Nissan Qashqai: Známe tajemství velkého úspěchu

Když přišel Nissan Qashqai na trh, mnoho lidí se mu vysmívalo, ještě před tím, než ho kdy vidělo. Mohlo za to právě jméno Qashqai, které se nevyslovuje právě snadno a ještě hůře se zapamatovává. Jenže to je asi tak jediná slabina tohoto auta.

Na testování Nissanu Qashqai jsem se nijak zvlášť netěšil. Tohle SUV je na trhu už hodně dlouho a ještě v letošním roce jej čeká velká modernizace. Jenže Qashqai byl pro mě trochu záhadou. V loňském roce se v České republice zaregistrovalo 2828 těchto aut. Tím se auto vyšvihlo až na čtvrtou příčku mezi našlapaný segment SUV. Takže něčím přeci jen musí zaujmout. Čím?

Sázka na nenápadnost

Ruku na srdce, Qashqai není auto, za kterým se na ulici otočíte. Spíše sází na nenápadný vzhled, který ničím neprovokuje. I když vkus je značně individuální záležitostí, rozhodně to autu sluší. Testované provedení bylo ve speciální výbavě „Black Edition“. Vůz byl v módní bílé barvě a na černých, velkých 19″ kolech. Ostudu vám tedy dělat určitě nebude.

V bílé je to fešák.

🔝 komfort

SUV autům sluší velká kola. Ačkoliv Qashqai řadíme spíše k menším SUV, Nissan na něj obul 19″ kola. Trochu jsem se bál, že to bude na úkor komfortu, ale mé obavy rozptýlily již první kilometry. Kanály, retardéry, podélné i příčné nerovnosti, se vším si podvozek poradí naprosto bravurně. Zároveň takto velké (a široké) pneumatiky skvěle drží na silnici. Qashqai má odladěný pohon všech kol, takže pod plynem můžete po silnici letět opravdu velmi vysokými rychlostmi a s naprostou jistotou. Tohle nás na autě vážně bavilo!

Tuhle převodovku byste nečekali

Převodovka auta je bezestupňová, tedy variátor. Kdo někdy s nějakým variátorem v autě jel, tak ví, že tyhle převodovky se nechovají právě tak, jak by řidič očekával. Jenže u Nissanu ani nepostřehnete, že se jedná o variátor. Elektronika je nastavena tak, že „řadí“ 7 předpřipravených stupňů. Pokud o přítomnosti variátoru nevíte, ani to nepoznáte. Jediná situace, kdy se variátor chová opravdu „bezestupňově“ je velmi pomalé zrychlování. To motor točí cca 1800 otáček a auto neustále pomalu zrychluje. Za nás 👍.

Variátor funguje 👌

1.6 dCi

Papírově není Qashqai žádný stíhač – na 100 km/h zrychlí za 11,1 sekundy. Pocitově to ale tak špatné není. Motor je pružný, jeho tah nastupuje okamžitě a ani při předjíždění vás nenechá ve štychu. A jaká je spotřeba? V reálu počítejte se šesti až sedmi litry nafty na 100 km.

Motor pochází z produkce Renault.

Rozumná volba

Nissan Qashqai nás nakonec velmi nadchnul. Nabídne hodně komfortu, velmi jisté jízdní vlastnosti, prověřenou techniku a to vše při rozumné ceně. Díky vysoké poptávce po nových vozech si udrží cenu i jako ojetina. Má vůbec slabiny? Je třeba počítat s tím, že Qashqai už není žádný mladík. Letos přijde výrazná modernizace, takže ten současný morálně rychle zastará.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,1 s
Maximální rychlost 183 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 577 kg
Průměrná spotřeba 4,7 l / 100 km
Rozměry 4 380 × 1 806 × 1 595 mm
Cena od / testovaného vozu 388 100 Kč / 765 700 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Co přinesl rok se značkami na přání?

Škoda Kodiaq: Drsná pravda o českém medvědovi!