Recenze: Mrakodrap vám způsobí závratě! Dwayne Johnson zase za sympatického tvrďáka. Žádná řežba, ale akčňák co má styl!

Nejvyšší mrakodrap světa potřebuje před otevřením schválení bezpečnostního experta. Tím je Dwayne Johnson, který do Hong Kongu jede potvrdit svoje stanovisko i se svou rodinou. Technologický zázrak čínského miliardáře ale přitáhne pozornost gaunerů, a hlavní hrdina bude mít co dělat, aby zachránil manželku a dvě děti.

Do kin právě vstoupil další akční snímek, kde je hlavním tahákem Dwayne Johnson. Tenhle chlapík urazil od svých wrestlingových začátků dlouhou cestu a jedním z nejvíce vydělávajících herců současnosti není pro nic za nic. Dá se směle prohlásit, že ze všech svalovců, kteří kdy účinkovali ve filmech, má právě The Rock největší herecký talent. Jak čas plyne, je na něm znát i posun, a vzhledem ke své reputaci mezi diváky se momentálně právoplatně sluní na špici své slávy. Dwayne Johnoson je prostě sympaťák a jeho projev mu věříte.

Tento rok už jsme mohli vidět Rocka ve filmu Rampage: Ničitelé, kde se žádná sláva nekonala. Souboj obřích monster se jevil od začátku přitažený za vlasy. Mrakodrap naproti tomu už v ukázkách vypadal mnohem líp. A kdo vyrazí do kina po shlédnutí traileru, určitě zklamaný nebude.

Až do mraků

Film připomíná slavnou Smrtonosnou past, ale také známý katastrofický snímek Skleněné peklo z roku 1974. Dwayne Johnson se jako bezpečnostní expert Will Sawyer připravuje na finální schůzku, kde má potvrdit zabezpečení Perly, nejvyššího mrakodrapu světa. Ten se nachází v Hong Kongu a Sawyer tam odjíždí s celou svou rodinou. Budovu a její systémy zná perfektně a to se mu bude v nadcházející okamžiky velice hodit. Ukáže se, že miliardář a majitel Perly Zhao Long Ji má nepřátele, kteří proniknou do komplexu a začnou tam dělat paseku. Will se v tu chvíli nachází mimo budovu, zatímco se do ní jeho rodina vrátila. Bývalý agent FBI a expert na osvobozování rukojmí se tak musí dostat do mrakodrapu zpět, aby rodinu ochránil, a to vše ještě na vlastní pěst, protože se sám stává hlavním podezřelým.

Žádnou řežbu nečekejte!

Důležité je počítat s tím, že hlavní hrdina není žádný nezničitelný nadčlověk. Dwayne Johnson zde hraje obyčejného chlapa a otce od rodiny. Samozřejmě, má za sebou několik let u FBI, ale zároveň jeden hendikep právě ze své služby zemi. Will Sawyer nemá levou nohu od kolene dolů a nosí protézu. Tu ve snímku tvůrci celkem slušně využívají a v různých situacích na ni myslí, což se jim povedlo. Kdo ale čeká nějaké akční zápasy, kde lítají pěsti, mohl by být překvapen. Stejně tak neočekávejte nekonečné přestřelky. Mrakodrap je hlavně o schopnostech Willa Sawyera sáhnout si až na úplné dno, aby zachránil a dostal z budovy svojí manželku a dvě děti.

Filmaři si vyhráli zejména s architekturou supermoderního mrakodrapu, který je sám o sobě zajímavým technologickým prvkem. Hlavní záporák se také celkem povedl, i když příliš prostoru nedostane. Sawyerova manželka zase není jen hysterická máma v nesnazích, ale bývalý mariňák, co si v kritické situaci dokáže udržet chladnou hlavu.

Možná neoslní, ale určitě neurazí

Diváka napadne i jistá podobnost s Mission: Impossible, protože si hlavní hrdina samozřejmě pěkně užije i závratě v neskutečné výšce. Spousta negativních názorů na film bude tvrdit, že to vše už tady bylo a nevidíme nic nového. To se dá ale prohlásit už téměř o každém novém filmu tohoto ražení, a Mrakodrap tenhle pocit po shlédnutí nevzbuzuje. Film sice nepřináší nic originálního, ale jako celek prostě funguje a zaujme. Je to docela svižná podívaná, u které se nebudete nudit ani poposedávat, jak se to občas děje u soudobých nekonečně dlouhých blockbusterů. Rockovi budete fandit od začátku do konce. Prostě fajn jednohubka, která vám zachutná.