Náš autotest: Subaru Forester – SUV jak má být

Vozy Subaru, to je především surový zážitek z jízdy. Jak se to ale skloubí s SUV, která mají být hlavně komfortní a řidiče hýčkat?

Už první generace Foresteru nasadila laťku hodně vysoko. Komponenty sdílené se sportovní Imprezou, benzínový motor dopovaný turbem, navíc o objemu 2,5 litru, byste v tehdejší době (1997) u SUV nenašli. A fungovalo to skvěle. Současný Forester měl tedy na co navazovat.

Traktor pryč

Popravdě jsem očekával, že Forester bude tak trochu traktor. Nemyslím to nijak zle, ale z vozů Subaru vždycky cítíte tu chladnou techniku. Úplně cítíte, jak se kdesi pod vámi roztáčí tři diferenciály a přenáší se síla z motoru typu boxer na kola. Jenže u Foresteru je to jiné. Specifický motor sice slyšíte, ale jinak vše funguje tak hladce a tak samozřejmě. Rozjedete se, přejedete první retardér a zastavíte. Otočíte se a přejedete si ho ještě jednou, trochu vyšší rychlostí. Cože? Tohle je naprostá pecka. V poslední době jsme se projeli řadou SUV, ale žádné nebylo tak výrazně komfortní, jako Forester.

Turrrrbo

O pohon se stará dvoulitrový benzínový motor. Ten je dopovaný turbem až na 177 kW (240 koní). To není málo, což z Forestera dělá opravdu rychlé auto, se kterým se nebudete bát předjíždět, vystřelit do křižovatky, ani mazat po dálnici. V našem případě byl spojený s bezestupňovou převodovou Lineartronic. Pokud jste se vezli nějakým starším „variátorem“, asi vás jízda příliš nenadchla. V případě Foresteru ji ale chválíme, funguje znamenitě, ostatně jsme ji tuze chválili už při testu Subaru Levorg. V režimu S# (čti S sharp, jakože ostrý) se převodovka tváří tak, že má 8 stupňů, mezi kterými přeřazuje. Funguje to fakt dobře. Kdyby ne, asi by auto nemělo z 0 na 100 km/h zrychlení za 7,5 sekundy, že jo.

Co ten #?

No a jak tedy Forester jede v nejostřejším režimu? Je to zvíře. Předně je třeba vypnout stabilizaci, která je hóóódně opatrná a žádné kejkle vám nedovolí. Jakmile to uděláte, zapnete režim S# a řadíte pádly pod volantem, můžete naplno ukázat své umění. Forester vás podrží. Nízko umístěné těžiště a propracovaný pohon všech kol zajistí skvělou přilnavost k asfaltu. Vzhledem ke komfortu auta je to až neuvěřitelné. Horší je to v tomto režimu se spotřebou. 20 km v ostrém režimu, kdy si užíváte vlastnosti auta, znamená, že vám z nádrže zmizí 4 litry benzínu. No, zadarmo ten výkon není. Ale celkově se spotřeba ustálila na 9,8 litrech, což je hodně slušný výsledek.

Stojí za to

Forester mě nadchnul víc, než jsem si představoval. Je to přesně takové SUV, jak má být. Nabízí velmi vysokou míru komfortu, výkonný motor, se kterým je zábavné jezdit, nezalekne se lehčího terénu – díky inteligentnímu asistentu pro jízdu mimo silnice zvládne lehký „off-road“ opravdu každý. V základu vyjde na 700, verze na obrázcích stojí lehce přes milion, ale je parádně vybavená.

Jaké auto byste si za milion koupili vy? Napište nám do komentářů!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,5 s
Maximální rychlost 221 km/h
Pohotovostní hmotnost 1691 kg
Průměrná spotřeba 8,5 l/100 km
Rozměry 4 595 x 1 795 x 1 735 mm
Cena od / testovaného vozu 699 000 Kč / 1 059 000 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Exkluzivně jen u nás: test Hyundai Tucson – korejský Kodiak

Náš autotest: Mitsubishi Outlander