Autotest Toyota Corolla TS, za kterou se ohlédnete. Jezdí tak, jak vypadá?

Ruku na srdce. Kdy naposledy jste viděli Toyotu, za kterou byste se ohlédli? V případě téhle Toyoty to tak bude.

Toyota Corolla TS

Vozy Toyota platí za spolehlivé, konzervativní, úsporné, ale jen sotva je někdo označí jako krásné. Po designové stránce vždy byly takové asijské. Jenže stačí tak málo. Třeba sportovní výbava GR. Podívejte se, jak Toyota Corolla TS prokoukla.

Toyota Corolla
Bílá barva a hezká kola, to je půl úspěchu.

Elegantní kombi

Plným názvem se auto jmenuje Toyota Corolla Touring Sports. Netuším sice, proč zrovna Sports, zkrátka si zapamatujte, že zkrátka TS znamená kombík. A to GR? To je stupeň výbavy. GR je zkratka GAZOO Racing, tedy divize Toyoty, která se angažuje v motoristickém sportu.

Možná si vybavíte náš test vozu Toyota Yaris GRMN, jenže v tomto případě šlo o puritánský sporťák, s úžasnými jízdními vlastnostmi a parádní technikou. Naproti tomu GR u Corolly značí jen designový paket. No, i když…

Toyota
Kombi, jak se patří. Kufr nabízí obřích 581 litrů, navíc je skvěle přístupný.

Výkon mu nechybí

O sportovních výkonech nemůže být řeč, ale technika je poctivá. Pod kapotou vozu Toyota Corolla TS se nachází dvoulitrový benzinový motor, kterému ještě pomáhá elektrický. Ten benzinový nabídne 152 koní, dohromady s hybridem se pak můžete spolehnout na 184 koní.

To je dost na to, aby auto zrychlilo na 100 km/h za 8,1 sekundy a to není tak špatné. Především v pružném zrychlení Corolla exceluje. Ve středním pásmu otáček je výrazně znát pomoc silného elektromotoru.

Planetová převodovka dynamiku trochu usměrňuje, ale pokud zrovna nemáte plynový pedál zaražený až do podlahy, funguje velmi komfortně.

Toyota Corolla
18″ kola s červeným proužkem jsou určeně exkluzivně pro výbavu GR.

GR

A co že to GR vlastně znamená? Designový paket obsahuje elegantní 18″ kola, rozšířené nástavce prahů, zadní difuzor, černé doplňky, včetně černé střechy a mnoho dalších drobností.

Dokonce i interiér je v této verzi vyšperkovaný. Velkou pochvalu si zaslouží sportovní sedadla s bočním vedením. Jsou parádní, ty určitě chcete! Jiný je i volant, volič automatické převodovky nebo výplně dveří.

Řídíme

Toyota Corolla TS jede opravdu dobře. Zásluhu na tom má i skvěle padnoucí volant, ale to hlavní je v tlumičích. Ty jsou totiž stavitelné a mění tak naladění podvozku. Od komfortního, až po… no ještě komfortnější.

Ne vážně, Corolla nabízí několik režimů jízdy, od Comfort, až po Sport S+, ale i v tom nejsportovnějším režimu je Corolla neuvěřitelně komfortní. Od auta této třídy takový komfort rozhodně nečekáte.

Tlumiče silnici nádherně vyžehlí a i v rychlejších pasážích se auto nenaklání. Nízké těžiště a vůbec nízká stavba vozu náklonům nedávají šanci.

Volant
Sportovní volant se drží moc příjemně.

Ačkoliv to nejprve vypadalo, že Toyota s modelem GR bude mířit na auta jako je ŠKODA OCTAVIA RS, Volkswagen Golf GTI, Ford Focus ST nebo Hyundai i30n, tak tomu tak není.

Umí být rychlá, ale to by nastavení podvozku muselo vypadat úplně jinak. Corolla nejde cestou kompromisu a sází především na komfort. Ani jedno z výše uvedených aut se komfortem jízdy Corolle nepřiblíží ani na dostřel.

toyota
I v režimu Sport S+ zadupe komfortem jízdy konkurenci do země.

Spotřeba jako u dieselu

Při jízdě po městě Corolla hodně sází na elektromotor. A ten spalovací využívá jen tak polovinu času. Baterie elektromotoru se dobíjí při každém brzdění. Pokud by to náhodou nestačilo, tak ji umí nabít i spalovací motor.

Ten funguje jako generátor a během krátké chvíle dokáže baterii nabít. Výhoda: při jízdě na elektromotor jedete zcela tiše a bez jakýchkoliv vibrací. Jako v elektromobilu.

Toyota Corolla TS
Pod kapotou je těsno. Kromě tohoto dvoulitru si Corollu můžete pořídit také s hybridem 1,8 a nebo jen benzinovým motorem o objemu 1,2 litru.

Při cestě mimo město a po dálnici se výhody hybridu trochu ztrácí, benzinový agregát musí fungovat téměř pořád. Ale i tak dokáže výrazně snížit spotřebu.

Po několika dnech jízdy výrazně dynamickým způsobem se spotřeba zastavila na hodnotě 6 litrů benzinu na 100 km. A to je stejná hodnota, jakou byste měli v případě naftového motoru.

Corolla
Po městě umí Corolla jezdit za 4-5 litrů, na dálnici se výhody hybridu ztrácí.

Parádní výbava

Provedení GR patří k těm dražším. Cena startuje na částce 734 900 Kč, není tedy divu, že auto je v prakticky plné výbavě. Nechybí takové prvky výbavy, jako je adaptivní tempomat, automatické dálkové světlomety.

Automatické parkování, vyhřívaný volant, sedadla i čelní sklo jsou také prvky výbavy. Infotainment podporuje Apple CarPlay i Android Auto, ale pouze po kabelu. I tak to ale rozšiřuje jeho možnosti, třeba tím, že si na displeji pustíte oblíbený Waze.

Pro koho?

Jezdíte hodně po městě? Potřebujete obrovský kufr? Auto nemáte na závodění, ale máte rádi hodně koní pod kapotou? Kdo odpověděl 3x ano, ten by při výběru neměl na Corollu zapomenout.

Není to alternativa k vyloženě sportovním modelům, i když má název Sport přímo v názvu. Naopak okouzlí tichou, komfortní a pohodovou jízdou.

Takže k otázce z našeho nadpisu: ne. Vypadá sportovně, ale jezdí komfortně.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,1 s
Maximální rychlost 180 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 445 kg
Průměrná spotřeba 3,7 l/100 km
Rozměry 4 650 × 1 790 × 1 435 mm
Cena 809 900 Kč

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: Toyota Corolla je úplně nové auto. Neuhádnete, za kolik jsme jezdili s hybridem po městě

Náš autotest: Volkswagen Golf Sportsvan. Nafouklá verze oblíbeného Golfa nabízí větší prostor!