Citroën Spacetourer: podle nás nejlepší párty auto!

Hledáte auto, do kterého se vejdou všichni vaši nejlepší kámoši? A se kterým můžete vyrazit na hory, k moři nebo za ženskejma? Ale přitom si drží cenu na rozumné úrovni? Jmenuje se Citroën Spacetourer – seznamte se.

Tahle skupina vozů je nejen v České republice velmi oblíbená. Půdorys vozu totiž zase není tak velký, jak by se mohlo zdát, s autem se jede jako s osobákem, přičemž prostoru nabídnou obrovské množství. Konkrétně: toto auto převeze komfortně 8 osob, k tomu ještě i nějakou bagáž, na délku přitom nemá ani 5 metrů. Není tedy divu, že kdo hledá prostorný vůz, tomu Spacetourer přijde do hledáčku.

Francouzský elegán

Kořeny Spacetourera najdeme ve Francii – jde o společný projekt automobilky PSA a Toyoty (jo, to je to spojení, které má u Kolína fabriky) a to poznáte hned podle vzhledu. Přestože jde primárně o užitkový vůz, tedy určený hlavně k práci, nechybí mu elegance a skutečně povedený design. To podtrhují i elegantní litá kola. Spacetoureru to zkrátka sluší.

Elegantní světlomety i litá kola dělají ze Spacetourera pohledné auto.

Hlavně prakticky

V interiéru už více pocítíte užitkový původ auta. Důraz je kladen hlavně na dlouhou životnost a snadnou údržbu. To platí především o tvrdých plastech – pro jejich očištění bude stačit vlhký hadr. Koncern PSA není v užitkových vozech samozřejmě žádný nováček. Peugeot i Citroën vyráběly dodávky ještě v době, kdy jste tahali kačera. Interiér neoplývá takovým luxusem, jako třeba Volkswagen Multivan, ale je třeba počítat s tím, že za cenu Multivanu můžete mít hned dva Spacetourery a to se počítá.

Jako osobák

Stačí pár kilometrů a ve Spacetoureru budete jako doma. Řídí se vlastně jako kdejaký osobák, nebo přesněji MPV/SUV. Řadicí páka je příjemně po ruce, motor s výkonem 110 kW nabídne dostatečnou dynamiku. Zastavit se musím u hodně propracovaného systému vypínání motoru. Dojíždíte ke křižovatce, kde svítí červená? Vyřadíte a pomalu se přibližujete. Jakmile rychlost spadne pod 23 km/h, motor se vypne a vy doplachtíte bez běžícího motoru. Běžně systém Start/Stop v autech vypínám, protože vypínat motor na pár sekund považuji za nesmysl, ale tady jsem byl spokojený. Pokud při jízdě předvídáte, najezdíte toho hodně bez emisí. Za mě velká spokojenost.

Sedačky nevypadají příliš sofistikovaně, ale sedí se v nich velmi dobře. Aspoň tedy ty pro řidiče. Ty ve druhé a třetí řadě už tak pohodlné nejsou, ale věřte, že cestu do Chorvatska zvládnete bez ztráty kytičky.

Sedačky lze posouvat, sklápět, vyndávat, zkrátka cokoliv chcete.

Rozum vítězí

Často vozíte větší počet lidí? Potřebujete nekonečně velký zavazadelník? Citroën Spacetourer nebude špatná volba. Sází na osvědčenou a robustní techniku, řídí se příjemně a nabídne současnou techniku. Za velmi slušnou cenu a to se počítá.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s
Maximální rychlost 170 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 895kg
Průměrná spotřeba 5,6 l / 100 km
Rozměry 4 956 × 1 920 × 1 900 mm
Cena od / testovaného vozu 665 500 Kč / 900 000 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Autotest: Volkswagen Polo GTI je blecha na extázi

Autotest: Škoda Yeti – luxus na palubě