Náš autotest: Mitsubishi Outlander

Pánové, hledáte SUV pro sebe? SUV pro chlapy? My jsme ho našli. Je to Mitsubishi Outlander. Na nic si nehraje, je to stejný drsňák jako vy.

Červená barva tohoto auta nemůže být náhoda. Barva krve, barva bojovnosti a vyhrané bitvy. Takové pocity máte z Outlandera. Ono to totiž někdy vypadá, že SUV se staví fakticky pro naše drahé polovičky. Aby se cítily bezpečně, aby z něj viděly na chodník a takové ty babské kecy. Naproti tomu Outlander je tu proto, abyste mohli jezdit po cestách, po kterých se jiná auta nevydají a abyste se o něj mohli opřít, když půjde do tuhého.

Móda je pro ženský

Když si sednete dovnitř Outlandera, máte pocit, že jste se vrátili 10 let zpět. Interiér příliš módních výstřelků nepoznal. No a co! Když něco funguje, tak to přeci nebudeme měnit. Svou oblíbenou vrtačku už taky máte pěkných pár let, tak proč si hrát na fiflenu. Zkrátka je to tu připravené tak, aby to fungovalo a basta.

Outlander zároveň ví, že z venku vám prostě nemůže dělat ostudu. Takže tady drží trend z dobou a neváhá použít i nějakou tu chromovanou ozdůbku.

Motorrrr

Objem nenahradíš. Známá pravda. Různé přefukované motory s objemem pod 2 litry do velkého SUV nepatří. A 3x hurá, v Outlanderu je poctivý motor s objemem 2,2 litru (ve skutečnosti dokonce 2268 ccm). Není zbytečně vybičovaný k extrémním výkonům, dává 110 kW. Tipujeme, že jeho životnost bude opravdu hodně dlouhá. Zároveň 110 kW není nijak málo, na svižnou jízdu rozhodně stačí.

Outlander má maximálku 200 km/h, ale není to jeho teritorium. Jeho přednosti poznáte na rozbitých cestách, s výmoly, na polních cestách, zkrátka tam, kde byste se nevydaly v lakýrkých, ale pořádné outdoorové obuvi. Outlander si poradí i s lehčím terénem. Standardně je to předokolka, ale při prokluzu kol se připojí zadní náprava. No a když už předem víte, že pohon všech kol budete potřebovat, stačí stisknout tlačítko 4WD a máte permanentní čtyřkolku.

Jízda na jedničku

Co nás u Outlanderu překvapilo, to jsou vynikající jízdní vlastnosti. Tohle SUV jede jako po kolejích, bezpečně vykrouží každou zatáčku, neuhne, neví, co je nedotáčivost, vlastně si s ním můžete na okreskách i pořádně zařádit. Outlander zkrátka baví. Nebude to SUV pro každého. Tohle není módní záležitost, je to auto postavené na drsnější zacházení, které jen tak něco nerozhází. Pokud má být vaše auto hlavně spolehlivý parťák, s Outlanderem chybu neuděláte.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,2 s
Maximální rychlost 200 km/h
Pohotovostní hmotnost 1600 kg
Průměrná spotřeba 5,3 l/100 km
Rozměry 4 695 × 1 810 × 1 680 mm
Cena od / testovaného vozu 733 850 Kč / 841 482 Kč

Autor: Analytik