Náš autotest: MINI Cooper S je terapeutické auto. Na podzimní deprese je jak dělaný

Často slýchám, že auta už nejsou tak zábavná, jako byla dříve. Že v devadesátkách auta jezdila lépe a kdesi cosi. Odpověď těmto stěžovatelům: MINI Cooper S.

MINI Cooper S

MINI Cooper S na deprese. Proč?

Často slýchám, že auta už nejsou tak zábavná, jako byla dříve. Že v devadesátkách auta jezdila lépe a kdesi cosi. Odpověď těmto stěžovatelům: MINI Cooper S. Proč?

2 výfuky = 2x více zábavy

2 výfuky = 2x více zábavy

Není mini, i když to má v názvu

Je to tak trochu paradox. Myslíme to jméno. Jmenuje se MINI a pravdou je, že mini vůbec není. Ano, malé je, ale mini určitě ne. A to vlastně verze Cooper patří mezi nejmenší „Miníky“. Ještě je tu Clubman a Countryman, což jsou už docela velké vozy. Abyste měli představu, kam MINI Cooper velikostí zařadit, tak na délku mu naměříme 4005 mm, takže je o něco větší než Škoda Fabia.

Mini? Ani náhodou.

Mini? Ani náhodou.

Oproti verzi z počátku z let 2000 je delší o neuvěřitelných 38 centimetrů! Pravda, tehdy šlo jen o třídveřovou verzi, ale takový nárůst je fascinující.

Dokonce i kufr nabízí slušný objem.

Dokonce i kufr nabízí slušný objem.

Neposeda

Famózně zábavný podvozek mělo už tehdejší Mini, to nové k tomu přidává i ostřejší motor. Tedy naše verze „S“. O pohon se stará benzínový dvoulitr s turbem. Ten nabídne 192 koní a to zatraceně živých koní. Jen málokteré auto dokáže tak bleskově reagovat na pohyb plynového pedálu. Jako by se MINI těšilo, až ho vystřelíte vpřed. A to skutečně umí. Zatímco „papírový“ údaj o zrychlení na 100 km/h udává 6,8 sekundy, my jsme to při našem testu dokonce stihli o půl (!) sekundy rychleji.

Požírač zatáček

MINI má dvě silné stránky, kterými umí odzbrojit. Tou první je fantastický design. Ten popisovat nebudeme, mrkněte se na fotky. Tou druhou zbraní jsou jízdní vlastnosti. Takto nejezdí žádné jiné auto. Podvozek je hodně tvrdý, budete cítit každý kamínek na silnici, ale to, jak dokáže řezat zatáčky, to je ta terapie. Která každého nadšeného řidiče zbaví smutku i deprese.

I 17" kola mají styl. A umí se držet asfaltu.

I 17″ kola mají styl. A umí se držet asfaltu.

Sednete za volant, přepnete se do sportovního režimu a jedete. Jedna zatáčka za druhou, čím rychleji pojedete, tím lépe auto funguje. A co je na tom skvělé, cítíte, jak jízda nebaví jen vás, ale také auto. Nemusíte jej vůbec přemlouvat ke změně směru, cítíte, jak je celek nastavený pro právě tenhle typ jízdy. Nekupujte si tohle auto jen kvůli image, kupte si ho proto, jak jezdí.

Retro světlomety ukrývají supermoderní LED světlomety.

Retro světlomety ukrývají supermoderní LED světlomety.

Styl uvnitř

Co je na Mini skvělé, to jsou detaily, se kterými je dotažený nejen exteriér (například světlomety ve tvaru britské vlajky), ale také interiér. Byť je vnitřek moderní (infotainment s připojením k internetu a velkou navigací), zachovává si velmi stylové retro prvky. Tohle Mini zkrátka umí.

S čistou hlavou

Jízda v Mini je opravdový relax. Tedy pokud vás řízení opravdu baví, rádi jezdíte s plynem na podlaze a vymetáte zatáčky. Zkrátka relaxace na špatné podzimní počasí. Užijte si to!

Jedeme?

Jedeme?

Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,8 s
Maximální rychlost 230 km/h
Pohotovostní hmotnost 1240 kg
Průměrná spotřeba 5,4 l/100 km
Rozměry 4 005 × 1 727 × 1 425 mm
Cena 711 100 Kč / 1 042 656 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: Subaru BRZ STI umí rozdávat radost ve velkém stylu. Vyzkoušejte si, jaké to je zase skutečně řídit

Náš autotest: Proč je SEAT Leon ST Cupra R poslední rychlý SEAT. Tohle chcete řídit každý den