Test: Jaguar XF. Čím si získává řidiče?

Takových aut, jako je Jaguar XF na trhu už mnoho není. A právě svou výjimečností okouzlilo i nás. Čím přesvědčí k nákupu?

Dříve bylo všechno tak strašně jednoduché. Chtěli jste opravdu sportovní velké auto? Stačilo zajít na showroom BMW a nebylo co řešit. Auta z Mnichova diktovala trend každému, kdo vyznává radost z jízdy (dokonce to mají ve sloganu). Jenže časy se mění. Třeba BMW řady 5 se v České republice ve více než 90 % prodává s pohonem xDrive, tedy s pohonem čtyř kol. Pokud si chcete užít radost z jízdy, už je to špatně. Jinými slovy, BMW dnes nedělá auta pro řidiče, kteří chtějí primárně radost z jízdy.

Kde tedy hledat dál? Audi sází na quattro, tedy pohon všech kol, nebo předokolky. Mercedes si nebude kupovat nikdo, kdo chce primárně jezdit sportovně. Takže, kdo nám zůstává? Ano, Jaguar!

Sportovní limuzína

Pokud má něčeho model XF na rozdávání, tak je to osobitý vzhled, který opravdu zaujme. Přiznejme si, že současné prémiové limuzíny jsou snad až příliš uhlazené, až příliš ustupují aerodynamice. XF pak vypadá jako opravdový rebel, kterého na ulici nepřehlédnete. Elegantní bílá barva sice není na zimní období ideální, auto je špinavé ještě než se za vámi zavře myčka, ale 19″ kola dávají tušit, kdo je tady pánem.

Jedééém

Stačí první projetí zatáčkou a je vám hned jasné, že tohle auto je pro ŘIDIČE. I když jedete naprosto pomalu a pohodově, Jaguar se vrhá do zatáček s neskutečnou chutí. Úplně provokuje, abyste jeli rychleji, sportovněji, abyste jeli pod plným kotlem a nechali zadek ustřelovat. Tuhle jízdu si zkrátka okamžitě zamilujete a je jako droga. Chcete víc a víc! Dvoulitrový diesel, který jsme měli na test, nabízí 180 koní, což popravdě není mnoho. Ale měli jsme štěstí na kluzké silnice, takže i přes menší příděl výkonu jsme si užili nádherné klouzání.

Náš tip: Pokud o XF uvažujete, sáhněte po silnějším motoru. Jaguar nabízí širokou nabídku pohonných jednotek. Pokud jste příznivci benzínu, doporučujeme sáhnout po 3.0 V6 s výkonem 380 koní. Pokud přeci jen řešíte spotřebu, bude skvělou volbou také třílitr V6, tentokrát s výkonem 300 koní.

Prémiově po svém

Samozřejmě ani ostatní části vozu nezaostávají. Fantastické jsou sedačky – umístěné nízko, s vynikajícím bočním vedením. Volant je možná trochu velký, ale skvěle zpracovaný a padne do ruky. Bleskově s ním točit v sérii vraceček rozhodně není problém. Všechny systémy fungují tak nějak automaticky a samozřejmě. O adaptivní tempomat se nemusíte vůbec starat, zkrátka funguje. Výborně si rozumí s osmistupňovým automatem. Polykat stovky kilometrů vysokou rychlostí vás bude bavit.

Poslední mohykán

Základní Jaguar XF vás bude stát méně než milion. Testovaný vůz vyjde na 1 759 714 Kč, má ale spoustu výbavy, kterou bychom si dokázali odpustit. Řekněme, že za1,5 milionu Kč můžete mít velmi luxusní a osobité auto, které řidičsky nadchne a bude vás bavit i po dlouhé cestě. Nebuďte měkouši, zapomeňte na BMW, běžte do Jaguara!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,0 s
Maximální rychlost  230 km/h
Pohotovostní hmotnost 1735 kg
Průměrná spotřeba 4,3 l/100 km
Rozměry 4 961 × 1 460 × 1 939 mm
Cena od  / testovaného vozu 999 900 Kč / 1 759 714 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Volkswagen Golf GTI: Legenda na kolech v testu

Perlička: Silvestrovský test Škody 105L z dílny Jakuba Rejlka