Volkswagen Golf GTI: Legenda na kolech v testu

Je jen málo takových legend mezi automobily. Volkswagenu Golf se prodalo už 30 000 000 kusů a prodává se 41 let. Nechci se vás dotknout, pánové, ale kdo z vás to má?

Golf GTI také není žádná rychlokvaška a dá se říct, že je to zakladatel hot-hatchů. Již 1. generace Golfu přišla s verzí GTI, v té době o podobných experimentech jiné automobilky ani nepřemýšlely. Ale dost bylo historie, máme před sebou 7. generaci GTI s výkonem 220 koní. Yes!

Celek dělají detaily

Na první pohled GTI vypadá jako každý jiný Golf. Teprve při podrobném zkoumání zjistíte mírné odlišnosti, které přidávají agresivní vzhled. Především jde o úpravu světlometů. Když GTI vidíte ve zpětném zrcátku, hned je vám jasné, že tohle auto je zlobivé a měli byste se klidit z cesty. Červená linka na grilu je pak jen dozdobením.

...táhnoucí se až k světlometům. GTI tvoří jemné detaily, jako je červená linka...

Káry stále v kurzu

Interiér odkazuje na všechny předchozí generace GTI. Konkrétně károvanými seslemi. Vypadají možná trochu retro a staromódně, ale jsou extrémně funkční – zajišťují skvělé boční vedení. V zatáčkách budete sedět jako přitlučení. Chválu si zaslouží volant. Je dole seříznutý, takže máte více místa na kolena.

Věděli jste že: Golf GTI používá progresivní řízení? Stačí jen trochu zatočit volantem a kola se hodně vytočí. Díky tomu nemusíte v serpentinách ručkovat, stačí jen uvolněně kroutit volantem.

Kárované sedačky k GTI patří. Úžasný volant.

Dvě tváře vozu

GTI jsme používali na takové to běžné ježdění do práce. Okreska, obchvat, kolona. Adaptivní tlumiče na Comfort, motor na režim Eco, tichý motůrek. A i na 18“ kolech jezdí Golfík komfortně, za 6 litrů benzínu. Pak ale přijde na řadu prázdná okreska. Stačí změnit režim na Sport. Tlumiče přitvrdí, zvuk motoru zhrubne, koníci ožijí. A můžete jet neskutečnou pilu. 220 koní táhne jako divá zvěř, podvozek je k silnici přilepený. Je úplně jedno, kolik jedete, GTI to zvládá s neskutečnou samozřejmostí. Vlastně ani nemusíte umět pořádně řídit (né, fakt nejezdíte jako Ogiér), a budete rychlejší, než všichni ostatní. Spotřeba? Počítejte tak od 11 litrů Naturalu 95 výš.


2.0 TSI dává 220 divokých koní. 18" kola drží jako přilepená.

Klukovská léta

Několik lidí se mě ptalo, jestli má takové auto smysl. A já říkám, že jednoznačně! Díky těm dvěma tvářím. Umí jet komfortně a s nízkou spotřebou, ale umí za to zabrat a letět jako raketa. Pokud ještě nemáte vyoperované kyčle a nebudou vám vadit nízko položené sedačky, běžte do něj! Je to legenda!

No, moc se sem toho nevejde, co si budeme povídat. Automat řadí bleskově, nechybí pádla pod volantem pro řazení.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,5 s
Maximální rychlost 244 km/h
Pohotovostní hmotnost 1370 kg
Průměrná spotřeba 6,3 l/100 km
Rozměry 4268 × 1 799 × 1 442 mm
Cena od (2.0 TSI GTI DSG) / testovaného vozu 715 900 Kč / 1 011 800 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Otestujte se ve vizuálním vnímání

Jak vypadá dno automobilky Rolls-Royce?