Náš autotest BMW X7: Sedmička trochu jinak

BMW řady 7 vždycky patřilo na vrchol automobilového umění. Z hlediska komfortu, technologií i ceny. Šlo o auto pro prezidenty, ministerské předsedy a generální ředitele. A na tom se nic nezměnilo. Jen před číslovku 7 přibylo písmeno X.

auto

A kdo se vyzná v automobilech, tak ten samozřejmě ví, že řady X u BMW označuje vozy typu SUV. Takže BMW X7 je vlastně ultraluxusní limuzína, ale zároveň SUV.

auto
X7 je nejluxusnější SUV ze stáje BMW.

Pro šest

Vozidlo nemá klasické rozložení sedadel, jak jste zvyklí. Nabízí 3 řady sedadel po 2 sedačkách. No, sedačkách. Ono jsou to vlastně spíš taková křesílka.

Dokonce i ve třetí řadě sedadel jsou sedačky na úrovni, jako u aut střední třídy ve druhé řadě. Nebudete zde trpět ani nedostatek místa, ani nedostatek pohodlí.

sedadla
Ani sedadla ve třetí řadě neurazí. Horší je jen přístup.

Americký styl

Jestli něčím auto nešetří, tak je to právě prostornost. Ono není divu, vždyť na délku měří 515 cm. Kam se hrabou pětimetrové limuzíny! Auto je široké rovné 2 metry a na výšku měří 1,8 metru. Zkrátka je to takový panelák na kolech. Nikdo se nebude cítit stísněně.

auto
Designu dominují obří ledvinky.

Rozmazluje

Čím vším auto posádku rozmazluje? Předně jsou to zmíněná sedadla. Věřte, že v něčem tak pohodlném jste ještě neseděli. Kromě toho nabízí i masážní funkce. Poskytne několik typů masáží s různou intenzitou, tak jak právě potřebujete. Samozřejmostí je nejen vyhřívání, ale také ventilace sedadel. Cestující na zadních sedadlech pak mají k dispozici velké tablety. Na nich si můžou procházet systémy auto, ale také pouštět hudbu nebo videa. Ale třeba i televizi. Oba cestující můžou sledovat jeden film, ten pak hraje ze všech reproduktorů v autě, nebo se každý může dívat na něco jiného – pak má každý svoje sluchátka.

Pro posádku jsou dále připravené různé módy pro odpočinek a uvolnění. Auto k tomu nastaví správné osvětlení, přidá příjemnou vůni, spustí relaxační hudbu. Takový wellness.

2,5 tuny na silnici

Jak vůbec jede takové monstrum? S řidičem a posádkou snadno překročíte hmotnost 2,5 tuny, s tím je třeba počítat. BMW X7 nevybízí k nějaké divoké jízdě. Spíše si budete užívat komfort. Na dálnici to samozřejmě umí rozpálit a ani ve velmi vysokých rychlostech neobtěžuje posádku hluk.

řadící páka
Co preferujete? Komfort? Sport? Terén? Nízkou spotřebu? Na všechny styly jízd nabízí BMW režimy.

Ale překvapivě i na okreskách umí auto držet velmi slušné tempo. Důvody jsou zřejmé. Vzduchový podvozek pracuje na jedničku, umí potlačovat náklony karoserie, takže řidič nemá pocit, že by se blížil limitům auta. X7 pak obouvá 22“ kola. Jsou opravdu obří. Vepředu jsou pak pneumatiky o šířce 275 mm, vzadu dokonce 315 mm. No a takto obří kola opravdu na silnici drží. Na jistotě přidává i pohon všech kol xDrive. Pokud je zde tedy kvalitní asfalt bez děr, můžete to mazat až neuvěřitelnými rychlostmi.

K velkému autu patří velká kola.
K velkému autu patří velká kola.

Řadový šestiválec

Tipovali byste do takto velkého auta naftový motor? Já také ne. Ale chyba lávky. Tohle konkrétní auto nese označení X7 xDrive40i. Z toho je zřejmé, že jezdí na benzin. 40i dnes u BMW znamená objem 3 litry a 6 válců.

Benzinový motor je lepší volbou, než byste čekali.
Benzinový motor je lepší volbou, než byste čekali.

Motor nabídne slušných 250 kW, které jsou pro auto tak akorát. Řidič má neustále k dispozici dostatek výkonu a především nemáte pocit, že by se motor s autem nějak trápil. Dokonce i spotřeba je na dobré úrovni. Dlouhé cesty po dálnicích zvládá kolem 8-9 litrů. Spotřeba výrazně stoupne ve městě. Neustále rozjíždění a zastavování vysoké hmotnosti je zkrátka znát. Ale jezdit v průměru za 11 litrů benzinu opravdu není utopie.

volant
Klasický volant BMW, který najdete ve více modelech.

Město

Když už jsme ve městě, asi si řeknete, že jízda zde nebude jednoduchá. A máte pravdu. Rozměry auta jsou opravdu velké. Ale BMW to řeší, jak to jen jde. Velkým pomocníkem je natáčecí zadní náprava. Zadní kola se zkrátka umí také trochu natočit, což velmi usnadňuje parkování, manévrování a vůbec všelijaké otáčení.

Druhým limitem je výhled z vozu, který pochopitelně nemůže být dobrý. K tomu pomáhá dokonalý systém kamer, které vám promítnou a přiblíží jakoukoliv část auta, třeba pravé zadní kolo. Nechybí ani ptačí pohled, jako byste se dívali na auto z dronu. No a když přijde na nejhorší, umí X7 zaparkovat úplně samo.

auto
S luxusními prvky se potkáváte úplně všude. Třeba držáky nápojů můžou pití ohřívat nebo naopak chladit.

Pro koho?

Základní cena BMW X7 s tímto motorem činí 2 230 800 Kč. Pokud si jej hezky dovybavíte, nebudou vám stačit ani 3 miliony. Bude se takové auto prodávat? Ale jistě! BMW v Česku prodá měsíčně více než 20 těchto aut.
Není to auto úplně do města, díky rozměrům se vám bude těžko hledat parkovací místo. Ale jinak je to naprosto univerzální auto. Které vás odveze komfortně a bezpečně. Posádce nabídne luxus, řidiči dobré jízdní vlastnosti. No a že působí trochu posh? No a co!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,1 s
Maximální rychlost 245 km/h
Pohotovostní hmotnost 2 395 kg
Průměrná spotřeba 9 l/100 km
Rozměry 5 151 × 2 000 × 1 805 mm
Cena 3 137 710 Kč

Autor: Analytik

Loading...
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Jeho veličenstvo Range Rover

Audi SQ7 TDI: überaudi