Revoluce v F1? Zapomeňte!

Aktuální sezóna je za svou polovinou a paddockem se ještě silněji šíří slovo, které formuli 1 obchází několik posledních ročníků: Nuda! Dle všeho to navíc vypadá, že benzínový cirkus Bernie Eccelstona čeká změna k lepšímu jen velmi těžko. Proč?

Motory beze změn

V roce 2014 byly atmosferické osmiválce s objemem 2,4 litru nahrazeny přeplňovanými šestiválci s objeme 1,6 litru a turbem. Nové motory mají navíc systém pro rekuperaci kynetické energie. Ani tak ale nejsou schopny plnohodnotně nahradit svého předchůdce a to včetně audioefektu, který návštěvníkům závodů tolik chybí. Je to, jak by Metallica začala hrát na „španělky“ a tvrdila, že hraje plnohodnotný koncert. F1 přitom potřebuje získávat fanoušky nové a ne přicházet o ty staré.

Pirelli mezi mlýnskými kameny

Italští pneumatikáři mají těžkou hlavu. Na jedné straně stojí jasné zadání vedení F1: Pneumatiky nesmí mnoho vydržet, aby byly týmy nuceny je měnit a závody byly zajímavější. Přímo proti tomu jde však požadavek na maximální bezpečnost jezdců během závodu. Ke které z variant se Pirelli přiklonilo mohou napovědět defekty Nico Rosberga nebo Sebastinana Vettela ve Velké ceně Belgie. Na ten Vettelův se podívejte v našem videu.

Top týmy sestavy nemění

Ferrari a Williams již oznámili, že jejich jezdecká sestava bude v příští sezóně totožná s tou aktuální. To samé lze předpokládat i u Mercedesu a Red Bullu. V ostatních týmech sice ke změnám dojít může, ale těm zase chybí potřebná výkonnost. Ani na jezdeckém poli tak přílišné oživení formule 1 očekávat nemůžeme.

Dominance Mercedesu je velká

Už v minulé sezóně se boj o mistra světa velmi záhy zúžil pouze na souboj jezdců Mercedesu. Nejinak je tomu v aktuálním ročníku. Kvalifikace dosud odjetých velkých cen neznají jiného vítěze než Lewise Hamiltona. A byť se Sebastianu Vettelovi s Ferrari podařilo uzmout Mercedesu 2 vítězství, k seriozní konkurenci to má pořád daleko.

Suma sumárum je v tuto chvíli formule 1 nudnými závody aut s mizernými motory a pneumatikami, kterým dominuje jedna stáj. Těžko v takové konstelaci hledat špetku zábavy (čest výjimkám, jako byla letošní Velká cena Maďarska).

Autor: Amon Surtur

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Pit stop Formule 1 trochu jinak

10 důvodů, proč koukat na Formuli 1