Autotest: Mini JCW Cabrio – kupujte, než ho zakážou
Nechceme strašit, ale auta, jako je třeba tohle, tady dlouho nebudou. Fakt.
![](https://www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/10/15/Mini-JCW-Cabrio-6.jpg)
Jsem velký nadšenec do elektromobility. Nepochybuji o tom, že elektromotor je pohonem brzké budoucnosti a vždycky když sednu do auta se spalovacím motorem, mám oči navrch hlavy a připadám si, jako kdybych se vrátil třeba k Windows 95. Ale jsou i výjimky.
![John Cooper Works je jistota.](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/10/15/Mini-JCW-Cabrio-9.jpg?resize=1890%2C1269&ssl=1)
Trnem v oku
Tou výjimkou je Mini Cabrio v provedení John Cooper Works. Pod zkratkou JCW najdete u Mini vždy to nejsportovnější, co se dá pořídit. Technicky i designem. Tento kabriolet pak bude působit jako trn v oku bruselského úředníka. Auto křičí do světa, vzbuzuje emoce, výfuk zlověstně práská a benzín prolévá hrdlem v míře nevídané. A to je na něm to krásné.
![Všimněte si páru poctivých výfuků.](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/10/15/Mini-JCW-Cabrio-11.jpg?resize=1895%2C1265&ssl=1)
170 kW na 1340 kg
Kabriolety vždycky bývají poměrně těžké, protože podvozek musí být pořádně pevný, aby se nekroutil. Mini Cabrio je ale na dietě: pohotovostní hmotnost činí jen 1340 kg, tedy o maličko více než kolik váží Škoda Fabia. Jenže k tomu dostává jeden unikát – přeplňovaný motor s výkonem 170 kW, tedy asi 230 koní. Ten umí s drobečkem velmi slušně zacvičit. Je jedno, jestli jedete 50, 150 nebo 200. Mini je připraveno vás kdykoliv zarazit do sedačky.
![Sedačky jsou tvrdé, ale mají pořádné boční vedení. Připravené na radost z jídy.](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/10/15/Mini-JCW-Cabrio-2.jpg?resize=1265%2C1895&ssl=1)
Podvozek stíhá
Všechny kilowatty by samozřejmě byly k ničemu, kdyby jim nestíhal podvozek. A ten je opět famózní – tak jak to Mini umí. Je teda prkenně tvrdý, ale kolům nedovolí, aby se pustily asfaltu. A zatáčet? To Mini opět dokáže v jakékoliv rychlosti. Záleží jen na tom, jak rychlé máte ruce, jak rychle dokážete měnit směry jízdy. Mini to nechá naprosto klidným a všechny čtyři kola kopírují právě takový směr, jaký si vyberete.
![](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/10/15/Mini-JCW-Cabrio-7.jpg?resize=1758%2C1365&ssl=1)
Mini je předokolka, takže na něj zkusíte triky – pořádně přidat v zatáčce, abyste ho dostali do nedotáčivosti. Jenže nic. Ani odlehčené kolo se neprotočí, jen Mini pořádně zatáhne. Tak mu zkusíte nečekaně utáhnout zatáčku. Jen ucítíte, jak vás sedadla s výrazným bočním vedením drží, ale podvozek se ani nehne. Tohle je neuvěřitelné. Mini v provedení JCW posouvá hranice techniky automobilu až někam na úroveň centrifugy.
![Zadní světla v designu britské vlajky.](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/10/15/Mini-JCW-Cabrio-10.jpg?resize=1105%2C2169&ssl=1)
Podvozek začne nestíhat teprve až na rozbité silnice, kde jsou díry, do kterých by se schoval bernardýn. Jenže na takové silnici zase nepojedete pilu, jinak si koledujete o proražení pneumatiky.
![Mini se stále drží povedeného retrostylu.](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/10/15/Mini-JCW-Cabrio-12.jpg?resize=1895%2C1265&ssl=1)
Slunce nad hlavou
Do toho samozřejmě pořád jedeme se sundanou střechou. S dokonalým kontaktem s okolní přírodou. To je paráda. Takhle se má užívat život. Se střechou lze manipulovat až do rychlosti 25 km/h. A pokud máte na zadních sedadlech nainstalovaný věterný deflektor, ani jízda při rychlosti nad 200 km/h nebude nepříjemná. Díky výkonnému topení je navíc možné jezdit se sundanou střechou už od nějakých 12 stupňů.
Hi-tech na palubě
Mini je retro značkou, ale pouze z hlediska designu. Jeho aktuální facelift nabízí ty nejlepší technologie od BMW. Kulaťoučké světlomety nabízí LED reflektory typu Matrix, které umí svítit dálkovými světly a jen vymaskují ostatní účastníky silničního provozu.
![Světlomety jsou chytřejší, než se může zdát.](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/10/15/Mini-JCW-Cabrio-8.jpg?resize=1265%2C1895&ssl=1)
Infotainment zvládá bezdrátově Apple CarPlay i Android Auto a samozřejmě je plně on-line. Někoho možná zamrzí, že přístrojová deska už není tradiční retro, ale je zde místo ní displej, mně ale technologické inovace vůbec nevadí.
![Přístrojovku nově tvoří jen displej.](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/10/15/Mini-JCW-Cabrio-4.jpg?resize=1895%2C1265&ssl=1)
Kupte si trochu štěstí
Prý si nelze za peníze koupit štěstí? Tak to říká jen někdo, kdo nejel v Mini John Cooper Works Cabrio. I když máte blbý den, i když vás nic nebaví, stačí sednout do auta, sundat střechu a máte úsměv na tváři. Štěstíčko samozřejmě není zadarmo. Hezky vybavené kabrio vyjde na více než 1,2 milionu a pokud si budete cestování užívat, z nádrže zmizí více než 12 litrů kvalitního benzinu každých 100 km. Ale co, žijeme jen jednou, ne?
Maximální rychlost | 241 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 340 kg |
Průměrná spotřeba | 6,2 l/100 km |
Rozměry | 3 872 × 1 727 × 1 415 mm |
Cena testovaného modelu | 1 260 000 Kč |
Autor: analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: MINI Cooper S je terapeutické auto. Na podzimní deprese je jak dělaný
Vyzkoušeli jsme: lze v tomhle počasí jezdit v kabrioletu?