Autotest: Jaguar E-PACE je kočička, která se nebojí terénu
Jaguar E-PACE jsme vzali na dálnici, okresky i strniště. Jak obstál?
![](https://www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-1.jpg)
Jestli něco Jaguar vždycky uměl, tak to byly vozy s duší. Které se odlišily, zaujaly designem, řízením i celkovou filozofií. A také si občas uměly postavit hlavu. Land Rover zase uměl auta, která se neleknou každého terénu. A jelikož obě značky mají k sobě velmi blízko, je nový Jaguar E-PACE velkou částí Jaguarem, ale trochu také Land Roverem.
![](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-4.jpg?resize=2044%2C1076&ssl=1)
Šelma loví v prémiovkách
Kam Jaguar E-PACE zařadit? Jeho konkurencí jsou menší prémiová SUV. Třeba jako Audi Q3, BMW X2, Lexus UX, Porsche Macan nebo Mercedes GLA. V modré barvě mu to skutečně sluší a i když auto stojí, vypadá dynamicky. Od druhého sloupku střecha začíná padat, takže auto vypadá nakrčeně – jako šelma, která se chystá vyskočit. Skvělý design je zásluhou i obřích 20″ kol, tohle se vážně povedlo.
![](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-26.jpg?resize=2143%2C1027&ssl=1)
Interiér deluxe
![](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-6.jpg?resize=1257%2C1750&ssl=1)
I v interiéru okamžitě poznáte, za co jste své peníze utratili. Bílá kožená křesla jsou dokonalá. Jakmile do nich usednete, nebudete chtít pryč. Mají výrazné boční vedení, takže i když pojedete v zatáčkách rychleji, budete sedět jako přikovaní.
Středový panel je tvořený kombinací kůže a plastu s vysokým leskem. Vypadá to nádherně, ale samozřejmě jsou na plastu vidět otisky prstů, takže hadříček na leštění byste měli mít neustále připravený.
Také volant je naprosto úchvatný. Má malý průměr a výrazné prolisy a kůže je perforovaná. Zkrátka parádně padne do ruky.
![](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-8.jpg?ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-18-2.jpg?ssl=1)
![](https://i2.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-19.jpg?ssl=1)
![](https://i1.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-22.jpg?ssl=1)
![](https://i2.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-23.jpg?ssl=1)
Ovládání v době digitální
Máme rok 2021, takže zapomeňte na mechanická hejblátka. Ovládání se řeší dotykově. Je to moderní, cool a funguje to. Ano, je třeba si na to chvíli zvykat, ale pak už se nechcete vracet k oldschoolovému ovládání. Do moderní a hi-tech kabiny by se to stejně nehodilo.
I na volantu najdete dotykové plošky. Třeba pro vyhřívání volantu nebo asistenta vedení v pruhu.
![](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-9.jpg?resize=1621%2C1357&ssl=1)
Nafťák pod kapotou
Už dlouho se mi nestalo, že by novinářské auto bylo naftové. Dnes je to samý hybrid v benzínu. On teda i tento motor, s označením D200, má maličkou elektrifikaci, bez ní by to už dnes asi nešlo.
I po nastartování, když je motor studený, je jeho běh sotva slyšet. Odhlučnění je famózní. A zátah motoru dechberoucí. 204 koní nevypadá jako nějaký trhač asfaltu, ale rázný a mohutný příval točivého momentu je kouzelný. Než se nadechnete, letíte přes 100 km/h. Na stovce je za 8,4 sekundy a maximálka je 211 km/h.
Výkon se přenáší na všechna čtyři kola poctivou technikou. E-PACE skutečně můžete vytáhnout i do terénu a nemusíte se bát, že někde zapadnete. Elektronické systémy pocházející od Land Roveru zajistí, že terénem projede i amatér. Hodně pomáhá i systém kamer, díky kterým je možné se na auto dívat z jakéhokoliv úhlu, jako by kolem něj lítal dron.
Jaguar k tomu přidává parádní jízdní vlastnosti i při vysokých rychlostech. Tohle byste od SUV asi nečekali. V zatáčkách si je jistý, při vysokých rychlostech dokonale tichý.
![](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-25.jpg?ssl=1)
![](https://i2.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-16.jpg?ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-17.jpg?ssl=1)
Infotainment
Kde Jaguar vždy zaostával, to byl infotainment. Ovládání bylo složité, ale především pomalé. UX bylo naprosto šílené. Nový infotainment, to je něco jiného. Je rychlý, logický, nepadá. Funguje i Apple CarPlay a Android Auto. Takto by to mělo vypadat.
![](https://i2.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-14.jpg?ssl=1)
![](https://i1.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-15.jpg?ssl=1)
![](https://i1.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-10.jpg?ssl=1)
![](https://i2.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-11.jpg?ssl=1)
![](https://i2.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-12.jpg?ssl=1)
![](https://i1.wp.com/www.prochlapy.cz/wp-content/uploads/2021/09/08/Jaguar-E-PACE-13.jpg?ssl=1)
Pro koho
Kdy bych sáhnul po Jaguar E-PACE? Především, kdybych se chtěl odlišit. Řekněme si to na rovinu, BMW a Audin jezdí po českých silnicích mraky, na Jaguara jen tak nenarazíte. A dále, pokud bych opravdu tu a tam jezdil do terénu a potřeboval trochu víc než jen projet nezpevněnou cestu k chalupě. Pohon 4×4, který Jaguar nabízí, patří k těm nejlepším.
Maximální rychlost | 211 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 877 kg |
Průměrná spotřeba | 6,5 l/100 km |
Rozměry | 4 395 × 2 088 × 1 648 mm |
Cena testovaného modelu | 1 321 000 Kč |
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Autotest: Jaguar F-Pace: v zatáčkách jsme netušili, co se bude dít!