Může Audi Q3 fungovat jako plnohodnotné rodinné auto? Koukněte na náš autotest. Budete určitě překvapeni!

Když v roce 2011 přišlo na trh nové Audi Q3, šlo o jedno z nejmenších SUV. Tehdy jich zase tolik na trhu nebylo. Jenže je rok 2019 a Q3 už dávno nehraje roli drobečka.

To že Q3 už není malé SUV, to má mnoho příčin. Ta nejdůležitější ale je, že pod modelem Q3 vznikl ještě menší model Q2, který měl dost podobné rozměry, jako právě stará kvé-trojka. A proto logicky Q3 muselo o třídu povyrůst..

zdroj: ProChlapy.cz

Q3 je delší o 10 cm.

Audi design umí

Jak se vám Q3 líbí? Ve speciální barvě, kterou Audi nazývá „Modrá Turbo“ vypadá opravdu báječně. Lidé se za vozem otáčejí a nesetkal jsem se s jediným rozporuplným názorem. Vždyť taky design vychází z vlajkové verze modelů Q – Audi Q8. Gril vypadá sebevědomě, lehce agresivně, obzvláště s ostře řezanými světlomety. Zkrátka nádhera.

zdroj: ProChlapy.cz

Q3 vypadá jako zmenšený vlajkový model Q8.

Také v interiéru si budete jistí, že sedíte v Audi. Sportovní volant je dole seříznutý, což zjednodušuje nastupování. V interiéru najdete jen samé kvalitní materiály. Obzvláště po rychlém přesednutí z Volkswagenu nebo Škodovky je hned jasné, kdo v koncernu zastává roli prémiové značky.

zdroj: ProChlapy.cz

V interiérech je Audi nedostižné.

Také infotainment s úhlopříčkou 10,1“ si Q3 půjčuje z vlajkového modelu Q8. Jeho obsluha je nachlup stejná. Ovládání klimatizace zůstalo u tradičních čudlíků, což řada řidičů přivítá s povděkem.

zdroj: ProChlapy.cz

Nastavení základních funkcí zůstalo mechanické.

Často se setkávám s názorem, že dotykové displeje odpoutávají pozornost řidiče. Do značné míry je to pravda, ale je třeba si uvědomit, že dnešní vozy nabízí takové funkce, o kterých se před deseti lety nikomu nesnilo, a bez dotykového displeje to zkrátka nejde. Řešení je naštěstí jednoduché – naučit se funkce ovládat hlasem. Jak to funguje, to si prohlédněte na videu níže. A nezapomeňte si zapnout zvuk.

https://youtu.be/5D6-pEfS3ZQ

Jízda

Náš vůz byl poháněn starým známým motorem 2.0 TDI s výkonem 110 kW. To je základní výkon Q3, pokud jste náročnější řidiči, můžete dostat až 169 kW. Ve všech případech vůz pohání přeplňované čtyřválce – ať benzínové nebo naftové. I s tímto základním výkonem je Q3 dost rychlé auto – na stovku zrychlí za 9,2 sekundy. To má na svědomí i velmi rychlá automatická převodovka S tronic se sedmi stupni.

zdroj: ProChlapy.cz

I se základním výkonem 110 kW je Q3 rychlé auto.

Naše Q3 bylo obuté do 19″ pneumatik. Čekali jsme, že jízda nebude příliš komfortní, ale opak byl pravdou. Vysoké bočnice pneumatik (profil 50) dokážou jízdu změkčit. Čím rychleji jedete, tím lépe auto funguje. Spáry, nerovnosti, výmoly, se vším si Q3 poradí. Do zatáček si je jisté, ani v nelegálních rychlostech nezaznamenáte nedostatky.

zdroj: ProChlapy.cz

19″ kola se suchého asfaltu drží.

Jediným nedostatek jízdy je, že vůz měl jen pohon předních kol. Koupit si prémiové SUV a ještě od značky, která se vyznačuje tím, že nabízí pohon všech kol quattro, jen s pohonem předních kol, je opravdu špatný nápad. Jak vidíte z fotografií, ještě jsme si s vozem hodně užívali na sněhu a pohon všech kol citelně chyběl.

zdroj: ProChlapy.cz

Na sněhu nám quattro opravdu chybělo.

Technologie

U značky, která má ve sloganu „Náskok díky technice“ tak nějak čekáte, že nabídne skvělé technologie, a je tomu opravdu tak. Samozřejmostí je adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, pro jízdu v jízdním pruhu i automatické parkování. Nepřekvapí ani čtveřice kamer, které dají přehled o okolí celého vozu. Co už překvapí více, to je rozpoznání chodce a cyklisty systému Audi pro sense front. Auto tak v případě potřeby brzdí s maximální intenzitou, aby nedošlo ke srážce. Q3 dále umí číst dopravní značky a za příplatek je možné pořídit Matrix LED světlomety.

zdroj: ProChlapy.cz

Světlomety si můžete pořídit ve třech verzích, včetně vrcholných světlometů Matrix LED.

Kromě bezpečnosti se ale myslí i na komfort řidiče. Místo přístrojovky má řidič k dispozici Audi Virtual Cockpit, bezdrátové nabíjení telefonu, USB porty (dokonce i novější USB-C) a celé auto je samozřejmě kompletně on-line – připojené k internetu. Q3 je zkrátka nový model a nabízí prakticky veškeré moderní technologie, na které dnes můžete narazit.

Plní roli rodinného auta?

Na začátku jsme se ptali, zda může být Q3 jediné rodinné auto. Odpověď je jednoznačně ano. Je bezpečné, má vynikající jízdní vlastnosti, kvalitní zpracování, ale co vnitřní prostor? Oproti předchozí generaci je Q3 delší o 10 cm a širší o 18 mm. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 150 mm, takže zavazadlový prostor může mít až 675 litrů, což je více, než kolik nabízí Superb Combi! I základní prostor, když jsou sedadla co nejvíce vzadu, je dostatečně velký – 530 litrů.

Pokud sedadla položíte, vznikne prostor o objemu 1525 litrů. Jaké jsou možnosti, to ukazuje animace nahoře.

Koupíte nebo pronajmete?

Q3 je opravdu velmi povedené auto, na kterém se těžko hledají nedostatky. Dokonce ani cenou nejde o nedostupný vůz. Základní verze vyjde pod 900 000 Kč. Cena začne stoupat, až když auto hezky vybavíte. To naše vyšlo na 1 419 899 Kč, což opravdu není málo. Audi má ale řešení – Q3 prodává také na operativní leasing za cenu 9999 Kč měsíčně. Žádné akontace, žádné náklady na servis, pojištění nebo pneumatiky. A to je nabídka, o které se vyplatí uvažovat.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,2 s
Maximální rychlost 207 km/h
Pohotovostní hmotnost 1460 kg
Průměrná spotřeba 5,5 l/100 km
Rozměry 4 484× 1 849× 1 585 mm
Cena od / testovaného vozu 865 900 Kč / 1 419 899 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: Ford Focus je ještě lepší auto! Vyplatí se u něj tradiční diesel nebo spíš benzín?

Náš autotest: Lexus ES zašlape Superb do země. Čím boduje? První podrobný test na internetu.