Reklamy od filmových režisérů – komu se zaprodala slavná jména?

Prachy jsou mocné. Bohaté společnosti občas dokáží zlákat i známé celebrity k účasti ve svých reklamách. Potenciální zákazníci rádi vidí profláklé tváře, které je s lehkostí sobě vlastní přesvědčují o tom, že tenhle prací prášek je prostě úplně nejlepší. Ale co když hvězdy nestojí jen před kamerou, ale i za ní? Vybíráme pár skvělých reklam od špičkových filmových režisérů.

Fincherovy kecky

Autor devadesátkových pokladů jako Sedm nebo Klub rváčů si v roce 2002 odskočil do reklamy. Pro Adidas natočil stylovou ukázku toho, jak nové značkové boty dokážou i pouhé mechanické nohy rozpohybovat k maximálním sportovním výkonům. S precizností sobě vlastní si vystačil i bez herců a dynamickou kamerou i střihem přesvědčil, jak mohou být i obyčejné cvičky klíčové. A to vše bylo vytvořeno na počítači za použití technologií motion capture, 3D modelování a řady dalších. Reklama vyhrála hned několik cen a svého času představovala absolutní technologickou špičku:

Turnaj fotbalových kouzelníků

Ani druhý obuvní gigant se v tomtéž roce nenechal zahanbit. Na tajný turnaj na lodi, kterého se za doprovodu Elvisovy Little Less Conversation účastnili tou dobou nejlepší fotbalisté světa, si určitě vzpomínáte. Stylovým průvodcem a zároveň rozhodčím byl Eric Cantona, výrazná legenda světového fotbalu. Tahle reklama byla používaná v kratších verzích ještě dlouho. A na svědomí ji nemá nikdo menší než Terry Gilliam, člen komediální skupiny Monty Python a režisér fláků jako Strach a hnus v Las Vegas, 12 opic či Král rybář! Rozpočet na tuhle epickou záležitost se pohyboval kolem 100 milionů dolarů a firma Nike zpětně považovala kampaň za velmi úspěšnou – aby taky ne, když až dva miliony dětí v metropolích po celém světě začaly hrát turnaje podle pravidel z téhle reklamy. Kolik capartů tahle stylovka asi přitáhla k fotbalu? Pár jich určitě bude.

Herní svět Davida Lynche

Nekorunovaný král bizarností a neuchopitelné imaginace David Lynch prostě nemohl natočit normální reklamu. Světu komerce se ovšem ani dříve nevyhýbal a cenil si hlavně možnosti vyzkoušet si nejnovější technologie. Proto možná ani tolik nepřekvapí, že jeho zvoleným produktem byla herní konzole Sony PlayStation 2. V roce 2001, kdy se reklama objevila, měl za sebou Lynch takové hity jako Lost Highway, Modrý samet nebo skvělý seriál Městečko Twin Peaks, z něhož si reklama bere asi nejvíc. Její motivy vycházely z rok a půl dlouhého průzkumu zákaznických preferencí a měly podpořit představivost technologicky uvažující generace. Ale že bychom po jejím zhlédnutí hned chtěli letět do obchodu, to tedy ne. Spíš jsme se začali našich konzolí tak trochu bát

Slavné jablko od tvůrce Vetřelce

V tomhle případě je slavný nejen režisér, nýbrž i reklama samotná. Začátkem 80. let měl Ridley Scott už na svědomí hity jako Soupeři, Vetřelec a Blade Runner. Roku 1984 spojil síly s počítačovým gigantem Apple a dal vzniknout reklamě, jež se řadí mezi ty nejznámější všech dob. Její temná, až hororová atmosféra vyvolala nesouhlas i uvnitř samotného Applu, ale nakonec byla schválena. Variace na orwellovské 1984 získala obrovskou popularitu i řadu ocenění. Přestože se vysílala pouze jednou, a to začátkem roku 1984 během finále Super Bowlu, zlatým písmem se zapsala do historie reklamy.

Alkohol vládne

Tahle stylová špiónská reklama byla svého času také hitem. Bondovský elegán opakovaně zachraňuje krasavici ze spárů ďábelského zlosyna a u ničeho nechybí láhev dobře vychlazené vodky. Smirnoff zaplatil tehdy ještě nepříliš známého Michela Gondryho, budoucího autora snímků Věčný svit neposkvrněné mysli nebo Pěna dní. Pokud Gondryho styl znáte, tak vás kreativní přechody mezi rozličnými prostředími asi nepřekvapí. Pro Gondryho, dvorního režiséra klipů zpěvačky Björk a dalších umělců, nebyly tou dobou reklamy ničím novým, ale jeho vodkou podlité dobrodružství se zapsalo nejvýrazněji. Vždyť i zpomalení času tou dobou nebylo vůbec okoukané a bratři Wachovští ho do Matrixu použili až později, údajně dokonce na základě okouzlení touto reklamou.

Jaká na vás udělala největší dojem? Vzpomenete si ještě na jiné zaprodance, kteří svůj nesporný um utápěli v komerci? Napište nám pod článek!

Autor: Rimsy

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Zahraniční reklamy, které nemají konkurenci

Geniální reklama na pitomý výrobek. Respekt!

Loading...




Send this to a friend