Uživatel androidu vs. milovník Applu. Co vypovídá volba operačního systému o osobnosti svého majitele?

Už snad od doby, co Apple začal válcovat trh, se vedou boje mezi zapřísáhlými “Appláky” a “androidisty”. Oba tábory mají hojný počet svých “oveček”, které na svého favorita nedají dopustit. Jaké jsou typické znaky? Jak obliba operačního systému vypovídá o osobnosti svého majitele?

apple iOS vs android

Obliba operačního systému, může vypovídat nejen o kvalitě a přednostech dané značky, ale i o osobnosti jejího majitele. Platí to jak pro androidisty, tak i pro majitele zařízení od Applu. Jedna obsáhlá studie z Anglie už v roce 2016 přinesla zajímavé informace o rozdílech mezi uživateli platformy Android a iOS. Můžete se klidně nadále domnívat, že jste si své zařízení zvolili kvůli jeho kvalitě, ale vědci mají jasno: Svou roli ve volbě zařízení ale hraje i osobnost uživatele.

V Anglii mají jasno

Čtyři z pěti dospělých obyvatel vlastní v Anglii smartphone. Trh je poměrně rovnoměrně rozložen mezi Android a iOS. Doktor David Ellis z Lancasterské univerzity, který je jedním z autorů studie, uvedl: „V této studii vůbec poprvé demonstrujeme, že individuální volba operačního systému u smartphonu může přinést užitečnou nápovědu, co se týká osobnosti a dalších charakteristik daného uživatele.“

apple iOS vs android

Zdroj: 123RF.com

Majitelé iPhonů jsou většinou extroverti

Studie ukázala, že ve většině případů jsou majitelé iPhonů v Anglii mladší, extrovertní a ženského pohlaví. Naopak majitelé zařízení s Androidem jsou většinou spíše mužského pohlaví a vyššího věku. U nás by se o tomhle dalo diskutovat, žádná studie o tom není. Na druhou stranu iPhone u nás nestojí zrovna málo peněz (v Americe je podstatně levnější), což jistě má určitý vliv na cílovou skupinu.

Společenský status a Apple

Je prokázané, že vlastníci iPhonů mají tendenci své telefony vnímat jako jakýsi ukazatel společenského statusu. To platí i u nás. Naopak majitelé konkurenční platformy se méně starají o to, „jaký telefon se lidem líbí“. Z těchto fakt vychází např. i mnohá cílení reklamy u nás i ve světě. Dopředu se předpokládá, že majitelé Applu patří do movitější skupiny a na základě těchto monitorovaných statistik je jim nabízena reklama zacílená na dražší produkty a značky s vírou: Těm to prodám, ti na to mají!

Kdo je věrnější. Překvapivě androiďáci!

Říkáte si, že milovníci Apple iOS velice okázale dávají najevo, že se “Jablíček” nevzdají a jak je milují. Z tohoto důvodu se může na první pohled zdát, že milovníci Apple značky jsou věrnější. Opak je ale pravdou. “Podle nejnovější studie Consumer Intelligence Reseach Partners, jejíž výsledky byly prezentovány na začátku tohoto roku, se ukázalo, že uživatelé Google Androidu jsou systému věrnější. Doufám, že to bude do budoucna jinak,” říká Jan Podhorec, šéfredaktor portálu Apple koutek a dodává: “Momentálně je skóre v procentech těch, kteří s novým telefonem zůstávají na stejné platformě 91 vs. 86 ve prospěch Androidu.”

Každý má svou strategii

Obě firmy poslední dobou investují spíše do služeb, neboť se snaží více vydělat na stávajících příznivcích. Minimálně u Applu tento přístup funguje. V listopadu zaznamenal rekordní příjmy ze služeb, rostly Apple Music, Apple Pay, iCloud, AppleCare i App Store. U Androidu to je s výdělky ze služeb o poznání horší, těží naopak z toho, že uživatelé mohou vybírat z široké škály telefonů, aniž by museli změnit operační systém.

Pokud patříte mezi milovníky “Jablíček”, pak jistě najdete mnoho užitečných rad, novinek i návodů na portálu Applekoutek.cz. Přejeme příjemné čtení.

Autor: MČ

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Souboj titánů – je lepší Apple nebo Google?

Historie Androidu – na které verze nostalgicky vzpomínáme?





Send this to a friend

...