
Plýtvání jídlem škodí nejen našim peněženkám. Objevte praktické způsoby, jak mu...
Je jen málo takových legend mezi automobily. Volkswagenu Golf se prodalo už 30 000 000 kusů a prodává se 41 let. Nechci se vás dotknout, pánové, ale kdo z vás to má?

Golf GTI také není žádná rychlokvaška a dá se říct, že je to zakladatel hot-hatchů. Již 1. generace Golfu přišla s verzí GTI, v té době o podobných experimentech jiné automobilky ani nepřemýšlely. Ale dost bylo historie, máme před sebou 7. generaci GTI s výkonem 220 koní. Yes!
Na první pohled GTI vypadá jako každý jiný Golf. Teprve při podrobném zkoumání zjistíte mírné odlišnosti, které přidávají agresivní vzhled. Především jde o úpravu světlometů. Když GTI vidíte ve zpětném zrcátku, hned je vám jasné, že tohle auto je zlobivé a měli byste se klidit z cesty. Červená linka na grilu je pak jen dozdobením.
Interiér odkazuje na všechny předchozí generace GTI. Konkrétně károvanými seslemi. Vypadají možná trochu retro a staromódně, ale jsou extrémně funkční – zajišťují skvělé boční vedení. V zatáčkách budete sedět jako přitlučení. Chválu si zaslouží volant. Je dole seříznutý, takže máte více místa na kolena.
Věděli jste že: Golf GTI používá progresivní řízení? Stačí jen trochu zatočit volantem a kola se hodně vytočí. Díky tomu nemusíte v serpentinách ručkovat, stačí jen uvolněně kroutit volantem.
GTI jsme používali na takové to běžné ježdění do práce. Okreska, obchvat, kolona. Adaptivní tlumiče na Comfort, motor na režim Eco, tichý motůrek. A i na 18“ kolech jezdí Golfík komfortně, za 6 litrů benzínu. Pak ale přijde na řadu prázdná okreska. Stačí změnit režim na Sport. Tlumiče přitvrdí, zvuk motoru zhrubne, koníci ožijí. A můžete jet neskutečnou pilu. 220 koní táhne jako divá zvěř, podvozek je k silnici přilepený. Je úplně jedno, kolik jedete, GTI to zvládá s neskutečnou samozřejmostí. Vlastně ani nemusíte umět pořádně řídit (né, fakt nejezdíte jako Ogiér), a budete rychlejší, než všichni ostatní. Spotřeba? Počítejte tak od 11 litrů Naturalu 95 výš.
Několik lidí se mě ptalo, jestli má takové auto smysl. A já říkám, že jednoznačně! Díky těm dvěma tvářím. Umí jet komfortně a s nízkou spotřebou, ale umí za to zabrat a letět jako raketa. Pokud ještě nemáte vyoperované kyčle a nebudou vám vadit nízko položené sedačky, běžte do něj! Je to legenda!
| Zrychlení z 0 na 100 km/h | 6,5 s |
| Maximální rychlost | 244 km/h |
| Pohotovostní hmotnost | 1370 kg |
| Průměrná spotřeba | 6,3 l/100 km |
| Rozměry | 4268 × 1 799 × 1 442 mm |
| Cena od (2.0 TSI GTI DSG) / testovaného vozu | 715 900 Kč / 1 011 800 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Otestujte se ve vizuálním vnímání