Ford S-MAX: sportování ve velkém

Od velkého auta, které odveze 7 osob, nečekáte sportovní zážitky. Jenže pak přijde Ford S-MAX a vytře vám zrak.

Přebírám si nový Ford S-MAX a po cca 200 metrech najíždím na dálniční okruh. Opatrně. Mám pocit, že se tahle obří krabice se musí v esovitém nájezdu převrátit na střechu. Jenže auto jede, jako by se nechumelilo. Jako po rovince. Do druhé zatáčky tohoto esíčka už tak jedu mnohem rázněji pod plynem. 180ti koňový turbodiesel se nenechává dlouho přemlouvat a táhne auto neustále vpřed. V ten okamžik mi také dochází, že auto má trvalý pohon všech kol a dávno před připojením na dálnici mám na tachometru 130 km/h. Tohle bude hezkých pár stovek kilometrů!

Místa houf

S-MAX není žádný droběček. Na délku je o 14 cm delší, než Octavia Combi a body získává hlavně v šířce. 1916 mm, to už je tolik místa, že ve druhé řadě se ani tři dospělí nebudou mačkat. To ale konec konců od takto velkého vozu čekáte. Jen ta třetí řada sedadel je hodně nouzová. Není zde ani místo na hlavu, ani na nohy. Pokud zde budete vozit dorost, nic se nestane. Ale pro kohokoliv s výškou od 180 cm jsou místa nepoužitelná. A pak je tu samozřejmě kufr, který strčí do kapsy všechny kombíky. V základním uspořádání nabídne 1035 litrů! Jen tak pro představu, Superb Combi nabídne 660 litrů. Pokud zkrátka hledáte obří auto, u S-MAXu jste správně.

Řidičova radost

Právě díky skvělým jízdním vlastnostem je S-MAX u řidičů oblíbený. A verze s pohonem všech kol, kterou Ford nazývá AWD (all-wheel-drive) posouvá jízdní vlastnosti auta ještě o velký kus dál. Tohle je zkrátka auto, se kterým můžete řezat zatáčky i frčet 200 po dálnici. Dvouspojková automatická převodovka PowerShift předvádí skvělou práci. Řadí bleskově a kdykoliv ochotně podřadí, jen naznačíte, že chcete rychleji vpřed.

MPV nebo SUV?

Spousta zákazníků dnes volí vozy SUV. Příkladem budiž Škoda Kodiaq, která je vyprodaná na dlouhé měsíce dopředu. Má smysl volit MPV nebo SUV? S-MAX určitě bude bodovat jízdními vlastnostmi, kterým se Kodiaq nepřiblíží ani na dohled. Jak jistotou v zatáčkách, tak jízdním komfortem. S-MAX pak bude také bojovat ve vnitřním prostoru. Cenově jsou na tom auta tak nějak stejně. Podobný je i posaz za volantem, i u S-MAXu sedíte trochu výš. Pro Kodiaq pak hovoří schopnosti v terénu. Ne že by to byl nějaký off-road, ale díky světlé výšce 194 mm (S-MAX 128 mm) projede i mnohem horšími cestami. Vlastně schopnosti v terénu jsou jediným důvodem, proč se místo S-MAXu přiklonit právě ke Škodě Kodiaq. Myslete na to!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,5 s
Maximální rychlost 206 km/h
Pohotovostní hmotnost 1924 kg
Průměrná spotřeba 5,8 l/100 km
Rozměry 4 796 x 1 916 x 1655 mm
Cena od / testovaného vozu 697 790 Kč / 1 021 990 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Náš autotest: Volkswagen Sharan

Náš autotest: Ford Edge