Dron bez nejmenší chybičky? DJI AIR 2S

Jestli už nějakou dobu uvažujete o koupi dronu, možná je teď ta pravá chvíle. Společnost DJI vyrábějící nejpopulárnější drony na trhu totiž představila novinku – kvadrokoptéru DJI Air 2S, která vychází z oblíbené řady skládacích dronů DJI Mavic Air a která je podle recenzentů „dronem bez nejmenší chybičky“. Pojďme se na něj podívat podrobněji.

Dron

Natáčejte až v 5,4K a foťte ve 20 MP kvalitě

Když se zájemce začne zajímat o to, jak vybrat dron, mezi nejdůležitější parametry patří vlastnosti kamery. A právě největším upgradem nového dronu z řady Mavic Air je schopnost natáčet až v 5,4K při 30 fps, což je kvalita, kterou se dosud chlubily jen drony pro profesionální filmaře. Mezi drony s kamerou do 30 000 Kč jde tak o jasného premianta. Za bezprecedentní kvalitou videa a fotek stojí palcový obrazový senzor s velkými 2,4μm pixely – ten také dodává záběrům jas a věrné barvy.

S inteligentními funkcemi nemusíte být zkušený pilot dronu

Obáváte se, že vaše pilotní skills nebudou pro pořízení pěkných záběrů stačit? Díky inteligentním funkcím MasterShots, Panorama, Hyperlapse nebo FocusTrack to naopak bude hračka. MasterShots vám na pár dotyků ovladače umožní automaticky natočit efektní záběry, zatímco dron sám zalétává nejrůznější manévry. Stačí vybrat objekt, na který se má kamera dronu soustředit – třeba sami sebe, a dron začne natáčet, zatímco “zalétá” 10 různých manévrů podle vašeho výběru. Celou dobu si vás přitom udržuje uprostřed záběru, a vytvoří tak krátkou filmovou sekvenci, aniž byste museli dron aktivně pilotovat. Za zmínku určitě stojí také funkce:

• Panorama, která automaticky nafotí sérii snímků a poskládá je do panoramatické fotky.
  • HyperLapse vám pomůže jednoduše natočit časosběrné video.
  • FocusTrack vám umožní automaticky sledovat vybraný objekt ve 3 režimech. Režim Spotlight se k objektu při jeho sledování pomalu přibližuje ve spirále, v režimu ActiveTrack se dron navíc při sledování vyhýbá překážkám, v režimu Point of Interest zase objekt sleduje o oblétává v dokonalém kruhu.

I s postprodukcí vám DJI Air 2S pomůže

Máte natočeno a teď si říkáte, jak záznam nebo fotky upravit? Ani na postprodukci nemusíte být expert. Pomůže vám aplikace DJI Fly, pomocí které se dron a jeho kamera ovládá – najdete v ní předpřipravené storyboardy, podle kterých appka video samo sestříhá. Samozřejmostí jsou i různé filtry a nástroje na rychlou a intuitivní úpravu fotografií. A kdybyste si přece jen chtěli upravit záběry po vlastní ose, ukládat data můžete i v režimu RAW, což není u všech dronů samozřejmostí.

Pár čísel na závěr

Přidejte k výše zmíněných výhodám flight time 31 minut (jak dlouho vydrží na jedno nabití baterií dron ve vzduchu), senzory pro vyhýbání se překážkám ve 4 směrech, dosah signálu až 12 km, rychlost dronu až 68 km/h a váhu 595 gramů, která se vám v tašce rozhodně nepronese, a máte před sebou aktuálně nejlepší dron DJI pro hobby piloty i poloprofesionály. Půjdete do něj?