Jak vypadá dno automobilky Rolls-Royce? Nad současnými zisky se zaplakalo!

Když si dělník na lince po ránu udělá pomalejší start, přijde maximálně o pár drobných. Pokud si to samé dovolí automobilka, krátí se jí zisky. Rolls-Royce o tom ví svoje. Padá snad ke dnu?

ROLLS-ROYCE

Od roku 1905 vyrobila tuzemská automobilka Škoda více než 15 milionů aut, což už v tuhle chvíli, kdy čtete tyto řádky, není pravda.

Jejich počet každým dnem roste, takže je velmi pravděpodobné, že nějaký ten kousek pro našince dostupné káry vlastníte i vy. Nebo budete vlastnit.

Luxus jen pro vyvolené?

Do roku 2018 by měl roční počet prodaných aut dosáhnout hranice 1,5 milionu. Pecka. Ale co když míříte výš? Co když se chcete předvádět před obchodními partnery nebo holkou? Možná si tyhle situace žádají něco víc, než „jen“ okřídlený šíp ve znaku… Co takhle dvě „erka“? Držte pěsti, třeba na ně ještě v tomhle životě našetříte! Jak to?

Britská společnost Rolls-Royce založená roku 1906 Charlesem Rollsem a Henry Roycem, která je od roku 2000 součástí německého koncernu BMW (v současnosti s názvem Rolls-Royce Motor Cars Ltd.), ve čtvrtek 30. července na svých stránkách zveřejnila pololetní výsledky – pro investory a všechny ostatní, kdo se o automobilku a veškeré aktivity firmy zajímají.

Je to tak, že zisky v první polovině roku jsou zkráceny o 57 % ve srovnání se stejným období loňského roku. Problém? Jak se to vezme.

Když tě prachy nepálí

Výnosy sice vzrostly o 2 % na 9.94 bilionů dolarů, ale zisk před zdaněním se nese v číslech 684.87 milionů dolarů. Pro někoho je to pokles jako blázen. Vyřeší se něco, když by se cena aut snížila a vozy by se staly finančně dostupnější? Pro nás jo, ale bohužel, vedení RR to vidí jinak…

Generální ředitel Warren East poznamenal, že strategie následujících měsíců je jasná.

Kladná mysl? Půl zdraví!

„I přes současné zklamání zůstáváme pozitivní. Pokračující růst ve firemní objednávkové knize demonstruje dlouhodobou poptávku po našich inovativních produktech a službách a podporuje moji důvěru v základní sílu našeho obchodu. Je důležité, abychom investovali do našich podniků a posílili konkurenční pozice,“ uvedl a nijak se netvářil tak, že by firma měla kvůli tomuto přešlapu zkrachovat. Ostatně, není důvod.

Vize a krize. Jaký je mezi nimi rozdíl?

V plánu je přechod na novější motory s nižší spotřebou paliva (jako je Trent XWB, Trent 7000 a Trent 1000) a hlavně, luxusní bouráky nejsou to jediné, co firmu, jejíž továrna se nachází na jihu Anglie, drží nad vodou.

Rolls-Royce se věnuje zejména výrobě pohonných jednotek a komponentů pro civilní i vojenské letectví, ale angažuje se i v produkci lodní techniky a energetiky. Statistiky uvádějí, že je 16. největším dodavatelem vojenské techniky na světě.

Pch, to je toho. Jinde se taky daří. Třeba kolínská automobilka TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) hlásí nárůst prodejů nových vozů a stále poptává pracovní síly. Nějak teď nevíme, jak to správně okomentovat, ale bůh ví proč se, jako nejlepší jeví motto „když krize, tak pro všechny“. Tvl, to je zase hic… Člověk by snesl projížďku v něčem okázalém, novém a vzdušném. Tip? Tady je.

Tak co, svezete se?

Autor: John McClane

Mohlo by vás zajímat:

S tímhle autem půjdete za mříže

Testovací jízda s Chevrolet Camaro





Send this to a friend