizovaném servise vyjde na padesát tisíc korun a výš. Opravujete přitom vůz, který často vyšší hodnotu nemá. Řešení je přitom na dosah, stačí najít převodovku na dotyčný model na internetu, kde vás vyjde na několik tisíc. Protože co vy nutně sháníte, jinému se válí v garáži bez užitku. Že to není nové? I kdyby automat sloužil jen další dva roky, i tak se vám vyplatí víc. Opět pomohou skupiny, kde se dá vyslat dotaz s podobnou tématikou.

Když se vám rozbije auto a nevíte si rady, nepropadejte panice a zkuste jako první staré dobré vyptávání. Možná tím ušetříte spoustu peněz i starostí.

Autor: Eduard Havel

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: BMW Z4 nabízí to, co řidiči na BMW vždy milovali. Schválně, jestli uhodnete co

Řidiči ve Velké Británii na sebe navzájem bonzují. Udávání na silnici je tam stále populárnější