Jak přežít zimu bez přibírání kilogramů navíc? Poradíme

Zná to asi každý z nás. V létě jsme aktivní a trávíme spoustu času venku a sportujeme. Pak se ale zkazí počasí a začne být brzy tma a naše nadšení pro sportování a spolu s ním i energie dělat cokoliv pomalu klesá. Průměrně v zimních měsících přibereme 2 až 3 kilogramy. Jak docílit toho, že vaše váha zůstane stejná?

Proč přirozeně na podzim přibíráme?

Jak zimní měsíce přežít bez nabraných kilogramů? Nejprve si řekněme něco na úvod. Naše tělo má na podzim jiné potřeby a tak je zcela normální jíst vice teplých pokrmů, polévek, ideální je zahrnout do jídelníčku podzimní potraviny jakými jsou kořenatá zelenina, řepa, zelí, ale také brambory nebo jablka a hrušky. 

Mnoho z nás ale kromě této změny začne i hřešit a častěji do jídelníčku zahrnovat tučná a těžká jídla. S příchodem podzimní deprese se také častěji obracíme ke sladkostem a spořádání celé čokolády na posezení není nic výjimečného. A o nadbytku jídla a cukroví o Vánocích se ani nemusíme zmiňovat. Podle výzkumu slavného John Hopkins University ve Spojených státech amerických tak každý člověk žijící v USA nebo Evropě přibere přes zimu 2 – 3 kilogramy. Když si vezmeme, že jde o průměr na všechny dospělé obyvatelé, tak jde o opravdu vysoké číslo.

Sport na prvním místě

Nejlepší zbraní na podzimní a zimní únavu a deprese, ale také na přibírání na váze je sport a cvičení. V létě to bylo snadné a sportování a cvičení nás bavilo. Udržet si motivaci i v zimních měsících je důležitější, než si můžete myslet a je to zcela zásadní pro celkový zdravý životní styl, imunitu a naší psychiku. Nabízíme vám tedy dvě základní rady, jak si zdravé návyky z léta udržet až do příchodu jara.

Investujte do termo oblečení

Další důležitou věcí je, aby vám venku nebyla zima. Investujte proto do kvalitního sportovního oblečení určeného pro chladnější měsíce. Jedině tak vás bude běhání nebo procházky bavit za jakéhokoli počasí. Správný výběr oblečení je velmi důležitý, protože pokud sin a sebe pouze nakupíte několik triček nebo svetrů, docílíte akorát toho, že se zpotíte a budete se cítit nepříjemně a přehřátě. V dnešní době ale není problém sehnat speciální oblečení a boty určené pro venkovní sportování v zimě. Podívejte se třeba na nabídku společnosti Columbia  a na jejich speciální řadu bot určených pro běh venku v terénu nazvanou Montrail.

Náš tip: Ekologická novinka – revoluční zimní bunda Columbia OutDry Extreme ECO

Revoluční zimní bunda Columbia OutDry Extreme ECO odpovídá trendům udržitelnosti životního prostředí. Je to první voděvzdorná, mimořádně prodyšná bunda vyrobená bez perfluoruhlovodíků (PFC – uměle vytvořené organické látky). Prachové peří, které odpovídá všem současným standardům kontroly, spolu s technologiemi Omni Heat a Heat Seal™ Thermal Bonding zajistí, že vám bude vždy a všude teplo. Bunda je vyrobena ze 100 % recyklovaného materiálu bez použití jakéhokoliv barviva. Jde tedy o nejekologičtější volbu pro milovníky přírody. Každá bunda je vyrobena z 21 recyklovaných plastových lahví a protože se bunda nebarví, je při výrobě ušetřeno asi 52 litrů vody. Zimní bunda Columbia OutDry Extreme ECO je k dispozici ve dvou modelech (péřová a vyteplená), obě dostupné v pánské i dámské verzi za cenu 8 199 Kč a 6 899 Kč v závislosti na modelu.

Když chcete sportovat uvnitř

Pro mnoho lidí je příjemnější v chladném počasí cvičit uvnitř. Pak máte několik možností výběru. Cvičit se dá doma, ale ne každý má tu motivaci a sebekontrolu, aby to pravidelně vydržel. Často proto volíme posilovnu.

V zimních měsících se ale může stát, že v zaplněném fitku, stejně tak jako v jiném prostředí plném lidí, chytnete nějakou chřipku nebo rýmu. Jsou ale místa, kde máte dost soukromí. Třeba v BodyBody máte tu výhodu, že studia nikdy nejsou plná. Soustředí se na osobní trénink a tak cvičit budete pouze vy a váš trenér.

Jen dva tréninky v týdnu

Cvičení v BodyBody je díky metodě EMS (elektrická stimulace svalů) vysoce efektivní a tak stačí pouhé dva tréninky v týdnu, každý po dvaceti minutách. Za tuto krátkou dobu si procvičíte všechny svaly na těle, navíc pod dohledem trenéra, což samozřejmě zvyšuje účinnost cvičení. Cvičení v BodyBody je vhodné pro každého, protože se dá upravit podle potřeb daného klienta. Trenér upraví intenzitu a zaměření cvičení, ať už jste úplný začátečník nebo naopak sportovec. Tato flexibilita je také jednou z nesporných výhod metody EMS. Navíc kdo by nechtěl ušetřit čas a věnovat ho obzvlášť před Vánoci něčemu jiného než sportování.

Nyní si každý, kdo má zájem, může cvičení v BodyBody vyzkoušet za speciální cenu 200 Kč. Tato cena zahrnuje trénink a konzultaci s osobním trenérem. Stačí, když kliknete na tento link http://www.bodybody.cz/prvni-trenink a registrujete se do studia, které je pro vás nejblíž. Nyní tato nabídka navíc platí pro dvě osoby a tak můžete cvičit s kamarádem nebo partnerkou dva za cenu jednoho. BodyBody má v současné době 11 studií po celé České republice. Více informací naleznete na www.bodybody.cz.

8 hlavních benefitů pravidelné fyzické aktivity podle slavné americké Mayo Clinic:

  1. Zlepšuje náladu – podle výzkumů pomáhá cvičení udržet si dobrou náladu a nepropadat chmurám. Prokázalo se, že lidé, kteří s cvičením přestanou mohou mít více negativních pocitů a častěji trpět špatnou náladou.
  2. Pomáhá s udržením váhy – cvičení urychluje metabolismus, pomáhá tak spálit více kalorií a zvyšuje poměr svalové hmoty ve vašem těle. Je tak zásadní pro udržení váhy nebo její snižování.
  3. Posiluje svaly a kosti – podle výzkumů začínají lidé mezi 30. a 40. rokem věku ztrácet průměrně 1% svalové hmoty ročně. Pravidelné cvičení pomáhá tomuto zabránit, posiluje také kosti a může napomoci s prevencí osteroperózy.
  4. Dodává energii – cvičení a sportování dodává energii a to dokonce i těm jedincům, kteří trpí únavovým syndromem
  5. Může snížit riziko chronických onemocnění – cvičení je zásadní pro zdravý životní styl a udržení zdravé váhy a může dokonce pomoci s chronickými onemocněními jakými jsou vysoký tlak nebo diabetes
  6. Zlepšuje stav pokožky – cvičení pomáhá okysličení pokožky a absorbci antioxidantů a pomáhá tak dobrému stavu vaší pokožky a projevům stárnutí
  7. Má dobrý vliv na váš mozek – okysličením dochází k zlepšení fungování mozku a paměti, u starších jedinců může cvičení oddálit projevy mozkových dysfunkcí
  8. Pomáhá relaxovat a dobře spát – podle jedné studie zlepšuje 150 minut střední fyzické aktivity spánek až o 60%, stačí tedy pár procházek a dva tréninky v BodyBody

Autor: red

Loading...
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

5 nejšílenějších cest ke zhubnutí. Už jste je zkusili?

Nesnažte se hubnout a myslet pozitivně. Nikam to nevede!



Pin It on Pinterest