Autotest: Jaguar E-PACE je kočička, která se nebojí terénu

Jaguar E-PACE jsme vzali na dálnici, okresky i strniště. Jak obstál?

Jestli něco Jaguar vždycky uměl, tak to byly vozy s duší. Které se odlišily, zaujaly designem, řízením i celkovou filozofií. A také si občas uměly postavit hlavu. Land Rover zase uměl auta, která se neleknou každého terénu. A jelikož obě značky mají k sobě velmi blízko, je nový Jaguar E-PACE velkou částí Jaguarem, ale trochu také Land Roverem.

Na strništi je Jaguar E-PACE jako doma. Terénu se nebojí.

Šelma loví v prémiovkách

Kam Jaguar E-PACE zařadit? Jeho konkurencí jsou menší prémiová SUV. Třeba jako Audi Q3, BMW X2, Lexus UX, Porsche Macan nebo Mercedes GLA. V modré barvě mu to skutečně sluší a i když auto stojí, vypadá dynamicky. Od druhého sloupku střecha začíná padat, takže auto vypadá nakrčeně – jako šelma, která se chystá vyskočit. Skvělý design je zásluhou i obřích 20″ kol, tohle se vážně povedlo.

Jaguar E-PACE ostudu neudělá. Do prémiové třídy rozhodně patří.

Interiér deluxe

Bílá kůže nebude moc praktická, ale co. Žijeme jen jednou.

I v interiéru okamžitě poznáte, za co jste své peníze utratili. Bílá kožená křesla jsou dokonalá. Jakmile do nich usednete, nebudete chtít pryč. Mají výrazné boční vedení, takže i když pojedete v zatáčkách rychleji, budete sedět jako přikovaní.

Přístrojovku tvoří jeden velký displej.

Přístrojovku tvoří jeden velký displej.

Středový panel je tvořený kombinací kůže a plastu s vysokým leskem. Vypadá to nádherně, ale samozřejmě jsou na plastu vidět otisky prstů, takže hadříček na leštění byste měli mít neustále připravený.

Pro změnu režimu jízdy slouží speciální přepínač.

Pro změnu režimu jízdy slouží speciální přepínač.

Také volant je naprosto úchvatný. Má malý průměr a výrazné prolisy a kůže je perforovaná. Zkrátka parádně padne do ruky.

Ovládání v době digitální

Máme rok 2021, takže zapomeňte na mechanická hejblátka. Ovládání se řeší dotykově. Je to moderní, cool a funguje to. Ano, je třeba si na to chvíli zvykat, ale pak už se nechcete vracet k oldschoolovému ovládání. Do moderní a hi-tech kabiny by se to stejně nehodilo.

Světlomety samozřejmě sází na LED.

Světlomety samozřejmě sází na LED.

I na volantu najdete dotykové plošky. Třeba pro vyhřívání volantu nebo asistenta vedení v pruhu.

Modernímu infotainmentu nechybí Apple CarPlay a Android Auto.

Nafťák pod kapotou

Už dlouho se mi nestalo, že by novinářské auto bylo naftové. Dnes je to samý hybrid v benzínu. On teda i tento motor, s označením D200, má maličkou elektrifikaci, bez ní by to už dnes asi nešlo.

Devítistupňový automat drží motor vždy ve správných otáčkách.

Devítistupňový automat drží motor vždy ve správných otáčkách.

I po nastartování, když je motor studený, je jeho běh sotva slyšet. Odhlučnění je famózní. A zátah motoru dechberoucí. 204 koní nevypadá jako nějaký trhač asfaltu, ale rázný a mohutný příval točivého momentu je kouzelný. Než se nadechnete, letíte přes 100 km/h. Na stovce je za 8,4 sekundy a maximálka je 211 km/h.

Díky 20" kolům E-PACE skvěle vypadá a perfektně drží na silnici.

Díky 20″ kolům E-PACE skvěle vypadá a perfektně drží na silnici.

Výkon se přenáší na všechna čtyři kola poctivou technikou. E-PACE skutečně můžete vytáhnout i do terénu a nemusíte se bát, že někde zapadnete. Elektronické systémy pocházející od Land Roveru zajistí, že terénem projede i amatér. Hodně pomáhá i systém kamer, díky kterým je možné se na auto dívat z jakéhokoliv úhlu, jako by kolem něj lítal dron.

Kamery má všude. Třeba i v anténě na střeše.

Kamery má všude. Třeba i v anténě na střeše.

Jaguar k tomu přidává parádní jízdní vlastnosti i při vysokých rychlostech. Tohle byste od SUV asi nečekali. V zatáčkách si je jistý, při vysokých rychlostech dokonale tichý. 

Infotainment

Kde Jaguar vždy zaostával, to byl infotainment. Ovládání bylo složité, ale především pomalé. UX bylo naprosto šílené. Nový infotainment, to je něco jiného. Je rychlý, logický, nepadá. Funguje i Apple CarPlay a Android Auto. Takto by to mělo vypadat.

Pro koho

Kdy bych sáhnul po Jaguar E-PACE? Především, kdybych se chtěl odlišit. Řekněme si to na rovinu, BMW a Audin jezdí po českých silnicích mraky, na Jaguara jen tak nenarazíte. A dále, pokud bych opravdu tu a tam jezdil do terénu a potřeboval trochu víc než jen projet nezpevněnou cestu k chalupě. Pohon 4×4, který Jaguar nabízí, patří k těm nejlepším.

Kufr je překvapivě hluboký i vysoký, má pravidelný tvar.

Kufr je překvapivě hluboký i vysoký, má pravidelný tvar.

Maximální rychlost 211 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 877 kg
Průměrná spotřeba 6,5 l/100 km
Rozměry 4 395 × 2 088 × 1 648 mm
Cena testovaného modelu 1 321 000 Kč

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Redakční autotest: Jaguar XF Sportbrake. Kombík v náročných podmínkách uspěl. Poradíme, který typ motoru si vybrat!

Autotest: Jaguar F-Pace: v zatáčkách jsme netušili, co se bude dít!