
Autotest Volkswagen ID.3: cesta z pekla nebo do pekla?
Rádi byste velké SUV a po všech úvahách a přemýšlení jste došli k závěru, že je vaším favoritem Škoda Kodiaq. Ale zvážili jste všechna pro a proti? Při svém výběru byste neměli zapomenout na Mitsubishi Outlander.
Kodiaq u nás patří mezi nejprodávanější auta a vlastně se ani není čemu divit. Základní verze vyjde pod 700 tisíc, taková rozumná výbava s dobrým motorem vyjde na 900 tisíc. Nabízí slušný komfort, dostatečný prostor, pohon všech kol, automatickou převodovku a odveze až 7 cestujících. Ale pak je tady ještě Mitsubishi Outlander. Základní verze je ještě o 132 tisíc levnější, v téměř plné náloži pak vyjde na 850 tisíc. Nabízí stejný komfort, stejný prostor, pohon všech kol, automatickou převodovku a odveze až 7 cestujících. Nemá tedy smysl o něm uvažovat?
Outlander patří k velkým SUV.
Na délku je Mitsubishi Outlander o 2 mm kratší než zmíněný Kodiaq, takže jsou to prakticky stejně velká auta. A prostoru ve voze máte opravdu hodně. Řidič i cestující ve druhé řadě sedadel mají místa na rozdávání. Náš Outlander byl v sedmimístném provedení, přičemž sedadla v kufru jsou nouzová, jak to tak u těchto vozů bývá. Ale na krátký přesun se hodí.
Outlander se vždycky uměl poprat i s lehčím terénem a také verze pro rok 2020 v tomto ohledu neztrácí. Nechybí pohon všech kol, dokonce nabízí několik režimů. Ty volíte tlačítkem mezi předními sedadly. Odolný podvozek oceníte ale i na rozbitých českých okreskách, kdy Outlander i na 18″ kolech nabízí velkou míru komfortu. Výmoly umí krásně vyžehlit a také při přejezdu zpomalovacího retardéru ucítíte, že jedete v poctivě postaveném voze.
O pohon vozu se stará dvoulitrový atmosférický benzínový motor. Je to jediný motor v nabídce, pokud nechcete plug-in hybrid. Nabízí výkon 110 kW a velmi slušný točivý moment 195 Nm. Přitom umí být až nečekaně úsporný. Může za to především technologie elektronického systému řízení časování a zdvihů ventilů, který má Mitsubishi opravdu propracovaný.
Poctivá atmosféra, to se hned pozná. Motor můžete točit až za hranici 6000 otáček.
Výkon motoru se na kola přenáší prostřednictvím převodovky CVT. Ta nemá pevné převody, ale převody mění plynule. To funguje skvěle v 90 % případů jízdy na silnici. Jízda s převodovkou je naprosto plynulá – protože zkrátka neřadí, takže vůbec nezná cukání. Pokud prošlápnete plynový pedál až na podlahu, přejde do sportovního režimu, při kterém simuluje 6 převodových stupňů. Bohužel efektivita na tom není tak dobře jako u jiných typů automatů, takže v kategorii zrychlení z 0 na 100 km/h Mitsubishi Outlander za konkurencí výrazně zaostává. Pružné zrychlení je už ale v pořádku, to umí motor až nečekaně dobře vystřelit vpřed.
Volič automatu nabízí i manuální režim. Pak řadíte pádly pod volantem. Tlačítko S-AWC volí různé režimy pohonu 4×4.
Za volantem se budete cítit dobře. Sedadla jsou velká a pohodlná, krásně se v nich uvelebíte. V naší druhé nejvyšší výbavě jsou vybavena příjemnou alcantarou. Středovému panelu dominuje 8″ displej, který nevypadá moderně, ale “vnitřnostem” nechybí nic zásadního. Infotainment má digitální příjem rádia DAB a dokonce podporuje i Apple CarPlay a Android Auto. Takže si vybrané aplikace ze svého smartphonu můžete zobrazit i na tomto displeji. Zásadní připomínku máme k absenci kolečka pro změnu hlasitosti. Kolečko by bylo rychlejší a komfortnější než tlačítka na rádiu nebo na volantu. Chválu si zaslouží i nový audiosystém, který dodává sesterská společnost Mitsubishi Electric a svým přednesem může strčit do kapsy i některé prémiové audiosystémy. Paráda!
Outlander pro rok 2020 přijíždí s hodně dobrou technologickou výbavou. Světla sází na LED a dálková světla jsou automatická. Nechybí armáda různých systémů, zabraňujících nehodě. Adaptivní tempomat drží sám odstup od vozu před vámi, auto vás upozorní, pokud přejdete bez blinkru čáru. Zkrátka vám v bezpečnostní výbavě vůbec nic chybět nebude.
Mitsubishi Outlander je velmi příjemným autem. Komfortní, velké, s poctivou technikou a ještě navíc za velmi příznivou cenu. Pokud uvažujete o velkém SUV, nezapomeňte na něj při svém výběru!
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 13,3 s |
Maximální rychlost | 190 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1585 kg |
Průměrná spotřeba | 8,7 l/100 km |
Rozměry | 4 695 × 1 810 × 1 703 mm |
Cena | 564 900 Kč / 849 850Kč |
Autor: Analytik
Náš autotest: Volkswagen Tiguan Allspace nabízí techniku Kodiaqu RS a neztratí se ani v terénu!
Lexus RX L – komfort na sedmou. První redakční autotest v Česku!