Náš autotest: Toyota Corolla je úplně nové auto. Neuhádnete, za kolik jsme jezdili s hybridem po městě

Nejprodávanější auto na světě přichází v úplně nové generaci. Zapomeňte na vše, co jste o vozu Toyota Corolla znali.

Náš autotest: Toyota Corolla je nové auto. Za kolik jezdí hybrid po městě

Trochu to vypadá, jako by si Toyota s modelem Corolla nevěděla v Evropě rady. Od roku 1997 je Corolla nejlépe prodávané auto historie, přičemž nástupce, který přichází v roce 2006, se jmenuje Auris. Je to podobné, jako kdyby Volkswagen opustil název Golf, Ford budované jméno Focus a konzervativní Opel se vzdal názvu Astra. Že nebylo šťastné název opouštět se ukázalo už v roce 2012, kdy se Toyota Corolla vrátila k osvědčenému názvu.

Toyota Corolla je zpět. A je krásnější než kdy předtím.

Corolla je zpět. A je krásnější než kdy předtím.

Konec krabicím

Majitelé Coroll si vždycky pochvalovali dobrou techniku, efektivní a užitečný design, ale nikdy nešlo o auto, které by chytlo za srdce, vzbudilo emoce, za kterým by se lidé ohlédli. To se mění právě s příchodem 12. (!) generace Corolly. Konečně je to auto, které chcete i srdcem, nejen rozumem.

Design je pěkná divočina. Může za to jak ostře červená barva, tak černá střecha, která zkrátka přidává šmrnc. A vůbec je Corolla hezky střižená a nabízí velmi neokoukané tvary.

Toyota Corolla je úplně nové auto

Dvoubarevná karoserie je cool.

Nová technika

Zapomenout na vše předchozí není vůbec nadsázka. Toyota Corolla je postavená na úplně nové platformě TNGA, kterou v různých verzích používají nejen modely C-HR, RAV4, ale třeba i Lexus. Pro japonskou automobilku nasazení této platformy znamená především standardizaci rozměrů dílčích systémů, což umožňuje konstruovat menší výrobní linky a snadněji měnit logistiku vozů.

Díky nové platformě může Toyota Corolla hned od začátku výroby začínat se třemi typy karoserií.

Díky nové platformě může Corolla hned od začátku výroby začínat se třemi typy karoserií. Hatchback, sedan a kombi. Hatchback je nejelegantnější, ale má nabídne nejmenší kufr.

V praxi to znamená, že Corolla je dostupná ve třech karosářských provedeních, přináší více vnitřního prostoru a dostává nové hybridní ústrojí.

Toyota Corolla už nemá halogeny. I základní výbava obsahuje skvělé Bi‑LED světlomety.

Halogeny už nečekejte. I základní výbava obsahuje skvělé Bi‑LED světlomety.

Nový hybrid

Právě hybridními motory je Toyota proslulá. A Corolla dostává novou, čtvrtou generaci hybridního pohonu. Benzínový motor o objemu 1,8 litru nabízí výkon 72 kW, elektromotor pak přidává dalších 53 kW. To vypadá dost nadějně, jenže maximální výkon, který je soustava schopna nabídnout, je jen 90 kW. Na 100 km/h tak Corolla zrychlí až za 10,9 sekundy a v nabídce je tak bohužel nejpomalejší Corollou – i 1,2 Turbo je rychlejší.

Náš autotest: Toyota Corolla je úplně nové auto

Motor funguje skvěle, pokud nepotřebujete jet na plný plyn. Pak je tichý, má slušná zátah a nízkou spotřebu.

Právě při potřebě středně rychlé akcelerace se ukazují nejsilnější vlastnosti hybridního pohonu. Elektromotor umí razantně pomoci, motor se nemusí vytáčet, auto zrychluje až nečekaně dobře. Hůře je na tom akcelerace na plný plyn. V tomto případě nechává automatická převodovka motor točit do vyšších otáček, ale nemáte pocit nějakého výrazného zrychlení. Corolla si vás nezíská, pokud rádi jezdíte na plný plyn.

Náš autotest: Toyota Corolla je úplně nové auto

Na displeji vidíte, kolik energie má baterie, zda běží i spalovací motor nebo jen elektromotor.

Ve městě exceluje

Městský provoz? Popojíždění v kolonách? To je místo, kde Corolla opravdu exceluje. Především díky elektromotoru, který nechává benzínový motor často odpočívat a velkou část městské mobility můžete jezdit bez emisí. Čistě na elektřinu ujede Corolla jen několik stovek metrů, ale na krátké popojíždění v koloně se to hodí. Pokud u jízdy přemýšlíte, využíváte výhody hybridu, není problém i po městě jezdit se spotřebou pod 5 litrů benzínu.

Hybrid, který se nedobíjí

Jak je to s dobíjením? Nijak. O dobíjení akumulátoru se nijak nestaráte. Dobíjí se pokaždé, když brzdíte – kinetické energie se mění na elektrickou a ukládá se do baterie. Pokud to nestačí, tak benzínový motor dobíjí přes generátor baterii napřímo. Z uživatelského hlediska vlastně nic neřešíte. Jede to, jen mačkáte plyn a brzdu. A když chcete jet jen na elektřinu (třeba bez emisí doma do garáže), stačí stisknout tlačítko EV (Electric Vehicle). Spalovací motor se nezapne.

I trochu té zábavy

Výkon na plný plyn nás zklamal, ale v případě podvozku si není na co stěžovat. Tady udělala Toyota obrovský krok vpřed. Podvozek sází na kvalitní techniku – víceprvkovou zadní nápravu a je odladěn velmi dobře. Je komfortní, zároveň jistý. Kdyby auto mělo o 100 koní víc, mohli byste klidně i vymetat zatáčky, užívat si jízdu. Bohužel výkon citelně chybí a po této motorizaci sáhnou spíše umírnění řidiči. Ale i ti ocení jistotu vedení stopy.

Náš autotest: Toyota Corolla je úplně nové auto

Takový podvozek byste od Corolly nečekali. Řídit ji je docela zábava, chybí ale více výkonu.

Hi-tech i uvnitř

Také interiér odpovídá roku 2019. Místo přístrojovky najdete ve voze 7“ displej s moderní grafikou. Ve výbavě nechybí adaptivní tempomat, který umí držet sám odstup od auta před vámi. Infotainment s navigací se umí připojit i k internetu a vyhledávat cíle pomocí Googlu. Bohužel chybí Apple CarPlay i Android Auto, aplikace z mobilu si tak na velkém displeji nespustíte. Telefon můžete aspoň bezdrátově dobíjet. Vhod přijde i automatické parkování, které funguje velmi dobře a rychle.

Velký krok pro Toyotu

Nová Corolla udělala velký krok vpřed. Jde o největší modernizaci modelu Corolla, jak z hlediska designu, tak techniky. Auto umí jezdit velmi úsporně, hodí se pro jízdu do města, ale klidně i na rozbité okresky. Nebude to ale vhodná volba pro řidiče, kteří rádi jezdí na plný plyn a požadují výkon. Těm bychom doporučili hybrid, ale s dvoulitrovým motorem. Nabídne podobnou spotřebu, ale výkon o polovinu vyšší (132 kW), na stovce je za 7,9 sekundy. Toyota si za něj ale žádá nemalý příplatek – 75 000 Kč. To je opravdu hodně.

Golf, Focus, Astra, tihle všichni se musí mít na pozoru. Toyota Corolla ve městě ukazuje své výhody.

Golf, Focus, Astra, tihle všichni se musí mít před Corollou na pozoru. Ve městě ukazuje své výhody.

Toyota Corolla

Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,9 s
Maximální rychlost 180 km/h
Pohotovostní hmotnost 1295 kg
Průměrná spotřeba 3,3-3,6 l/100 km
Rozměry 4 370 × 1 790 × 1 435 mm
Cena 489 900 Kč / 704 900 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:





Send this to a friend