Autotest: DS 4 Crossback. Liga výjimečných!

Automobilové koncerny rády odlišují prémiové produkty. Proto třeba Toyota má značku Lexus, Nissan používá Infinity a zlí jazykové by mohli Rolls Royce označit za luxusní divizi BMW. A co třeba Citroën? Ani tady nepřijdete zkrátka. Luxusní divize se jmenuje DS.

To že vystupuje jako samostatná automobilka podporuje koncern třeba i tím, že DS má své vlastní facebookové stránky v českém jazyce.

Když se nemusí (tolik) šetřit

Žijeme v době, kdy automobilky neskutečným způsobem musí tlačit na cenu. O (ne)nákupu rozhodují často tisíce, takže tu se setkáte s tím, že motor nemá ani pořádný kryt, tu zjistíte, že střecha je tenká jako list papíru. Pak sednete do auta, jako je DS 4 Crossback, a pochopíte, že stále jsou tu auta, kde cena opravdu není prioritou.

Pocit exkluzivity z vozu máte už z dálky. Jestliže něco nemá v šedi zasněžené ulice zapadnout, pak je to rozhodně DS 4 Crossback. Vlastně není ani tak extrémně avantgardní, jak byste čekali, ale má v sobě jakýsi šarm, který umí jen Francouzi. Černá zrcátka, černá kola, oranžový lak, vyšší stavba karoserie a úspěch je na světě. Crossback používá některé outdoorové prvky, které pocity ještě násobí.

Jaký zvenku, takový uvnitř

I interiér jasně dává tušit, že tady nenakupujete konfekci. Vše je tak nějak bohémské, minimalistické a přitom stále skvěle funkční. Trochu jsme se obávali, zda přenos ovládání mnoha systémů na dotykovou obrazovku nebude ergonomicky složité, ale velká tlačítka a komunikace kompletně v češtině naše obavy rozptýlila. Jestli něco milujeme na francouzských vozech, tak jsou to sedačky. Nebo spíše křesílka. DS4 není výjimkou. Do měkké sedačky zapadnete jako do skutečného fotelu.

Jen blázní spěchají

Naladění podvozku jen podtrhává celkový charakter vozu. Měkoučké odpružení je balzámem na duši i na záda. DS4 Crossback dokonale filtruje nerovnosti, díry, přejezdy, zůstává jen hýčkání. To doplňuje jemně pracující automatická převodovka. Velmi dobře si rozumí s naftovým motorem, řadí skvěle, ale zapomeňte na nějaké honění, ostrou jízdu, ale bohužel i na časté předjíždění. 88 kW, nebo chcete-li 120 koní je určeno hlavně na pohodu.

Najde si svou klientelu

Výjimečné vozy si vždycky najdou výjimečné zákazníky. DS4 Crossback nebude výjimkou. Je určený pro zákazníky, kteří jdou proti proudu, kteří více sází na osobitý vzhled a výjimečnost. DS4 Crossback nabídne neskutečně komfortní svezení v kompaktním balení, za které ale zaplatíte odpovídající cenu. Buďte si ale jistí, že DS4 bude ve vaší ulici jediný a provedení Crossback s outdoorovými prvky bude unikátem i v celém městě.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,4 s
Maximální rychlost  193 km/h
Pohotovostní hmotnost 1385 kg
Průměrná spotřeba 3,8 l/100 km
Rozměry 4 284 × 1 535 × 1 810 mm
Cena od  / testovaného vozu 666 900 Kč /874 900 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Automobily na CES 2016. Co se chystá?

6 horkých novinek z Ženevy