Stály hromadu peněz, ale nevydělaly na sebe. Které velkofilmy totálně propadly?

Kolikrát se vám stalo, že jste šli do kina na film, který vám za ty peníze i čas vůbec nestál? O filmových propadácích vás nakonec stejně zavčas informují různé portály, databáze nebo kamarádi. A když už nezachrání těch pár nadšenců na prvních premiérách, rozhodně zabrání tomu, aby se do kinosálů nahrnuly davy dalších diváků. Alespoň film nevydělá takové peníze, a nás nečeká žádné další trapné pokračování. S kterými veledíly tvůrci opravdu přestřelili?

Poznáš, až to přijde? (2010)

Kdybychom měli pídit po opravdových propadácích, mohli bychom taky zavítat na pole světové kinematografie, která jsou většině diváků, ať už našich nebo zahraničních, naprosto neznámá. Romantická komedie s Reese Whitherspoon, Paulem Ruddem a Owenem Wilsonem tak může alespoň některým z vás přijít povědomá a přitom právě patří mezi ty filmy, které finančně dopadly doopravdy špatně. Milostné pletky mezi jednou ženou a dvěma muži na pokraji společenského kolapsu, jak se zdá, neoslovily publikum podle očekávání nepříliš známého režiséra a scénáristy Jamese L. Brookse. Film nezachránil ani soundtrack od celosvětově známého skladatele Hanse Zimmera. S rozpočtem 120 milionů dolarů se mu jenom v celém velkém USA vrátilo pouhých 30 milionů, čímž se dostal na první příčku našeho seznamu.

R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů (2013)

Dvakrát tak lépe, ale furt naprosto hrozně na tom bylo svého času akční fantasy s Ryanem Reynoldsem a Jeffem Bridgesem. Možná by k tomu měl co říct režisér URNY Robert Schwentke. Potom, co dostal na starost pokračování série Divergence a metu jaksi neproměnil, by ale stejně nejspíš neměl úplně co dodat. Jinak poměrně dobrý nápad s útvarem nemrtvých detektivů, stíhajícími démonické duše nejhorších zločinců napříč všemi věky, vyhořel na nepříliš dobrých efektech a povrchním pojetí příběhu. Kdoví, kam se podělo celých 130 milionů v rozpočtu. Nazpět se produkci vrátilo z celého světa necelých 80 milionů dolarů.

https://www.youtube.com/watch?v=X07xNrVd7DU

Catwoman (2004)

Z novodobých zpracování DC komiksů na tom byla ženská hrdinka/kriminálnice Catwoman asi nejhůře. Snad podobný osud, jako herečku Halle Berry, nestihne v budoucnu také Gal Gadot v roli Wonder Woman. Exotická Berry se sice mohla pyšnit smyslným kostýmem v podobě upnutých kožených kalhot a škrabošky s kočičíma ušima, lépe si však ve vedlejší roli vedla v Batmanovi i Anne Hathaway. Role ušlápnuté výtvarnice, která se naráz stane nadlidsky vyvinutou postavou, dřímající v rukou s drápky vrtkavou kontrolu nad dobrem a zlem, byla asi pro diváky až příliš svižně gradující zápletkou. Režisér Jean-Christophe Pitof si tak po kočičím teátru střihnul už jenom jeden televizní film a tím i skončil. Z Catwoman s rozpočtem 100 milionů dolarů se mu nakonec taky vrátilo pouhých 40 milionů, a tak není divu, že už se k větším filmů na režisérské křeslo nikdy víc nevrátil.

Božský Evan (2007)

Populární herec a komik Jim Carrey vyzdvihl pod taktovkou režiséra Toma Shadyaca první film s názvem Božský Bruce opravdu až do božských výšin. Na svůj rozpočet si vydělal snad i třikrát, a tak se Shadyac o čtyři roky později vrátil s pokračováním. Jima nahradil Steve Carell se svou archou zvířat, co je ale moc, to je moc. I když měla produkce po ruce dvakrát tak větší rozpočet a Morgana Freemana v roli Boha, Carrey je zkrátka coby blbec s božskou mocí po ruce nenahraditelný. Božský Evan už proto u diváků nijak zvlášť ani nebodoval. S rozpočtem 175 milionů dolarů se všemi modlitbami nazpět dostal pouhých 100 milionů v USA. Třetí biblickou katastrofu proto ani znovu nečekejme.

Jupiter vychází (2015)

Snad každý rok se o slovo přihlásí nějaké nové vizionářské sci-fi s unikátním nápadem, který tu ještě nebyl. Letos je to například Valerian a město tisíci planet. Po provaru s Channingem Tatumem, Milou Kunis a bohužel i Eddiem Redmaynem však většina tímto žánrem nadšeného publika jaksi stagnuje a čeká spíše méně než více. Královna vesmíru Jupiter, uklízející toalety, s bývalým armádním lovcem v zádech, zkrátka nezazářila v divokém sledu efektů futuristických zbraní, lodí a vesmírných ras. Tím sestry Wachowski po populární trilogii filmů Matrix nebo dalším komplexním sci-fi Atlas mraků trochu sešly z cesty, snad se na ní ale brzy vrátí s nápravou. Rozpočet 176 milionů dolarů se jim se zisky z celého světa ve výši 183 milionů dolarů vrátil, a pokud jim po Atlasu zbyly ještě nějaké kapesné, není jejich návrat úplně nemožný.

John Carter: Mezi dvěma světy (2012)

Na úplný konec máme ještě jedno sci-fi. O další přelom v tomto žánru se pokusil režisér z dílen Pixaru a Walta Disneyho Andrew Stanton. Jako tahouna svého filmu si vybral nepříliš známého herce Taylora Kitsche, ze kterého se stal John Carter uvězněný mezi dvěma světy. Ten se proti své vůli ocitl na planetě Mars na pokraji kolapsu. Osud barvitého světa Walta Disneyho dostal podporu rozpočtu dosahujícího až na 250 milionů dolarů a produkce určitě čekala bohatý výdělek, celosvětově ale film utržil 284 milionů, a tak mohl být pro jednou Disney rád, že se z prašných pustin Marsu dostal v pořádku zpět na Zemi.

Líbil se vám některý z těchto filmů, nebo jste rádi, že jste na něj nešli do kina? 

Autor: Jan Marek

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: