Škoda Kodiaq: Víme, jak bude vypadat. Půjdete do něj?

Každý, kdo sledoval Pelíšky, moc dobře ví, že medvěd kodiak měří 3 metry 70. Předpokládáme, že Škoda Kodiaq bude o metr delší!

Že ŠKODA chystá velké SUV, o tom se mluví už dlouhou dobu. Mluvilo se Snowmanovi, ale špionážní média, hlavně z Německa, odhalili, že oficiální název bude Kodiak nebo Kodiaq. Zapátrali jsme na Úřadu průmyslového vlastnictví a zjistili, že 6.10.2015 si ŠKODA AUTO nechala registrovat ochrannou známku „KODIAQ„. To asi nebude náhoda, že?

Jméno je téměř jisté.

Jméno je téměř jisté.

Větší Yeti

Škoda Yeti se neprodává špatně, ale už to není žádný mladík. V roce 2017 by měl přijít nový model, ale přeci jen je Yeti menší auto. Trh touží po větších SUV, Škoda tak nemůže zůstat opodál. Ostatně, jak je v koncernu zvykem, určitě nebude Kodiaq jedinou verzí, ve svém kabátu jej určitě představí i SEAT. Bude to takové dvojče, jako je třeba Škoda Rapid a SEAT Toledo.

Od 700 nahoru

Jaká bude cena modelu? To je zatím velmi těžké odhadovat, ale je třeba vzít v potaz, že cenu aut už dnes neurčují automobilky, ale situace na trhu. Konkurence je zkrátka obrovská, nákupčí jsou na ceny citliví. Odhadujeme tak, že základní cena modelu bude začínat na 700 000 Kč. Kdo bude chtít luxusní výbavu a výkonný motor 2.0 TDI, ten bude muset z kapsy vytáhnout až dvojnásobek. Výš se cena určitě nevyšplhá, protože pak už začíná koncernová Audi Q7 a to je přece jen o dost jiná třída.

Na čem stojí?

Odhadujeme, že Škodovka pro stavbu vozu využije oblíbenou platformu MQB. Ta se ukázala být velmi univerzální. Vždyť na ní je postavena nejen Octavia a Superb, ale také třeba Volkswagen Tiguan. Tím se prokázalo, že MQB se hodí i pro vozy SUV. S tím souvisí to, jaké motory Kodiaq dostane. Nic většího, než dvoulitrový čtyřválec to nebude, ale to vlastně vůbec nevadí. Vrcholné motory 2.0 TSI a 2.0 TDI patří k tomu nejlepšímu, co lze na trhu najít. Víme, že koncern Volkswagen to zkouší s hybridní technologií a právě takové SUV si přímo říká o to, aby konvenčnímu motoru pomáhal elektromotor. Je tedy téměř jisté, že Kodiaq bude k dispozici i jako plug-in hybrid.

K dispozici bude jistě jako předokolka, ale také s pohonem všech kol. Dáme ruku do ohně za to, že o přiřazení zadní nápravy se bude starat spojka Haldex. I když přiřazení asi není úplně to správné slovo, protože současný Haldex už má vždy připojená i zadní kola, takže všechny vozy s touto spojkou jsou permanentní čtyřkolky.

Odveze 7

Při délce 470 centimetrů je jasné, že Kodiaq bude velmi prostorný. Vzhledem k vyšší stavbě vozu se tak dá počítat s tím, že do zavazadlového prostoru se vměstnají 2 nouzová sededla, Kodiaq tak bude ideálním rodinným autem.

Kdy přijde?

Letos. Předpokládáme, že v březnu v Ženevě se představí koncept, který bude velmi blízký sériové výrobě. Automobilka posbírá ohlasy a případně ještě dopiluje některé detaily. Na pařížském autosalonu, který se koná na podzim, si pak budeme moci prohlédnout finální verzi a když to dobře půjde, tak první z nás jej najdou pod stromečkem. Půjdete do něj?

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Volkswagen Golf GTI: Legenda na kolech v testu

Audi S1 ve hledáčku Jakuba Rejlka!